Gå til innhold

Smallville - Alle sesonger (USA-sendetid) Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Superman Returns kunne like godt hetet Liftman. Supermann vs. en øy, hvor han sniker i buskene og bruker supersynet til å spionere på eksen i hennes eget hjem. Creepy.

At Supermann var en kar som forlot dama si uten å si et ord var ikke særlig nobelt heller. Mannen av stål turde ikke si det til henne? Kjør henne på tjukka og svooosj avgårde til en annen galakse. Hei hvor det går! :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Superman Returns kunne like godt hetet Liftman. Supermann vs. en øy, hvor han sniker i buskene og bruker supersynet til å spionere på eksen i hennes eget hjem. Creepy.

At Supermann var en kar som forlot dama si uten å si et ord var ikke særlig nobelt heller. Mannen av stål turde ikke si det til henne? Kjør henne på tjukka og svooosj avgårde til en annen galakse. Hei hvor det går! :green:

Enig, synes hele filmen ble tåpelig.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er svært passende at en som har superkrefter, tar seg friheter til å bruke dem, slik alle egentlig hadde gjort i virkeligheten. Den scenen appelerte til menneskelig natur og nysjerrighet.

Lenke til kommentar

Hehe, din beste kommentar så langt. :p Beklager å si det, men det er vanskelig å ta deg seriøst. :p

Så du klarer egentlig ikke følge med et argument, og bruker tiden på litt håning istedenfor?

Fakta er, at sesong 1-5 bygde opp et forhold mellom Clark Kent og Lex Luthor som surnet over tid, og kunne dannet bakhistorien for filmene og den "allmenne" Supermann.

Så plutselig har Clark iløpet av sesong 5-10 bekjempet Doomsday, Brainiac, Lex Luthor, Bizarro Supermann, General Zod og nå snart Darkseid pluss en haug med småskurker. Disse er de aller største og viktigste skurkene i hele Supermann sagaen.

Hvis du mener en telepatisk gorilla er i samme liga vil jeg nok være uenig. Jeg håper på å slippe disse nyere skurkene.

Superman har vært til stede siden 1930-tallet og er fortsatt aktiv den dag i dag. Han har heller ikke tenkt å ta kveld med det første. Likevel mener du hele Superman-sagaen i Smallville er over fordi han har banket Brainiac, Doomsday, Lex og snart Darkseid? Hvordan skal jeg ta deg seriøst etter et sånt utsagn? Og hva med Metallo? Er han en av disse "småskurkene" du nevner?

For å ta det på denne måten: Superman drepte Doomsday i tegneserien, men som kjent kan Doomsday ikke dø. I stedet blir han immun mot det som drepte ham. Første gang var han sterk nok til å drepe Superman. Andre gang var han immun mot mange av kreftene Superman bruke for å drepe ham. Med andre ord slet Superman en smule, for å si det mildt. :p

Metallo i tegneseriene var en hel by - bokstavelig talt. Bort med den gamle byen, inn med en by lagt 100% av Metallo. Men han er jo bare em småskurk. :p

Brainiac? Tja, da han først dukket opp i tegneseriene kidnappet han hele byer. Det er derfor Kandor er i en flaske. Han har også lært å ta over folk etterhvert, inkludert en viss Doomsday.

Det er bare noen få eksempeler på at det er veldig mye igjen av Superman-sagaen. I tillegg er Smallville ikke bare basert på Superman, men har gått mer og mer over til DC-sagaen. Derfor er Green Arrow med, for eksempel. Det gjør at de ikke trenger å holde seg til Suerman-sagaen, men kan plukke de beste bitene fra hele sagaen til hele DC. Teknisk sett kan de ta med skurker fra f.eks Batman og Wonder Woman om de ville.

Når vi snakker om Batman dukket han aldri opp - eller gjorde han det? For å si det på denne måten: Batman har Batcave. Green Arrow har Arrowcave. Batman har Batmobile. Green Arrow har Arrowmobile. Batman har Robin. Green Arrow har Speedy. Bruce Wayne er en playboy milionær. Green Arrow er en playboy-millionær. Du ser en viss sammenheng der? Det er ikke tilfeldig akkurat Green Arrow ble introdusert. De ville nok brukt Batman, men fikk ikke lov fordi han har filmer ute og i produksjon.

Jeg kunne fortsatt lenge, men du skjønner poenget.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Smallville handler ikke, har aldri handlet om og kommer aldri til å handle om Superman. Det handler om Clark i tiden før han ble Superman og veien fra "vanlig" person til superhelt. Det er ikke noe som skjer over natten. For meg er Smallville den perfekte Superman. Det startet tidlig med at han oppdaget kreftene sine og alt det der, men både han og serien har utviklet seg enormt siden da. Når vi snakker om Lex var han og Clark venner i starten, men etter flere sesonger avslørte Lex hvem han virkelig er. Likevel var det ikke før i slutten av den syvende sesongen han og Clark endelig fikk et oppgjør. Men det er vel glemt allerede?

På samme måte vet Clark endelig at han må bli noe mer enn bare et menneske. Akkurat som Bruce Wayne i Dark Knight må han bli et symbol folk kan se opp til. Selv om Green Arrow er relativt kjent i visse kretser er han fortsatt regnet som en vigilante, og han er bare et menneske. Supergirl har endelig dukket opp, både i navn og uniform (uten S-merket, riktignok), og hun har begynt å trene Clark i å fly. At hun hadde uniformen tyder på at Clark vil ta på seg sin uniform etterhvert også. Dette er selvsagt ren spekulasjon, men jeg vil tippe Clark lærer å fly i løpet av sesongen, men ikke tar på seg uniformen før i sesongavslutningen. Da vil han endelig være den Superman vi kjenner, og Smallville vil være over. Skjønt jeg hadde gjerne tatt sesong elleve, tolv, tretten og fjorten. Men vi får håpe Wonder Woman-serien blir noe av og i samme kvalitet som Smallville. :)

(om det blir noe av Wonder Woman-serien kan jeg nesten garantere at du vil klage over hvor dårlig den er, Ramius.) :p

(og btw Supermans saga er en smule større enn Brainiac, Darkseid og Doomsday.) :p

må si at jeg elsket og se scenen i dark knight når batman sier at han må være den som folk hater og ta imot dritten og være den med sterk ryggrad for og kunne redde folk, ser for meg en lignende scene i smallville, om ikke så mørk, så en scene der clark tar steget og blir det symbolet for håp, det motsatte av batman kan man si..og flyer up up and away :p

Lenke til kommentar
Superman Returns kunne like godt hetet Liftman. Supermann vs. en øy, hvor han sniker i buskene og bruker supersynet til å spionere på eksen i hennes eget hjem. Creepy.At Supermann var en kar som forlot dama si uten å si et ord var ikke særlig nobelt heller. Mannen av stål turde ikke si det til henne? Kjør henne på tjukka og svooosj avgårde til en annen galakse. Hei hvor det går! :green:
Jeg syns det er svært passende at en som har superkrefter, tar seg friheter til å bruke dem, slik alle egentlig hadde gjort i virkeligheten. Den scenen appelerte til menneskelig natur og nysjerrighet.

Da vil jeg si du har misforstått hvem Supermann her. Han er ikke super grunnet kreftene sine, men grunnet sin utenomjordiske (og inspirerende) etikk.

Om Supermann tar slike "menneskelige" valg er han ikke lenger Supermann, men kun nok en kar som lar seg korrumptere av makt.

Supermann spiller på å være en som ikke gir etter for ordtaket "power corrupts - absolute power corrupts absolutely".

Om du vil ha en supersterk kar med luguber "spionere på eksen fra buskene"-moral så er det nok ikke snakk om Supermann. :)

Ellers, Smallville burde ansette karen bak denne:

http://www.youtube.com/watch?v=lX6Fa_bVCro

Lenke til kommentar
Superman Returns kunne like godt hetet Liftman. Supermann vs. en øy, hvor han sniker i buskene og bruker supersynet til å spionere på eksen i hennes eget hjem. Creepy.At Supermann var en kar som forlot dama si uten å si et ord var ikke særlig nobelt heller. Mannen av stål turde ikke si det til henne? Kjør henne på tjukka og svooosj avgårde til en annen galakse. Hei hvor det går! :green:

Da vil jeg si du har misforstått hvem Supermann her. Han er ikke super grunnet kreftene sine, men grunnet sin utenomjordiske (og inspirerende) etikk.

Om Supermann tar slike "menneskelige" valg er han ikke lenger Supermann, men kun nok en kar som lar seg korrumptere av makt.

Supermann spiller på å være en som ikke gir etter for ordtaket "power corrupts - absolute power corrupts absolutely".

Om du vil ha en supersterk kar med luguber "spionere på eksen fra buskene"-moral så er det nok ikke snakk om Supermann. :)

Sterkt uenig i innlegget ditt.

Alle superhelter har menneskelige trekk som drar dem ned på jorden og gjør dem lettere å identifisere seg med. Hvis de hadde vært ensidige i sin etiske opptreden hadde de vært kjedelige.

Lenke til kommentar

Klart de har menneskelige trekk, men noen har mindre enn andre. Superman har fint lite som drar ham ned på jorden igjen, men noe er det. Han tillater seg f.eks å bli forelsket i (og senere gifte seg med) Lois Lane, og da han levde i Smallville var han jo forelsket i Lana Lang (hun er med i filmene også, som du sikkert vet, Ramius.) Men Superman nøler ikke med å risikere livet sitt for beskytte folk og dyr mot fare uansett når og hvor de er, og uansett hva han driver på med. Det er det ikke mange andre som gjør. ;)

Lenke til kommentar

Alle superhelter har menneskelige trekk som drar dem ned på jorden og gjør dem lettere å identifisere seg med. Hvis de hadde vært ensidige i sin etiske opptreden hadde de vært kjedelige.

Det er en stor forskjell på å ha menneskelige trekk og at en med superkrefter skal ta seg friheter og bruke kreftene.

Sistnevnte er det man kaller superskurker.

Forøvrig en tematikk berørt i første Spider-Man film. Også grunnen til at Jor El fratok Kal-El kreftene i Superman II (The Richard Donner cut for scenen).

http://www.youtube.com/watch?v=xSFWy85zPPs

Man kan ikke være Supermann om man tar seg slike friheter.

Artig nok ser det også ut til å være tema i denne sesongen av Supermann. Skrev forøvrig en blogg om dette her på forumet for et par år siden.

Hvem er Supermann?

Lenke til kommentar

o my god.. skulle ønske dette kunne vært en helaftens film, slutten var genial..geeenial! :)

Lenke til kommentar

Hihihi dette var en knallbra episode. Det går det ikke an å nekte for.

Engasjerende tidsreising som satt nytt perspektiv på dagsorden, rørende slutt, og betydelig progresjon i historien. Et realt steg framover rett og slett.

En skikkelig påminner om hvor god serien faktisk KAN være, og hvordan Smallville var da jeg først begynte å like det.

Bare resten av sesongen kan være like bra så.

Lenke til kommentar

Likte siste episode godt, var gøy når Clark møtte Clark. :p Fint å få gjensyn med Brainiac også.

Angående spørsmålet om dette er siste sesong, så trodde jeg nå det var helt avgjort. Men der kan man se, plutselig ombestemmer de seg likevel.

Håper imidlertid likevel på at det er siste sesong, at Smallville får en slutt. Det som derimot kunne vært noe, er om de hadde bygd videre på en ny serie med de samme karakterene, der Clark faktisk er Supermann. Tror kanskje det kunne funka, men historien om Clark Kents vei frem til å bli Supermann føler jeg er fortalt ferdig nå.

Lenke til kommentar

Nei, la denne være finale. Skriv en god avslutning og la oss huske hvor awesome Smallville en gang var og ble igjen, med et godt minne for livet.

Dessuten (om kommende episode, SPOILER)

nå avsløres hemmeligheter og vi får en solid framgang igjen.

Mens jeg er i gang, vil jeg genta: hva er det med forfatterne og la Erica gjennomgå kostyme etter kostyme? Forrige gang var det catsuite, nå er hun gudinne. Ikke for å klage selvsagt. Enten liker hun å kle seg ut, eller så har de folka livlige fantasier.

By the way, håper virkelig vi ser Chloe igjen. Etter siste hint er det store sjanser for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...