Gå til innhold

Smallville - Alle sesonger (USA-sendetid) Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke det er så viktig hvem Red Queen er. Spørsmålet er vel heller hvilken betydning det kommer til å få videre. Hun har bevist at hun er mektigere enn Checkmate (f.eks da hun plasserte brikken der inne), og hun er på lag med Clark. Vil det bety at Checkmate mer åpenbart blir fiender nå? Får vi Checkmate på en side, Zod på en annen og Clark & Red Queen på en tredje? Og hva med Tess? Og Maxwell Lord? Det begynner å bli litt komplisert, spesielt med bare en episode igjen av sesongen. :)

Rollelisten for neste sesong er for øvrig litt interessant...

Både Cassidy Freeman og Calum Blue har kontrakt for hele sesongen. Det er ikke dermed sagt at de dukker opp, men alt tyder på det. Allison Mack har derimot ikke bekreftet kontrakt ennå, men det er heller ikke bekreftet at hun ikke blir med. Betaler de nok vil hun nok ta en sesong til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm..siste episde ga meg lite...veldig lite. som de aller fleste her allerede har skjønt så viste vi allerede hvem red queen var...dette var kjeeedelig.. og det hun sapå slutten vet jeg allerede hva løsning er på, som alle burde vite som har lest litt superman, men gøy nok og se det filmatisert..

Lenke til kommentar

Grei nok episode, selv om enkelte ting var åpenbare. Jeg håper vi ikke før en fram-og-tilbake-forhold med Clois igjen. Nå som de har slått opp, bør det være slik helt til serieslutten. Hadde likt å se Tess bli borte i avslutningen, syns hun har nok gjort, mens Chloe er en sterk karakter som jeg syns burde være med videre.

Hvilken løsning er det da, Hudrin? Opplys oss som ikke leser tegneserien. Legg det gjerne i spoiler.

Lenke til kommentar

Tvert imot er det veldig mye som tyder på det. Når Lois og Perry så Red Queen på taket holdt hun ansiktet skjult. Det samme gjorde hun når Clark snakket til henne, selv om han kalte henne Tess. Hadde Tess faktisk vært Red Queen da ville det vært meningsløst for å henne å skjule ansiktet sitt. Ergo var det ikke henne. Går vi lengre tilbake til da hun først dukket opp fikk vi en del hint.

* Hun er mektig. Chloe er Watchtower, men hun har ingen grunn til å leke Red Queen. Tess styrer allerede LuthorCorp, og selv om hun er med i Checkmate er hun ikke typen til å bruke skjult identitet. Hun vil ha makt, og hun vil vise det til alle samme. Martha er en senator.

* Red Queen er ikke slem. Vi kan diskutere hvor slem Tess er, men de andre kandidatene er snille.

* Vi kjenner Red Queen fra før. Hadde vi ikke gjort det hadde de ikke trengt å holde så mye hemmelig. Hva gjør det om vi ser ansiktet hennes om vi ikke aner hvem hun er?

Det er selvsagt flere hint, men dere skjønner poenget. Men selv disse gjør det litt åpenbart. Hun er snill, mektig, kjent fra før og en ny spiller. Da er det ikke så mange det kan være.

Men som jeg sa er spørsmålet ikke hvem hun er, men hvilken betydning det får. Vi har bare en episode igjen av sesongen, og om de rydder opp i de to første episodene i neste sesong vil det være tre episoder igjen. Det er mer enn nok tid til litt apokalypse, og Red Queen vil nok være svært viktig. Men hvor pokker blir det av JSA og JLA? Hele verden er i større fare enn noensinne, og de såkalte heltene bryr seg ikke?

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Tvert imot er det veldig mye som tyder på det. Når Lois og Perry så Red Queen på taket holdt hun ansiktet skjult. Det samme gjorde hun når Clark snakket til henne, selv om han kalte henne Tess. Hadde Tess faktisk vært Red Queen da ville det vært meningsløst for å henne å skjule ansiktet sitt. Ergo var det ikke henne. Går vi lengre tilbake til da hun først dukket opp fikk vi en del hint.

Du er bare etterpåklok, det nytter ikke. Bare innrømm at du ble eid.

Det var ganske åpenbart i denne episoden, hvor hele episoden handlet om hvem hun var, og at Martha plutselig var med også. Jeg visste det før hun avslørte seg selv ja. Men før denne episoden, niks.

Lenke til kommentar

Nå snakker vi sesongslutt! :D Men tro hva Oliver mente?

"They are not kandorians." WTF? Suicide Squad, kanskje?

Og en annen ting jeg lurer på:

Tess fikk halve ansiktet brent bort. Batman kommer nok aldri til å dukke opp. Kan hun bli en Smallville-versjon av Two Face? Han er jo en Batman-skurk, så Tess er ikke med i tegneseriene. Hadde vært tøft. :p (eller for den saks skyld, Batman var aldri med pga han har filmene sine, men den tredje filmen lar jo vente på seg. Kanskje han kommer likevel?)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Nå snakker vi sesongslutt! :D Men tro hva Oliver mente?

"They are not kandorians." WTF? Suicide Squad, kanskje?

Og en annen ting jeg lurer på:

Tess fikk halve ansiktet brent bort. Batman kommer nok aldri til å dukke opp. Kan hun bli en Smallville-versjon av Two Face? Han er jo en Batman-skurk, så Tess er ikke med i tegneseriene. Hadde vært tøft. :p (eller for den saks skyld, Batman var aldri med pga han har filmene sine, men den tredje filmen lar jo vente på seg. Kanskje han kommer likevel?)

la oss håpe det!, på tide med en virkelig bad mu.. f.. som tar folk ifra skyggene hehe..og ikke disse black blue blur leke greiene. men lurer virkelig på hvem som kom etter oliver..clark ser jeg for meg at martian eller hawk man redder, om ikke batman svinger inn og tar han :D

Lenke til kommentar

Hadde vært tøft om Clark døde, så vi fikk en alternativ Smallville uten Supermann. :p

Ramius, jeg har dårlig nytt til deg. Du kan like gjerne slutte å se serien med en gang, så slipper vi klagingen din. Ikke ta det ille opp, men jeg begynner å bli ganske lei...

Callum Blue, aka Major Zod, er bekreftet som fast inventar i neste sesong.

Lenke til kommentar

Hadde vært tøft om Clark døde, så vi fikk en alternativ Smallville uten Supermann. :p

Ramius, jeg har dårlig nytt til deg. Du kan like gjerne slutte å se serien med en gang, så slipper vi klagingen din. Ikke ta det ille opp, men jeg begynner å bli ganske lei...

Callum Blue, aka Major Zod, er bekreftet som fast inventar i neste sesong.

hm tvilsomt at han dør?!, kult det han fikk i den pakken som vi fikk se i øya hans. glimter et lite håp der :)

Lenke til kommentar

Min teori om neste sesong:

Zod er nok veldig mye i live. Det er uvisst om han ble sendt til den andre plassen eller ikke, men det er har lite å si. I følge tegneseriene var Kandor forminsket og plassert i en flaske, og siden de ikke blir påvirket av solen har de ikke superkrefter. Men de har teknologi til å komme seg ut av flasken om de vil. Nå sier jeg ikke at Kandor i Smallville er i en flaske, men idéer er nok noe lignende. Uansett vil Zod nok finne en måte å komme seg tilbake til Metropolis på.

Jeg har også en idé om Tess og hun med hetten. Sannsynligvis er hun med hetten en ganske skadet Amanda Weller. Aner ikke hvor aktiv hun er lengre, men det er en stor sjanse for at hun gir Checkmate til Tess. De greiene som jaktet på Oliver er ikke kandorians, så det mest logiske er at de er superfolkene fra Checkmate. Det kan bety Checkmate vil være neste hovedfiende.

Det jeg håper mest på er mer action fra JLA og JSA. De var ikke noe særlig til stede i denne episoden, men nok til at vi vet produsentene husker dem. Green Arrow ble jo en fast gjenganger, så vi kan jo håpe en annen også blir det. :)

Lenke til kommentar

Super finale, men irriterer meg at de tar en "To be continued" igjen! :p Flere serier gjør jo det, men nå blir det stor tålmodighetsprøve å vente til neste sesong begynner.

Fryder meg at Allison Mack overlevde, håper hun kommer tilbake. Også mange spørsmål igjen som vil skape spekulasjoner; hvem angrep Ollie, hvem er "gamle damen" og hva vil hun gjøre med Tess, og hvordan vil Clois-forholdet bli nå som hun vet hemmeligheten?

Kult gjensyn med resten av gjengen og, men rart de ikke var kreditert i episoden.

Sesong 10 kan bare ikke komme fort nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...