Gå til innhold

Smallville - Alle sesonger (USA-sendetid) Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Noen som vet når forsettelsen på Smallville kommer? og hvilke kanal?

er takkenemlig for svar =)

Kan du utdype det? Tenker du på sesong 10 og amerikansk sendeskjema eller norsk?

Sesong 10 er bekreftet og mest sannsynlig samme kanal som nå.

Norsk vet jeg ikke, er TVNorge som sender men i hvilken sesong de er nå, aner jeg ikke.

*sjekker*

TvNorge har endret design helt og tatt vekk lista av programmene. Fant bare en artikkel om saken som sier at sesong 8 begynte i januar i år. Sesong 9 blir nok ikke til å se før høsten/vinter.

Endret av Myst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel slik at de fleste serier blir mest spennende når de nærmer seg slutten. :)

For et øyeblikk trodde (og håpte) jeg at White Queen var død, tenkte ikke ho ville overleve det møtet med frontruta. Og Tess da, selv om det hadde vært fint å bli kvitt med henne, så er Chloe ikke ond nok for det. Tror likevel Tess kommer til å spille en stor rolle i avslutninga. Denne er Allison Macks siste sesong, så håper de skriver henne ut på en bra måte og ikke bare dreper henne.

Synd at Zod drepte deres nye generasjon, kunne vært unngått om hun bare sa hun var gravid med en gang, men hun var for ærefull for det.

Ser virkelig fram til de to siste episodene, Checkmate er mest sannsynlig ferdig. Høydepunktet blir nok at Red Queen dukker opp mens Clark og Zod holder på det heteste.

Checkmate ferdig? Hehe, det tviler jeg sterkt på. Selv om Zod ødela slottet og kverket alle sammen der (inkludert Waller) vil det neppe ha så mye å si. De har nok andre hovedkvarter rundt omkring, og alt han klarte var vel å gjøre dem skikkelig forbannet. ;)

Edit: Og som du selv sier er det to episoder igjen av sesongen. Du tror ikke noe så viktig som Checkmate forsvinner før sesongslutt? Og hva med f.eks Red Queen? Kan hun ha noe med Checkmate å gjøre?

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

@thecrow77; alt vi så var at Zod jaget WQ og Black Knigt (fyren med briller med sort/klart glass) og plutselig var hele slottet i flammer. Med sine superkrefter tviler jeg på at han sparte dem. Faktisk håper jeg han brente dem ihjel slik han gjorde mot duden i huset til Tess, selv om Pam Grier er god i rollen, irriterer karakteren meg. Nei Red Queen har ingenting med Checkmate å gjøre, jeg mener hun er på den godes side og vil hjelpe Clark med å overvinne Zod. Jeg bare inderlig håper vi slipper klisjeen om at det er Lana eller Martha.

Lenke til kommentar

Han fyren med briller og sort glass? Mulig jeg tar feil, men skulle ikke overrasket meg om det er Deadshot. ;)

Som du selv sa jaget Zod White Queen og Black Knight, og plutselig var hele slottet i flammer. Greit, det ser tvilsomt ut. Men husk vi har ennå to episoder igjen av sesongen, og Waller overlevde å bli slengt inn i bilruten. Hvorfor skulle hun da bli drept off-screen? En så viktig karakter vil nok sannsynligvis få en mer dramatisk slutt.

Angående Red Queen er det godt mulig hun hjelper Clark mot Zod, men jeg tviler sterkt på at hun er på de godes side. JEg vil heller tro hun er på sin egen side. Clark er snill, Zod er slem. Men Checkmate er ikke på lag med noen av dem, så hvorfor skulle Red Queen være det? Greit det begynner å bli litt vel mange sider her, men de kan nok ende opp med Clark, Checkmate og Red Queen mot Zod og gjengen hans - tilsynelatende, i det minste. Først stoppe Zod, så vise hvem de egentlig er på lag med. ;) Er det ikke noe med fienden til min fiende er min venn...?

Lenke til kommentar

Nja, jeg mener jeg hørte henne kalle ham for "Black Knight". Ganske sikker jeg hørte det ordet.

Hmm, godt poeng. Nå har jeg kryssjekket med neste episode og...ja..du kan jo lure ;)

Alt vi sier blir jo spekulasjoner foreløpig, så jeg setter en strek her. Bare å vente til lørdagen og nyte begynnelsen på slutten. :)

Siste episode er 14/5 forøvrig (norsk dato).

Lenke til kommentar

Litt av en luring du, som forventer at vi skal sjekke opp alt for deg :p TV-guiden til TVNorge er et godt hjelpemiddel. ;)

Der ser vi at Smallville går mandag-fredag kl. 14:10, i repriser, uvisst sesong, antakeligvis 8.

Er det noe mer du lurer på, så er det bare å fyre løs. Vi gledelig hjelper deg med å finne alt du skulle be om. :thumbup:

Lenke til kommentar

Er symbolet til Zod trademark/copyright? Fikk plutselig lyst på en t-skjorte med merket hans på.

Tenkte å finne et bilde fra nettet som jeg skulle ha trykt på en svart t-skjorte.

Funnet disse to bildene og laget en illustrasjon på hvordan det kan se ut.

Hva syns dere?

post-88220-1273043102,9486_thumb.jpg

post-88220-1273043110,8607_thumb.jpg

post-88220-1273043118,1383_thumb.png

post-88220-1273043130,8045_thumb.png

Lenke til kommentar

Nja, jeg mener jeg hørte henne kalle ham for "Black Knight". Ganske sikker jeg hørte det ordet.

Jeg undersøkte en del, og innrømmer jeg tok delvis feil. Lett skal det ikke være. :p

Deadshot heter Floyd Lawton, men den enøyde fyren her heter Stuart Campbell. De er ikke samme person, men de har mistenkelig mange likhetstrekk. Begge har mistet et øye, begge er høyt rangert i Checkmate, begge er svært flinke med våpen, begge har en litt vel stor forkjærlighet for pistolen sin og så videre. Jeg vil tippe han er en alternativ Deadshot. I stedet for å følge lore slavisk lagde de sin egen versjon for å ha mer frihet.

http://smallville.wi...Stuart_Campbell

At han ble kalt Black Knight har ingenting å si. Det er bare en rang de bruker i Checkmate, på samme måte som f.eks militære har rang.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Da så :) Jeg må også innrømme jeg tok feil. Etter litt undersøking av kilder, er det sannsynlig at Checkmate ikke er borte enda. Det blir nok bra, vil gjerne se White Queen få rundjuling. Kanskje Martha stepper inn med "Leave my son alone, bitch!". :p

Ingen meninger om t-skjortene da?

Lenke til kommentar

Nope, ikke som jeg fant hvertfall, ved søk via Google bilder. Egentlig vil jeg jo ha grå skjorte med svart symbol, slik det er som med deres tagger, men finner det altså dessverre ikke.

Har ikke bestilt noe enda og tror også skal vente med det foreløpig.

Edit: Nå fant jeg en som kanskje er bedre.

post-88220-1273153112,4076_thumb.jpg

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Nope, ikke som jeg fant hvertfall, ved søk via Google bilder. Egentlig vil jeg jo ha grå skjorte med svart symbol, slik det er som med deres tagger, men finner det altså dessverre ikke.

Har ikke bestilt noe enda og tror også skal vente med det foreløpig.

Edit: Nå fant jeg en som kanskje er bedre.

Virker som en urgammel dokumentasjon på to damer som sakser hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...