Gå til innhold

Smallville - Alle sesonger (USA-sendetid) Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dobbel? Da håper jeg den begynner en time tidligere..

Dobbel episode :)

kan lese mer om den her Kryptonsite

nesten nødt til og ta det i spoiler, her er det referanser så det holder i hele episoden :) golden age,og silver age, så synd at det nesten ikke kan beskrives at vi ikke fikk sett green latern annet enn et par bildet, og ikke den green latern ifra dagens.. men her er det nok og ta av, f.eks, Alan var ikke han den orginale the flash, synes jeg så hjelmen hans der eller de rare vingene han hadde rundt ørene på hodet?! :) plottet..ser ikke for meg at noen av dem hadde latt seg fengsle sånn uten videre..allefall ikke green latern, eller the flash eller hawkman..men fikk intrykk av at alle de var av "silver age" og det er på tur og gå over i golden age av superheroes..så kanskje Hal jordan tar over som green latern og resten også blir synkronisert med sine moderne versjoner :) som det er allerede hintet til i siste episode..gud bedre det her har man ventet på i 9 sesonger!! :) .. hadde bare bruce wayne hatt en gjesterolle nå så..om så en ørliten en, selv som sivilist i smokin på et party uten at det ble tatt videre..herre..hvor rått hadde ikke det vært..eller..wolverine, problemet er at han hadde rydda opp i alt som hadde vært galt på en episode da, heheh..

Lenke til kommentar

Utrolig bra dobbelepisode/ekstremt lang episode, alt ettersom hvordan man ser det. Jeg fant som vanlig begge episodene slått sammen til én episode uten pause mellom. Og joda, best å ta det i en spoiler. Det var så vanvittig med snacks for trivia-fans at jeg ikke aner hvor jeg skal begynne engang. :D

Vi kan jo starte med Checkmate. Jeg vet lite om den fra før, men etter hva jeg har fått med meg er det en hemmelig organisasjon som jakter på superskurker. En liten del av dem har en enda hemmeligere organisasjon med svært få medlemmer som tar oppdrag der de nesten er dømt til å bli drept. Denne blir logisk nok kalt Suicide Squad. Legg merke til hva hun dama sier på slutten... ;)

Opprinnelig var Checkmate ment å håntere superskurker, men dette er Smallville. Når vi vet Tess er med på laget deres kan vi jo begynne å lure. I tillegg vet Checkmate sannsynligvis ikke at Clark og gjengen er snille, eller de rett og slett ikke bryr seg.

Det ble ikke nevnt i denne episoden, men dere husker hva som skjedde med Metallo? Hm...

Checkmate har hatt mange medlemmer opp gjennom årene, inkludert en person kalt Alan Scott. (dette kan være den Alan de refererte til tidligere i episoden.) Han er en av de som ble kjent som Green Lantern. Det er nok hans ring, lykt og maske vi ser i muséet.

Interessant nok hadde Checkmate et annet medlem kalt Speedy. Det har vært to Speedy'er i DC Universe så vidt jeg vet, og den i Checkmate heter Roy Harper. Men det har vært en annen også, en jente kalt Mia. Begge to er flinke med pil og bue, for å si det slik... ;)

Ja, The Flash var med i JSA, men ikke den vi kjenner i dag. Han har den rare metallhjelmen og kan ses på bildet. I tillegg mener jeg hjelmen hans kan ses i muséet.

Og legg merke til når Dr Fate viser Clark skjebnen sin. Vi ser noe stort og rødt, med et lite symbol som bare vises en kort stund. Kan det være kappen hans? Hm...

Er Lex død? Tja... hvem vet?

Og dette er bare noe av det jeg la merke til. Kunne sittet her ganske lenge, men se heller episodene selv. Det var seriens høydepunkt så langt. Det eneste jeg ikke likte var sluttkampen. Med en så vanvittig stor gruppe superhelter hadde jeg håpet vi hadde fått en episk sluttkamp. Dessverre ble det bare Doomsday-kvalitet om igjen, og kampen er over før den egentlig har begynt. Hmpf.

Lenke til kommentar
Utrolig bra dobbelepisode/ekstremt lang episode, alt ettersom hvordan man ser det. Jeg fant som vanlig begge episodene slått sammen til én episode uten pause mellom. Og joda, best å ta det i en spoiler. Det var så vanvittig med snacks for trivia-fans at jeg ikke aner hvor jeg skal begynne engang. :D

Vi kan jo starte med Checkmate. Jeg vet lite om den fra før, men etter hva jeg har fått med meg er det en hemmelig organisasjon som jakter på superskurker. En liten del av dem har en enda hemmeligere organisasjon med svært få medlemmer som tar oppdrag der de nesten er dømt til å bli drept. Denne blir logisk nok kalt Suicide Squad. Legg merke til hva hun dama sier på slutten... ;)

Opprinnelig var Checkmate ment å håntere superskurker, men dette er Smallville. Når vi vet Tess er med på laget deres kan vi jo begynne å lure. I tillegg vet Checkmate sannsynligvis ikke at Clark og gjengen er snille, eller de rett og slett ikke bryr seg.

Det ble ikke nevnt i denne episoden, men dere husker hva som skjedde med Metallo? Hm...

Checkmate har hatt mange medlemmer opp gjennom årene, inkludert en person kalt Alan Scott. (dette kan være den Alan de refererte til tidligere i episoden.) Han er en av de som ble kjent som Green Lantern. Det er nok hans ring, lykt og maske vi ser i muséet.

Interessant nok hadde Checkmate et annet medlem kalt Speedy. Det har vært to Speedy'er i DC Universe så vidt jeg vet, og den i Checkmate heter Roy Harper. Men det har vært en annen også, en jente kalt Mia. Begge to er flinke med pil og bue, for å si det slik... ;)

Ja, The Flash var med i JSA, men ikke den vi kjenner i dag. Han har den rare metallhjelmen og kan ses på bildet. I tillegg mener jeg hjelmen hans kan ses i muséet.

Og legg merke til når Dr Fate viser Clark skjebnen sin. Vi ser noe stort og rødt, med et lite symbol som bare vises en kort stund. Kan det være kappen hans? Hm...

Og dette er bare noe av det jeg la merke til. Kunne sittet her ganske lenge, men se heller episodene selv. Det var seriens høydepunkt så langt. Det eneste jeg ikke likte var sluttkampen. Med en så vanvittig stor gruppe superhelter hadde jeg håpet vi hadde fått en episk sluttkamp. Dessverre ble det bare Doomsday-kvalitet om igjen, og kampen er over før den egentlig har begynt. Hmpf.

Dette var noen jeg og ble litt skuffet over, trodde kansje vi fikk se en litt større end match i filmen, men ble som desverre med DD. 20 sec med action.

Håper virkelig at lex kommer tilbake (kansje sessong 10? :D evt en spinoff)

Lenke til kommentar

Angående sluttkampen og teorier for veien videre i serien:

Dette er teorier jeg fant på ign.com, men så vidt jeg vet er det bare teorier. Men uansett, jeg tar det i enda en spoiler for sikkerhetsskyld.

Pam Grier's karakter er Amanda Waller, sjefen for Checkmate. De var opprinnelig ment å stoppe superskurker, så hvorfor angripe JSA? Enkelt. Hun ville få dem aktive igjen for å hjelpe til med å stoppe en kommende apokalypse. Så langt er det greit. Spørsmålet er bare hvilken apokalypse hun mente?

En teori går ut på at det ikke er en apokalypse i det hele tatt, men derimot Apokalips. Det er en hel planet, hersket over av... Darkseid. En av de desidert farligste skurkene i hele DC Universe. Vips har vi minst tre mulige alternativer for sesongavslutningen, og alle tre vil kreve minst alle heltene vi har så langt samlet.

1. (den mest logiske) Major Zod bygger tårnene, endrer solen og gir alle kandorians superkrefter, samtidig som Clark mister sine. Men de andre heltene, inkludert J'onns aka Martian Manhunter, vil nok beholde sine.

2. Apokalis kommer nært nok jorden, og Darkseid kommer. Muligens tar han med seg hæren sin, muligens ikke. Men uansett vil han nok være mer enn sterk nok til å lage litt bråk.

3. Doomsday ("Doomsday" = dommedag / apokalypse) vender tilbake, sterkere enn noensinne. I tegneseriene har han ikke noen egentlige foreldre, men i Smallville er han sønnen til General Zod. Og når vi allerede har en Major Zod til stede... Det er nok en mulighet for at Zod og kandorians får krefter, Clark mister sine og Doomsday dukker opp igjen.

Om en av disse stemmer har vi mye å glede oss til! :D Men som sagt er det bare teorier.

Lenke til kommentar
Angående sluttkampen og teorier for veien videre i serien:

Dette er teorier jeg fant på ign.com, men så vidt jeg vet er det bare teorier. Men uansett, jeg tar det i enda en spoiler for sikkerhetsskyld.

Pam Grier's karakter er Amanda Waller, sjefen for Checkmate. De var opprinnelig ment å stoppe superskurker, så hvorfor angripe JSA? Enkelt. Hun ville få dem aktive igjen for å hjelpe til med å stoppe en kommende apokalypse. Så langt er det greit. Spørsmålet er bare hvilken apokalypse hun mente?

En teori går ut på at det ikke er en apokalypse i det hele tatt, men derimot Apokalips. Det er en hel planet, hersket over av... Darkseid. En av de desidert farligste skurkene i hele DC Universe. Vips har vi minst tre mulige alternativer for sesongavslutningen, og alle tre vil kreve minst alle heltene vi har så langt samlet.

1. (den mest logiske) Major Zod bygger tårnene, endrer solen og gir alle kandorians superkrefter, samtidig som Clark mister sine. Men de andre heltene, inkludert J'onns aka Martian Manhunter, vil nok beholde sine.

2. Apokalis kommer nært nok jorden, og Darkseid kommer. Muligens tar han med seg hæren sin, muligens ikke. Men uansett vil han nok være mer enn sterk nok til å lage litt bråk.

3. Doomsday ("Doomsday" = dommedag / apokalypse) vender tilbake, sterkere enn noensinne. I tegneseriene har han ikke noen egentlige foreldre, men i Smallville er han sønnen til General Zod. Og når vi allerede har en Major Zod til stede... Det er nok en mulighet for at Zod og kandorians får krefter, Clark mister sine og Doomsday dukker opp igjen.

Om en av disse stemmer har vi mye å glede oss til! :D Men som sagt er det bare teorier.

Dette med at Zod bygger tårnene sine har vi sett i Lois sin ferd i framtiden, blir nesten som en Reprise av noe vi vet utfallet av.

Ønske tenking er etter at Darkseid kommer, eller at DD returnere ved hjelp av Zod.

Men noe stort må det være ettersom checkmate prøver å hjelpe til (på sin egen måte)

Lenke til kommentar

Tja, en hel drøss onde supermenn er ganske stort, vil jeg tro. Og du husker den episoden hvor Lois fikk minnene tilbake? ;)

Men vet Checkmate om Zod og den gjengen? Og om de gjør det, hvorfor ikke stoppe dem nå i stedet for å vente til de får kreftene tilbake? Og om de ikke gjør det, hva er det da de prøver å stoppe?

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

[/u]Vi kan jo starte med Checkmate. Jeg vet lite om den fra før, men etter hva jeg har fått med meg er det en hemmelig organisasjon som jakter på superskurker. En liten del av dem har en enda hemmeligere organisasjon med svært få medlemmer som tar oppdrag der de nesten er dømt til å bli drept. Denne blir logisk nok kalt Suicide Squad. Legg merke til hva hun dama sier på slutten... ;)

Svar på din spoiler:

Ja, det var kappen. Hvis du har god hukommelse, så ser du at det er nøyaktig samme CGI som de brukte for et par sesonger siden, med den gutten som så alles skjebner når han berørte dem, helt sikkert for å spare penger. På den tiden visste nok ikke skaperne hvor langt serien kom til å gå, og valgte å vise Clark som Superman, langt ut i fremtiden.

Endret av Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Geez... først var JSA med, og forrige episode hadde Lois som Wonder Woman, men dette var en av de kjedeligste episodene noensinne. Jeg skjønte ikke bæret av det som foregikk, og slutten var tragisk. Vi får håpe det tar seg opp neste episode. Det burde ikke være vanskelig...

Vi har veldig forskjellige meninger. Jeg synes JSA episodene var utrolig bra, med masse referanser til DC universet.

At Lois var wonder woman i forrige episode vet jeg ikke hvor du har fra en gang, den var om warrior angel, ikke en veldig sterk episode men helt grei. God gammel smallville.

Ukens episode startet litt slow men tok seg veldig opp siste havldel. Og slutten var jo utrolig bra, både ring of fire og tårn delen.

Lenke til kommentar
Likte når Aquaman var med, men om flash skal være med, så få med den skikkelige flash, og ikke kidflash :)

6291226[/snapback]

Flash har allerede vært med, og han var gutt. Forståelig nok, da Flash er yngre enn Supermann. Syntes FLash episoden som var i sesong 4 var en av seriens beste, ved siden av de to hvor Christopher Reeve var med.

Men det helt store ville helt klart vært en ung Bruce Wayne som kommer på besøk. Han i en liten "klinsj" med Lex og/eller Lionel Luthor ville vært noe :)

Men Batman Begins satte en stopper for det.

tja de om så bare la et filmkamera gå tilfeldig over et skrivebord på daily planet eller noen plass å det tilfeldigvis ligger et forretningsbrev med avsender Wayne corp. på eller noe..det hadde vært tøft nok! :D men ser jo problemet i at de ikke kan bare erte blodfans på den måten, det hadde vært hjerterått

Lenke til kommentar

Uff en hel måned til neste episode :( Conspiracy var ganske bra, særlig det den bygget opp til.

mja men begynner og bli litt lei av det her at alle skurkene faktisk kan fly mens clark fortsatt står fast på samme punkt som i sesong en med å springe litt fort..de har nå liksom tatt steget over til at det skal være superman nå så synes det er på tide at det skjer noe snart.

Lenke til kommentar

Nok en gang er Clark bare IRRITERENDE DUM.

Han er så naiv at det går en tregang.

Jeg har for lengst innsett at han aldri kommer til å bli Superman. Og for meg selv har jeg innsett at dette er en alternativ virkelighet, hvor Clark Kent bare er en dum emo som ikke kan fly en gang.

Ikke bare var det et dumt valg av han å gjenopplive Zod (hvor mange ganger har han dødd og kommet tilbake til serien forresten?), men jeg synes han som spiller Zod overspiller rollen på grensen til en karikatur på stereotypen av en slu og ond fiende. Hele den saktefilm-sekvensen hvor han lurte seg inn i Daily Planet virket som en dårlig Dress-reklame fra Polen. Det var smertefult å se på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...