Gå til innhold

Smallville - Alle sesonger (USA-sendetid) Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Major Zod (dvs etterkommeren til General Zod fra tidligere i serien) er fra Kandor, og da han og gjengen ble sendt til jorden mistet de alle kreftene sine. Enten det, ellers hadde de ikke kreftene til å begynne med. Det gjør at de bare er vanlige mennesker og ganske sjalu på Clark fordi han har superkrefter. Men de er tross alt kryptonere, så de har mulighet til å få krefter som Clark. Men hvordan? Og hva skjer når de gjør det? :p

Husk også at Doomsday var hovedplottet for hele forrige sesong, men han dukket ikke opp som Doomsday før ca halvveis ute i sesongen. Selv da holdt han seg unna ganske lenge. Greit nok var sesongavslutningen tragisk dårlig, men jeg vil tippe det er noe lignende nå. Zod har ikke krefter... ennå. ;)

Aner ikke hvem hun dama er, bortsett fra at hun også er fra Kandor. Det kan være samme dame, eller tvillingen hennes. Eller en helt annen, for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker selv, faktisk. Etter som jeg skjønte det separerte de Doomsday og Davis Bloom med den sorte kryptonitten. Clark denga løs på Doomsday, grep tak i ham og hoppet til en nedlagt gruve eller noe sånt JLA hadde rigget med eksplosiver. Jeg vil anta han slengte Doomsday ned dit, JLA utløste eksplosivene og Doomsday ble begravet under et fjell eller noe. Det burde stoppe ham for en stund, men han kan fint komme tilbake. Dessuten avslørte de jo at Davis Bloom ikke var så helt uskyldig selv og mer lik Doomsday enn de trodde, så i teorien kan han også dukke opp igjen. Selv håper jeg på en liten vri de hadde i tegneseriene, skjønt det kan bli litt vanskelig:

Doomsday er svært farlig. Brainiac er svært farlig. I tegneserien klarte Brainiac å overta kroppen til Doomsday, så vi fikk en kombinasjon av de to. Supermann slet litt, for å si det mildt... :p

Lenke til kommentar

Siste gang jeg så Doomsday i tegneserien, hadde han kjempet seg gjennom kilometervis med fjell for å redde en tusen år gammel Supermann. En alternativ virkelighet, eller noe.. Harding, ja.

Doomsday er kongen, han MÅ komme tilbake. Helst bør han dukke opp i den neste filmen om Supermann også.

Lenke til kommentar

Syns de to siste episodene har vært gode, et realt løft fra den svake 3. episoden denne sesongen. Green Arrow er endelig tilbake, begynte å bli litt lei Olivers bomstilværelse.

Forholdet mellom Clark og Lois gror og blomster fint også, endelig. Bare ikke Lana kommer og ødelegger nå igjen så. :p

Lenke til kommentar
Syns de to siste episodene har vært gode, et realt løft fra den svake 3. episoden denne sesongen. Green Arrow er endelig tilbake, begynte å bli litt lei Olivers bomstilværelse.

Forholdet mellom Clark og Lois gror og blomster fint også, endelig. Bare ikke Lana kommer og ødelegger nå igjen så. :p

jau..den her serien har jo stort sett gått over til og bli superman, så hvor er bruce wayne! :D /sukk

Lenke til kommentar

Dette må helt klart ha vært en av de beste episodene i hele serien, og det sier jo litt. :D Lois og Clark surret rundt verre enn noensinne, så jeg fikk meg en god latter flere ganger der. Chloe begynner å bli mer og mer... vel, nok spoilere der i gården. :p Oliver på sin side kan bli interessant videre, spesielt når vi tenker på hvem han møtte denne gangen.

Dama han hjalp heter Mia Dearden. Hun er best kjent som Speedy, medhjelperen til Green Arrow... ;)

Aner ikke hva Tess driver med, men hun overrasket meg også. Kan bli svært morsomt etterhvert. :D

Lenke til kommentar
Dette må helt klart ha vært en av de beste episodene i hele serien, og det sier jo litt. :D Lois og Clark surret rundt verre enn noensinne, så jeg fikk meg en god latter flere ganger der. Chloe begynner å bli mer og mer... vel, nok spoilere der i gården. :p Oliver på sin side kan bli interessant videre, spesielt når vi tenker på hvem han møtte denne gangen.

Dama han hjalp heter Mia Dearden. Hun er best kjent som Speedy, medhjelperen til Green Arrow... ;)

Aner ikke hva Tess driver med, men hun overrasket meg også. Kan bli svært morsomt etterhvert. :D

surr..hurtigspola meg gjennom episoden :s siste sekundene var bare enda mere overbevisende om at dette er er gått over til og bli superman!,så hvorfor ikke bare gjøre et show av det,...., og oliver..er ikke han til slutt gift med The Black Canary?? er det ikke mere naturlig at hun blir involvert her istedet for speedy?!!!.. jaujau ser for meg at de tilslutt roter og surrer så mye med hele superman/smallville opplegget at de blir nødt til og ta en slags infite crisis løsning for og få slettet hele smallvilletvserien og få startet på nytt så folk egentlig skjønner hva det er som skjer her.. :s ..

Endret av Hudrin
Lenke til kommentar
Episoden var litt opp og ned, men oppturene var av det virkelig gode slaget. Endelig, ENDELIG fikk Lois og Clark somla seg til å faktisk få til litt nærkontakt. About fucking time. Nye dama til Oliver er også spennende, og Tess på slutten likte jeg også veldig godt.

er det bare meg, eller er smallville blit latterlig mere suppe? veldig lite "smallville" action. hvor er folka med kreftene? HVor er alle utfordringene hans? bare kjedelige greier nå for tida.

Lenke til kommentar

surr..hurtigspola meg gjennom episoden :s siste sekundene var bare enda mere overbevisende om at dette er er gått over til og bli superman!,så hvorfor ikke bare gjøre et show av det,...., og oliver..er ikke han til slutt gift med The Black Canary?? er det ikke mere naturlig at hun blir involvert her istedet for speedy?!!!.. jaujau ser for meg at de tilslutt roter og surrer så mye med hele superman/smallville opplegget at de blir nødt til og ta en slags infite crisis løsning for og få slettet hele smallvilletvserien og få startet på nytt så folk egentlig skjønner hva det er som skjer her.. :s ..

Ja, de har begynt å gå mer og mer over til Supermann-universet nå, og Clark blir mer og mer den Supermann vi kjenner. Men han vil ikke fly i Smallville fordi de mener det er siste steget fra den Clark vi kjenner nå og den "ekte" Supermann.

Oliver har gjort mye rart opp gjennom årene, og faktisk er Mia den andre sidekicken hans som kaller seg Speedy. I tillegg har vi Red Arrow og flere andre. Han har blitt drept, våknet til live, fått barn og fuglene vet hva. Men husk dette ikke er en blåkopi av det Supermann-universet vi kjenner, men en Smallville-versjon. Den er svært basert på universet vi kjenner fra før, men har en egen vri på alt sammen. Doomsday var kun Doomsday i tegneseriene, men i Smallville var han Davis Bloome først og fremst. Tess og Chloe eksisterer kun i Smallville (skjønt Chloe er Watchtower i Smallville Chronicles), og opprinnelig fikk Clark drakten fra moren. Det kan bli vanskelig når hun ikke er med i serien lengre. ;) Kandor overlevde fordi Braniac forminsket den og plasserte den i en flaske før Krypton eksploderte, så han kunne ta den med til planeten sin, forstørre den og herske. Det ser vi ingenting til i Smallville, og så videre.

Mitt råd er å følge med på serien uten å henge deg for mye opp i det du kjenner fra før. ;)

Lenke til kommentar
Episoden var litt opp og ned, men oppturene var av det virkelig gode slaget. Endelig, ENDELIG fikk Lois og Clark somla seg til å faktisk få til litt nærkontakt. About fucking time. Nye dama til Oliver er også spennende, og Tess på slutten likte jeg også veldig godt.

er det bare meg, eller er smallville blit latterlig mere suppe? veldig lite "smallville" action. hvor er folka med kreftene? HVor er alle utfordringene hans? bare kjedelige greier nå for tida.

Ta det med ro, det blir mer action snart. Veldig snart, kanskje... ;)

For å oppsummere noen folk jeg vet med sikkerhet dukker opp snart: (diger spoiler!)

Noen folk som dukker opp er...

Jor-El (spilt av Julian Sands)

Wonder Twins, komplett med apen i en eller annen form

Hawkman (spilt av Michael Shanks, fra StarGate SG-1)

StarGirl

Doktor Fate (mener jeg, er en eller annen doktor i alle fall.) :p

De tre siste dukker opp i episode 12 og 13, altså rett over nyåret. Jor-El dukker opp neste uke, og Wonder Twins uken etter, om jeg ikke husker feil. I tillegg har vi jo hatt Metallo, Zod og Speedy allerede, og fortsatt er vi bare i første halvdel av sesongen. Chloe på sin side vil også oppdateres litt, uten at jeg kan gå nærmere inn på det fordi jeg ikke aner mer. :p

Batman, Green Lantern og Wonder Woman er svært ønsket i serien, men dukker ikke opp fordi de har fllmprosjekter på gang. Jeg vet med sikkerhet Green Lantern dukker opp på film, spilt av Ryan Reynolds. Batman vil nok få en tredje film, og Wonder Woman? Hvem vet? ;)

I tillegg nærmer det seg pause før jul, og i siste episode før jul i forrige sesong dukket Doomsday endelig opp. Du tror vel ikke det blir en kjedeligere cliffhanger i år? ;)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg lurer på hvor lenge de skal drøye med disse visjonene. De burde, smått og sikkert, begynne å avsløre ting snart. Syns også skikkelig kjipt at denne er Allison Macks siste sesong. Håper inderlig ikke ho blir drept som sannsynligvis vist i visjonene.

Lenke til kommentar
Joda, fulgte godt med. Hun fant ut at Clark og The Blur er de samme, men på slutten fikk hun bevis for at det ikke stemmer, og vi er tilbake til utgangspunktet. Igjen.

ja men ikke av et hukomelsestap! det er verdt å merke seg.

hukommelsestap eller noe sånt dritt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...