Gå til innhold

Smallville - Alle sesonger (USA-sendetid) Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Behøver ikke være så stort, de som er på 350 MB har like god kvalitet.

8656298[/snapback]

 

Er du blind? De på 350 MB er veldig blury, de på 700 MB er ok. Man må opp i 1.07 GB for å få skarpt bilde dersom man ser på en HDTV eller en PCskjerm med oppløsning på 1280x720 og oppover.

 

Info fra en rip på 350 MB:

Resolution: 640x368

 

Info fra en rip på 1.07 GB:

Resolution: 1280x720

Lenke til kommentar
De er jo ikke det! Hvis du snuser litt rundt, så vil du se at de fleste er HDTV Rip og er på 350 MB, og for meg så har det funket fett hele tida. Jeg gidder ikke å vente dobbelt så lang tid når kvaliteten nesten er det samme.

8659034[/snapback]

 

Det er riktig at de på 350 MB er HDTV-rip. Det betyr ikke at de er i HD-kvalitet. Sjekk infoen på de 350 MBepisodene du har og du vil se at de IKKE har 1280x720 som er minimum for å kunne kalles HDTV.

 

Akkurat som at en DVD-rip på 700MB har mye dårligere kvalitet enn selve dvden, gjerne også lavere oppløsning.

 

Så myst84. Sjekk ut litt mer før du anklager folk for å ta feil. Gjerne se forskjellen med egne øyne. For forskjell kan jeg love deg at det er. Fortell meg gjerne også hvordan en XVID rip på 350MB kan inneholde like mye info som en x264 på 1.07 GB.

Lenke til kommentar

Anklager? Ser du en eneste antydning til anklaging i posten min? Ja vel så vet jeg ikke hva kravene er for en HD, men jeg bryr meg ikke om det. Så lenge jeg får sett det jeg vil, så er jeg fornøyd. End of story.

 

Fortsett on topic folks.

Lenke til kommentar
Anklager? Ser du en eneste antydning til anklaging i posten min? Ja vel så vet jeg ikke hva kravene er for en HD, men jeg bryr meg ikke om det. Så lenge jeg får sett det jeg vil, så er jeg fornøyd. End of story.

 

Fortsett on topic folks.

8660117[/snapback]

 

*Spoiler for de som ikke har sett siste episode*

Jeg håper nesten at Lana er død. Trist for stakkars Clark, men "she's gotta go". Hvordan ellers skal Clark og Lois bli sammen? Er ganske lei av hele Lana/lex/Clark triangelet. Men hvem drepte egentlig Lana? Lex virket oppriktig skaket når han fant det ut.

 

Det jeg er virkelig spent er om Chloe dør. Syns hun er en trivelig karakter, og jeg liker Jimmy, men så vidt jeg vet er hun ikke med i Supermann serien (altså ingen garantier)

Er også spent på hvordan det går med Lionel. Han blir en mer og mer interessant karakter for hver episode!

 

Han som jobbet for Jor El er også veldig kul. Tror ikke han dør, men han kommer nok til å forsvinne fra jorden på en eller annen måte. Folk som er like Clark har en tendens til å... vel dø. Skulle ikke overraske meg om han ofrer seg sånn at Clark får en sjanse mot "phantom-Clark"

 

Synes slutten var litt teit også jeg. Litt vel mye "cliff-hanger". Men, sånn er det jo ofte.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

8660117[/snapback]

 

*Spoiler for de som ikke har sett siste episode*

Jeg håper nesten at Lana er død. Trist for stakkars Clark, men "she's gotta go". Hvordan ellers skal Clark og Lois bli sammen? Er ganske lei av hele Lana/lex/Clark triangelet. Men hvem drepte egentlig Lana? Lex virket oppriktig skaket når han fant det ut.

 

8661377[/snapback]

 

Tror ikke Lana ble drept. Hun hoppet inn i den bilen som kjørte forbi rett før bilen hennes ekspolderte...alt dette hadde hun planlagt selv :thumbup:

 

min teori ihvertfall...

Lenke til kommentar

8661377[/snapback]

Tror ikke Lana ble drept. Hun hoppet inn i den bilen som kjørte forbi rett før bilen hennes ekspolderte...alt dette hadde hun planlagt selv :thumbup:

 

min teori ihvertfall...

8679325[/snapback]

 

 

Jeg er enig med deg her, men jeg tror egentlig at de som skriver serien (fant ikke bedre formulering :p) ikke vet helt om hun skal komme tilbake igjen. Bilen kjørte forbi for å skape forvirring, og en mulighet for at hun kan returnere, men det er langt ifra sikkert at hun kommer til å returnere...

 

EDIT:

Det jeg er virkelig spent er om Chloe dør. Syns hun er en trivelig karakter, og jeg liker Jimmy, men så vidt jeg vet er hun ikke med i Supermann serien (altså ingen garantier)

 

Det er ingen garantier for noe i Smallville. Den følger ikke alt som gjelder for Lois & Clark/andre superman filmer/blader etc. Faren til Clark er jo levende i Lois & Clark og i filmene (så vidt jeg vet) men han døde jo i Smallville.

 

Slik jeg ser det, så er det egentlig bare tre personer som virkelig ikke kan dø; CK, Lois Lane og Lex Luthor.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Er du rusk i huet? Lois & Clark hadde INGENTING med filmene å gjøre, var bare en suppeserie det. Så vidt du vet? Har du ikke sett noen av filmene? I allerede første filmen ser vi at han dør. Er selveste grunnen til at Clark blir skikkelig oppgitt og oppdager den grønne krystallen i låven.

Lenke til kommentar

I Superman: the movie dør Pa Kent når Clark er 18, i Smallville ca det samme.

Og grunnen til det er at når filmen ble laget var Pa Kent død i bladene.. og Smallville legger seg på en linje lik filmene..

 

Men når serien Lois & Clark ble laget var Pa Kent levende.. slik som han er nå i bladene..

 

(man må kunne litt om DC comics for å forklare hvorfor han var død men ikke er det lengre.. er mye å forklare..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...