JKJK Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Min mening er at skrivbare DVD9 plater ikke har havnet på et folkelig nivå når det gjelder pris, til tross for mange år på markedet, og høy prosent når det gjelder dvd9-kompitable brennere. Hvordan mener premissleverandørene av de nye formatene at de skal få solgt f.eks. brennbare BluRay eller HDDVD plater? Ser for meg at prisen på disse må bli enda villere? Skal jo prisen på de nye optiske mediene følge kurven som dvd9 har hatt hittil, vil det jo gå minst 5 år før mainstream markedet i det heletatt begynner å vurdere mediumet. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hva er en urimelig pris på EN DVD9 plate (hva er DVD9??) og hva er en urimelig pris på en pakke på 10? Men en kjapp og enkel måte å forsvare en høyere pris på nye formater i god tid fremover er jo enkel matte. Høyere lagrings kapasitet = høyere pris. Inntil de har markeds dominanse. Da er den kritiske massen så stor at prisen vil stupe. AKIRA Lenke til kommentar
enl Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 DVD9-disker er dobbeltlags DVD-plater med en kapasitet på 8.4GB. Nå for tiden koster en 5-pakning med slike disker 500kr i vanlige butikker, altså 100kr plata Var jo det de første CD-platene kostet også, når den teknikken var forholdsvis ny. Selv synes jeg prisen ikke bør være mer en 20kr/plata..selv om det også er veldig dyrt sett opp mot prisen på enkeltlagsplater. Tror ikke prisen kommer til å falle så veldig mye heller, da nye plateformater som HD-DVD og blueray begynner å komme inn på markedet. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hvis noen kjøper 5-pakning for 500 kroner blir de seriøst snytt. Det koster 133 kr for en 5-pakning 2,4x Verbatim hos spekk.no, og 220 kr for 8x hos Multicom. Lenke til kommentar
enl Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hvis noen kjøper 5-pakning for 500 kroner blir de seriøst snytt. Det koster 133 kr for en 5-pakning 2,4x Verbatim hos spekk.no, og 220 kr for 8x hos Multicom. 6139445[/snapback] Liten tvil om det ja Sist jeg var hos Expert kostet disse nemlig 500 spenn Lenke til kommentar
roac Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 På Expert blir du lurt, så enkelt er det bare Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) DVD9-disker er dobbeltlags DVD-plater med en kapasitet på 8.4GB. Nå for tiden koster en 5-pakning med slike disker 500kr i vanlige butikker, altså 100kr plata Var jo det de første CD-platene kostet også, når den teknikken var forholdsvis ny. Selv synes jeg prisen ikke bør være mer en 20kr/plata..selv om det også er veldig dyrt sett opp mot prisen på enkeltlagsplater. Tror ikke prisen kommer til å falle så veldig mye heller, da nye plateformater som HD-DVD og blueray begynner å komme inn på markedet. 6139019[/snapback] Får da kjøpt DUAL LAYER-plater for kr 40,- pr stk for DVD-R, og kr 34,- for DVD+R hos WESELLCD.COM Endret 20. mai 2006 av Jovi60 Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 DVD9-disker er dobbeltlags DVD-plater med en kapasitet på 8.4GB. Nå for tiden koster en 5-pakning med slike disker 500kr i vanlige butikker, altså 100kr plata Var jo det de første CD-platene kostet også, når den teknikken var forholdsvis ny. Selv synes jeg prisen ikke bør være mer en 20kr/plata..selv om det også er veldig dyrt sett opp mot prisen på enkeltlagsplater. Tror ikke prisen kommer til å falle så veldig mye heller, da nye plateformater som HD-DVD og blueray begynner å komme inn på markedet. 6139019[/snapback] PLus over 100 spenn i frakt! Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Vel, nå er prisen 105 kr for en 5-pakning 2,4x hos wesellcd. Kjøper man noen stykker er det billigere enn da jeg begynte å brenne vanlige plater, men det er fortsatt mye billigere med single layer (120 for 50 16x). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå