Gå til innhold

DVD spiller som støtter MPEG

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en dvd spiller som også spiller MPEG filer...

Har sett litt på Elkøp.no, og har funnet en god del som spiller divx, og da er spørsmålet mitt, kan jeg kjøpe en dvd spiller med divx støtte?vil jeg kunne kjøre mpeg filer på den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den må ikke bare støtte MPEG, den må støtte rene data CDer som har dem brent på seg.

DVDer er jo MPEG 2 format. De fleste DVD spillere kan idag også spille VCD og SVCD. Det er vel også MPEG komprimering.

Så hvis du vil teste om de kan brenne MPEG filer brent på en data DVD eller CD, så brenn en og stikk til butikke og spør om å teste.

Men har du MPEG filer som er filmer eller TV serier, så brenn dem som VCD eller SVCD så skal du se det går på nesten alle spillere.

AKIRA

Lenke til kommentar

En MPEG fil sier egentlig ingen ting om hva slags fil det er snakk om. Både DivX, Xvid, H.264 (AVC i MPEG verden), Windows Media Video og mange flere kan gå under benevnelsen "MPEG". Spørsmålet er hvilken codec det er snakk om, f.eks. DivX, WMV osv. Det enkleste er sikkert å kjøpe en spiller som takler DivX, og heller encode det du vil bruke på DVDspilleren til DivX ved hjelp av f.eks. AutoGK el. Med mindre du finner en DVDspiller som takler filene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...