Peterpan73no Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Vurderer å investere i en Canon Eos 20D Noen som vet hvor jeg får kjøpt den billigst mulig? Kan jeg bruke objektiver fra analogt speilreflekskamera merket Canon på dette? er det et godt kamera? Alle svar og innspill mottas med takknemlighet Lenke til kommentar
sNx Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Joda så sant det står EF på objektivene. Noen av de gamle objektivene trenger ny chip for å virke på 20D. Jeg har 20D og jeg må si jo mere jeg bruker det jo bedre bilder har jeg fått med kamera. Jeg angrer ikke et sekund på kjøpet. Dette er et resultat av lengre utvikling av digital slr. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Joda så sant det står EF på objektivene. Noen av de gamle objektivene trenger ny chip for å virke på 20D.6137067[/snapback] Dette gjelder vel kun Sigma som ikke følger Canon/Nikon sin oppskrift, og derfor ikke kan garantere at objektivet du kjøper i dag vil passe på neste kamera du kjøper. Har ihvertfall aldri hørt om gamle Canon objektiver (eller objektiver fra Tamron og Tokina) som ikke passer på nye Canon kamera. Ellers er vel billigste pris i underkant av 9000 kroner. Let litt rundt, så finner du det. Tips; Ikke se kun i nettbutikkene (ikke alltid billigst), og prisguiden på Akam/HW er i beste fall mangelfull. Endret 19. mai 2006 av Afseth Lenke til kommentar
sNx Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Har hørt om problemer med gammel Canon EF 80-200 2.8L på 20D og som lar seg fikse med en rechip på canon verksted. Har hørt om problemet med sigmaer og selv prøvd det med error99. Endret 19. mai 2006 av sNx Lenke til kommentar
andreash Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Vurderer å investere i en Canon Eos 20DNoen som vet hvor jeg får kjøpt den billigst mulig? Kan jeg bruke objektiver fra analogt speilreflekskamera merket Canon på dette? er det et godt kamera? Alle svar og innspill mottas med takknemlighet 6136854[/snapback] Fotovideo har huset 8995.- og med KIT objektivet til 9488.- Det er et veldig godt kamera, får du ikke bra bilder med det så er det brukeren som sannsynligvis har gjort noe feil Lykke til med kjøpet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå