Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp VPN mellom to XP Pro-maskiner?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du kan ta en titt på OpenVPN. Bruker dette selv mellom en linux maskin og en windows 2000 maskin og det fungerer helt perfekt. Krever nok litt kunskaper for å sette opp, men når det først er satt opp fungerer det perfekt. Du kan også som noen her sier bruke Hamachi, som er utrolig enkelt å sette opp, men ikke fult så fleksibelt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Du kan ta en titt på OpenVPN. Bruker dette selv mellom en linux maskin og en windows 2000 maskin og det fungerer helt perfekt. Krever nok litt kunskaper for å sette opp, men når det først er satt opp fungerer det perfekt. Du kan også som noen her sier bruke Hamachi, som er utrolig enkelt å sette opp, men ikke fult så fleksibelt.

6224122[/snapback]

Bukker!

Hva trenger jeg om jeg skal sette opp VPN med kun Microsoft-produkter?

Drømmen er litt å kunne logge seg på PCen her på jobb, styre skjermbildet og lage fakturaer, sende e-mailer og jobbe på dokumenter direkte på PCen f.eks. når jeg er på reis i inn og utland.

Er Microsoft Windows Small Editon Server 2003 o.l. det jeg leiter etter... ?

Lenke til kommentar
Bukker!

Drømmen er litt å kunne logge seg på PCen her på jobb, styre skjermbildet og lage fakturaer, sende e-mailer og jobbe på dokumenter direkte på PCen f.eks. når jeg er på reis i inn og utland.

6353021[/snapback]

Kan det være en mulighet å bare benytte Remote Desktop Connection som er integert i XP Pro (vet ikke med Home)?

Benytter denne en del selv, men det krever åpne porter hos maskina du kobler til.

Lenke til kommentar

6224122[/snapback]

Bukker!

6353021[/snapback]

Om det bare er fjernstyring du leter etter har du egentlig ikke bruk for VPN siden de fleste fjernstyringsprogrammer er kryptert i seg selv. Som andre sier så er Remote Desktop integrert i XP pro. Men da må du åpne port 3389/tcp. Andre muligheter er TightVNC, og dette krever også at du åpner en port. En annen løsning som er veldi brukervenlig og ikke trenger å åpne porter er LogMeIn.

Når det gjelder Windows 2003 serveren du nevner så er dette kun for servere og er kun aktuelt om det er mange brukere som har bruk for å bruke Remote Desktop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...