TCi Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Det er jo litt tåpelig. OM den skulle bli bra på FPS så er det jo fortsatt spillene som avgjør om det er noe å satse på. Og Nintendo har jo ikke akkurat markert seg som kongen av FPS. 6160514[/snapback] Om utviklere liker kontrollen og ønsker å gi sin støtte til FPS, så har Nintendo en klar fordel innen den sjangeren. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Når det gjelder de IR signalene så trenger de klar bane ja. Men ellers vil ikke kontrollen fungere uansett hvor du har den. 6162930[/snapback] Litt kjipt for de med mødre e.l. som insisterer på å støvsuge foran TVen mens folk spiller. Glemmer aldri da mora mi klarte å dulte borti NESen mens jeg var på siste level på SMB. Teiteste plassering av en Reset-knapp noensinne Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Når det gjelder de IR signalene så trenger de klar bane ja. Men ellers vil ikke kontrollen fungere uansett hvor du har den. 6162930[/snapback] Litt kjipt for de med mødre e.l. som insisterer på å støvsuge foran TVen mens folk spiller. Glemmer aldri da mora mi klarte å dulte borti NESen mens jeg var på siste level på SMB. Teiteste plassering av en Reset-knapp noensinne 6162966[/snapback] Hehe. Ja, litt surt akkurat det. Men denne generasjonen vil vi slippe de irriterende ledningene Lenke til kommentar
Ingenting Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg prøvde meg for noen dager eller en uke siden å si det samme som trådstarteren. Da var helvete løs! At det er en del av oss gamere som ikke liker tanken på å komme oss opp av sofaen for å spille er vel det liten tvil om. Wii treffer ikke meg i det hele tatt. Eneste grunnen til at jeg kan kjøpe Wii er om den kan surfe på nettet. Deilig å kunne surfe på nette både på PC og TVen min! Det har jeg savnet lenge! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Eg skjønner ikkje heilt denne "Opp av sofaen greia" Det er ikkje snakk om å hoppe i taket her heller. Kan jo selvfølgelig variere fra spill til spil da. Og følsomheten er sikkert noen man kan justere etter eins behov. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Det er jo litt tåpelig. OM den skulle bli bra på FPS så er det jo fortsatt spillene som avgjør om det er noe å satse på. Og Nintendo har jo ikke akkurat markert seg som kongen av FPS. 6160514[/snapback] Om utviklere liker kontrollen og ønsker å gi sin støtte til FPS, så har Nintendo en klar fordel innen den sjangeren. 6162945[/snapback] Men å slutte å spille FPS på andre konsoller bare for at Nintendo wii får denne "fordelen" er direkte teit. "nei. jeg vil ikke spille halo 3.. Nintendo Wiiii har så kult siktesystem OG SÅNN". Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Er vel ingen som har sagt de vil slutte å spille FPS på andre konsoller vel? Det er reint idioti ihvertfall, det er eg enig i! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Det er jo litt tåpelig. OM den skulle bli bra på FPS så er det jo fortsatt spillene som avgjør om det er noe å satse på. Og Nintendo har jo ikke akkurat markert seg som kongen av FPS. 6160514[/snapback] Om utviklere liker kontrollen og ønsker å gi sin støtte til FPS, så har Nintendo en klar fordel innen den sjangeren. 6162945[/snapback] Men å slutte å spille FPS på andre konsoller bare for at Nintendo wii får denne "fordelen" er direkte teit. "nei. jeg vil ikke spille halo 3.. Nintendo Wiiii har så kult siktesystem OG SÅNN". 6163223[/snapback] Det er ikke det jeg skriver heller. Men om man har et spill på alle platformene (uten PC) og det er liten forskjell uten kontrollen, så vil jeg tro at Wii frister litt mere for mange. For min del skal jeg bare ha FPS-spill på Wii (håper den får god støtte), for på Xbox 360 og PS3 blir det for begrenset for min del. Så ingen FPS på 360 hos meg Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Det er jo litt tåpelig. OM den skulle bli bra på FPS så er det jo fortsatt spillene som avgjør om det er noe å satse på. Og Nintendo har jo ikke akkurat markert seg som kongen av FPS. 6160514[/snapback] Om utviklere liker kontrollen og ønsker å gi sin støtte til FPS, så har Nintendo en klar fordel innen den sjangeren. 6162945[/snapback] Men å slutte å spille FPS på andre konsoller bare for at Nintendo wii får denne "fordelen" er direkte teit. "nei. jeg vil ikke spille halo 3.. Nintendo Wiiii har så kult siktesystem OG SÅNN". 6163223[/snapback] Det er ikke det jeg skriver heller. Men om man har et spill på alle platformene (uten PC) og det er liten forskjell uten kontrollen, så vil jeg tro at Wii frister litt mere for mange. For min del skal jeg bare ha FPS-spill på Wii (håper den får god støtte), for på Xbox 360 og PS3 blir det for begrenset for min del. Så ingen FPS på 360 hos meg 6163255[/snapback] "For min del skal jeg bare ha FPS-spill på Wii".. = TEIT. Sorry mac. Lenke til kommentar
MattMan Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg skal stoppe å spille FPS på PC, fordi presisjon er noe jeg godt kan ofre for litt zybar kontroller med funky siktesystem og monohøyttaler i høyre nunchako. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 "For min del skal jeg bare ha FPS-spill på Wii".. = TEIT. Sorry mac. 6163277[/snapback] Hvordan er det teit? Kontrollen er jo som skapt for FPS-spill, så hvorfor ikke spille på platformen da? Syns spillene hos konkurrentene er så statiske etter å ha sett spill på Wii. Du får da gjøre som du vil såklart, men jeg foretrekker Wii til skytespill. Håper den får god støtte som følge av Red Steel og Metroid Prime 3. Lenke til kommentar
MattMan Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Nå må du roe ned et lite hakk her. Skapt for FPS? Konsollen er skapt for å ha mulighet til å omtrent peke på hva du skal aktivere / skyte / slå / whatever. Det vil ikke si den er "som skapt for FPS" i den sammenhengen at FPS blir noe bra. Det blir ikke bra i forhold til "progaming" som wii så absolutt ikke kan fjernt brukes til, og det kan sannsynligvis ikke bli bra i forhold til en ordning som blir brukbar for å bli god i. Teknologien kommer til å bremse ned spilleren til de grader. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Du vet vel heller lite om det blir bedre eller ikke, så kanskje du skulle vente til den faktisk er ute med å felle dommen Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Nå må du roe ned et lite hakk her. Skapt for FPS? Konsollen er skapt for å ha mulighet til å omtrent peke på hva du skal aktivere / skyte / slå / whatever. Det vil ikke si den er "som skapt for FPS" i den sammenhengen at FPS blir noe bra. Det blir ikke bra i forhold til "progaming" som wii så absolutt ikke kan fjernt brukes til, og det kan sannsynligvis ikke bli bra i forhold til en ordning som blir brukbar for å bli god i. Teknologien kommer til å bremse ned spilleren til de grader. 6163346[/snapback] Roe meg ned? Det er min personlige mening, og den må det nå være lov til å uttrykke. Den har jeg større potensiale enn gamepad, ingen tvil om det. Mer responsiv og allsidig. Hva mener du med "pro gaming"? Og har du testet kontrollen og funnet ut at den ikke er god til det? Gjerne utdyp hvordan teknologien vil bremse spilleren? Det er jo det som er tilfellet på gamepad. Wii kan redefinere FPS på konsoll, slik kontrollen til N64 gjorde med anologstikken. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 konsoll fps med kontroll er hvertfall dritt. jeg hadde giddet å spilt mere konsoll fps hvis jeg hadde kunnet brukt mus og tastatur. ( ja jeg ser på deg MS. ) jalla å sperre ute mus og tastatur fra konsollen. ( 360) Lenke til kommentar
MattMan Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Men fri armveiving uten hemninger blir ikke jalla. Blir mer jalla enn norsk flaggbrenning på en onsdag formiddag, skal jeg si deg. Mus gir presisjon. Joystick (med mye mer trening) kan gi presisjon. Peking på skjermen kan umulig gi presisjon. Bevegelser uten begrensninger som det kommer ikke til å bli godt nok gjennomført til at man får blitt noe god med det. Og hvis man mot formodning skulle bli god med det, så vil ikke kontrollern gi nok hurtighet og presisjon som kan sammenlignes med joystick / mus. Dette sier seg selv da folkens. Djizzes kraist. Lenke til kommentar
C3PO Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Helt enig med forrige innlegg. Jeg for min del gidder ikke kaste bort 1 sekund på å knote med standard gamepads på konsoll. Det tar evigheter å flytte sikte fra et sted til et annet og jeg blir bare frustrert og forbannet. Spiller FPS på PC og koser meg glugg-i-hjel, og har total kontroll. Derfor ser det ut til at Wii kan tilføre konsollsegmentet noe nytt og forhåpentligvis noe bra! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Men fri armveiving uten hemninger blir ikke jalla. Blir mer jalla enn norsk flaggbrenning på en onsdag formiddag, skal jeg si deg. Mus gir presisjon. Joystick (med mye mer trening) kan gi presisjon. Peking på skjermen kan umulig gi presisjon. Bevegelser uten begrensninger som det kommer ikke til å bli godt nok gjennomført til at man får blitt noe god med det. Og hvis man mot formodning skulle bli god med det, så vil ikke kontrollern gi nok hurtighet og presisjon som kan sammenlignes med joystick / mus. Dette sier seg selv da folkens. Djizzes kraist. 6163681[/snapback] Du trenger IKKE veive med hendene, vær så snill å les inntrykk og se filmer. Kontrollen er presis, noen ganger nesten for presis har noen sagt. Kontrollen vil bli et bedre alternativ enn gamepad slik jeg ser det nå. Hvorfor du sammenligner med mus skjønner jeg ikke, det er snakk om konsoll her nå. Mus og tastatur er overlegent alt innen FPS. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Er vi nå i gang med bashing av FPS-spill med gamepad igjen? FPS-spill med pad er en helt annen opplevelse enn FPS-spill med mus og tastatur. I førstnevnte får spilleren en følelse av å styre noen som går rundt og skyter, i sistnevnte får spilleren følelsen av å fly rundt i tredimensjonalt OS og peke og klikke på fiender. Med fare for å gjenta meg selv. Gamerankings liste over de beste FPS-spill i verden basert på en gjennomsnittskarakter fra de aller fleste spillmedier: 1. GoldenEye 007 (Nintendo 64) 96,2% 2. Metroid Prime (GameCube) 96,2% 3. Halo: Combat Evolved (Xbox) 95,8% 4. Half-Life 2 (PC) 95,7% 5. Halo 2 (XBOX) 95,2% Ett PC-spill, fire konsollspill. Med andre ord: De beste FPS-spillene er på konsoll og styres med pad. Endret 23. mai 2006 av Pastor Lorentzen Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Men fri armveiving uten hemninger blir ikke jalla. Kan du ikke la være å trolle? Vær så snill. Bevegelser uten begrensninger som det kommer ikke til å bli godt nok gjennomført til at man får blitt noe god med det. Det vet du veldig lite om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå