Gå til innhold

Wii, mest tant og fjas?

tezza

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kunne ikke en "lyspistol" med en ledning til en stikke som du kunne ha i andre hånden sånn ca ha ordnet den samme biffen som Wii kan i fps ?

6153211[/snapback]

Hvordan? du er klar over at en lyspistol ikke registrerer noe før du skyter. Hvordan skal den da registrere hvordan du vil bevege deg?

Lenke til kommentar
Å lol! Eg drømta at Wii hadde kommet ut i natt...Det var eilt konge å spille Red Steel :!:  Hadde dog ein bug der våpenet ikkje reagerte på kontrollern :roll:

6153057[/snapback]

Kjipt, håper de fikser det før release :p

6153938[/snapback]

Jepp,haha!

Lenke til kommentar
Kunne ikke en "lyspistol" med en ledning til en stikke som du kunne ha i andre hånden sånn ca ha ordnet den samme biffen som Wii kan i fps ?

6153211[/snapback]

Hvordan? du er klar over at en lyspistol ikke registrerer noe før du skyter. Hvordan skal den da registrere hvordan du vil bevege deg?

6153933[/snapback]

Den gjør nok det. Bare se når man skal kalibrere pistolen i enkelte spill. Da følger siktet etter hvor du peker. Så tror nok det er mulig. Selv om tennis hadde vært jævlig stygt da.

Lenke til kommentar

Det hele var vel ment som en heller useriøs spøk på hvordan ting kan gjøres.

Jeg tror Wii blir en ganske artig maskin med en artig kontroller, men jeg er stygt redd for at den endre opp som partykonsollen som jeg drar frem på vorschspiel. Kontrolleren må virke sinnsykt bra i fps-spill for at jeg skal orke å drive på med det i lengden, og en del spill som Mario og Zelda virket ganske kjedelig ved bruk av Wii kontrolleren. Ble liksom pek på ting og trykk og så skjer ting etterpå (en slags form for musepeker på skjermen). Jeg er også litt redd for at grafikkbiten vil være for dårlig. En del spill har en tendens til å bli kjedelige når de ser mye dårligere ut enn tilsvarende på andre konsoller. Kontrolleren må virke bra på andre titler enn Nintendo titler (ja jeg ahr sett red steel, og på pressekonferansen virket det som om det gikk tregt).

Jeg ser mest frem til Wiisports og orkester greiene :D

Lenke til kommentar

Dere sier dere er redde den blir party konsollen...

Det er vel akkurat Eyetoy, Singstar ala Partyspillene som slår ann for tiden, er det ikke?

Glemte hvor grafisk suverene de er! INGENTING kan måle seg! Iallefall ikke mot singstar! SINGSTAR HAR DEN BESTE GRAFIKKEN EVER!!!

Endret av Excelsion
Lenke til kommentar

6153211[/snapback]

6153933[/snapback]

Den gjør nok det. Bare se når man skal kalibrere pistolen i enkelte spill. Da følger siktet etter hvor du peker. Så tror nok det er mulig. Selv om tennis hadde vært jævlig stygt da.

6154308[/snapback]

En lyspistol gjør nok ikke det nei.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lightgun

Lenke til kommentar
Er sikte i fps-spill på wii, midten av bilde hele tiden da? siden bildet roterer med kontrollen (etter hva dere sier). Må jo bli helt umulig hvis både siktet og personen beveger seg etter sensor-kontrollen

:hmm:

6155177[/snapback]

Nei, ikke i fra spillene de har vist hittil. Man styrer siktet over skjermen og man titter rundt kun ved å bevege siktet "ut av skjermen". :hrm:

De må jo lage det slik som det er på PC, at man titter rundt med siktet alltid i midten. Ellers er det jo helt håpløst.

Lenke til kommentar
Er sikte i fps-spill på wii, midten av bilde hele tiden da? siden bildet roterer med kontrollen (etter hva dere sier). Må jo bli helt umulig hvis både siktet og personen beveger seg etter sensor-kontrollen

:hmm:

6155177[/snapback]

Nei, ikke i fra spillene de har vist hittil. Man styrer siktet over skjermen og man titter rundt kun ved å bevege siktet "ut av skjermen". :hrm:

De må jo lage det slik som det er på PC, at man titter rundt med siktet alltid i midten. Ellers er det jo helt håpløst.

6155360[/snapback]

Ikke helt håpløst nei. Eneste de kan fikse på er sensitiviteten og at man ikke trenger å dra siktet helt ut til kanten på skjermen. Det fungerer utmerket som det er nå også, bare se på filmer av folk som spiller.

Men såklart er det opp til utviklerene. Ser ikke helt at å ha siktet midt i skjermen hele tiden kan bli noe særlig. Skjermen vil å riste hele tiden pga. den er så sensitiv. Slik det er nå er veldig bra spør du meg, gleder meg til å prøve.

Lenke til kommentar
Jeg trur det blir greit nok, men vaneleg kontroll vil nok alltid vere best.

6155724[/snapback]

Så hvorfor prøver man ennå etter 20 år å perfeksjonere den?

Jeg sier ikke den er dårlig, men den er ikke god på FPS pg strategi -spill. Her har Wiimote og nunchuck et større potensiale.

En ting er ialllefall sikkert. Om kontrollen er så god som den virker ut i fra filmene, så skal jeg aldri ha FPS på annet enn Wii.

Lenke til kommentar

I fps er grafikk veldig viktig for meg, og der tror jeg neppe Wii kontrolleren vil få meg til å bare ville spille slike spill på den. Til det er grafikken for dårlig. Red steel virket ikke noe særlig revolusjonerendes, men jeg kan forstå at Nintendogjengen lovpriser dette spillet, fordi de tror det er mer revolusjonerendes enn hva det mest sannsynlig er.

Blir vel det samme for Revolution som Goldeneye rouge agent for DS. En ganske kjedelig tittel som prøver men feiler.

Men siden jeg ikke har prøvt Wii ennå, så er jeg ikke helt sikker.

Lenke til kommentar

Ja eg er ein av de som setter god grafikk i høgsetet ka FPS spill angår.Men Red Steel ser så pass morro ut med den nye kontrollen, at eg godtar lit vagere grafikk enn det eg er vant til.Dersom det viser seg at denne kontrollern feiler i det spillet, blir eg nok veldig skuffet. :)

Lenke til kommentar

6155724[/snapback]

Jeg sier ikke den er dårlig, men den er ikke god på FPS pg strategi -spill. Her har Wiimote og nunchuck et større potensiale.

En ting er ialllefall sikkert. Om kontrollen er så god som den virker ut i fra filmene, så skal jeg aldri ha FPS på annet enn Wii.

6155892[/snapback]

Det er jo litt tåpelig. OM den skulle bli bra på FPS så er det jo fortsatt spillene som avgjør om det er noe å satse på. Og Nintendo har jo ikke akkurat markert seg som kongen av FPS.

Lenke til kommentar

6155724[/snapback]

6155892[/snapback]

Det er jo litt tåpelig. OM den skulle bli bra på FPS så er det jo fortsatt spillene som avgjør om det er noe å satse på. Og Nintendo har jo ikke akkurat markert seg som kongen av FPS.

6160514[/snapback]

Nintendo re-definerte FPS sjangeren med sin N64.

Men no satser jo nintendo på 3.partsutviklere som er utrolig intressert i mulighetene til wii kontrollern.Så det blir vel opp til de egentlig.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

6155724[/snapback]

6155892[/snapback]

6160514[/snapback]

Nintendo re-definerte FPS sjangeren med sin N64.

Men no satser jo nintendo på 3.partsutviklere som er utrolig intressert i mulighetene til wii kontrollern.Så det blir vel opp til de egentlig.

6160561[/snapback]

Ja. La nintendo leve i 10 år til på Golden Eye. sweeeeet.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål om Wiimoten: Fungerer den hvis den ikke har direkte bane til TVen? Vil den f. eks. miste "kontakten" hvis noen går foran/diverse gjenstander på et bord står i veien? Hadde en trådløs kontroller til Playstation som mista forbindelsen bare det fløy et støvfnugg i veien.

Noen som vet hvordan dette er i forhold til Wii?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...