TCi Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Når du løper vil det være naturlig å ikke sikte i det hele tatt - man løper ikke særlig fort mens man sikter. Alternativet blir å skyte fra hofta, noe man må ta på gefülen. Uansett så var det humoristisk ment fra min side - et spill som fungerte som en virkelighetssimulator i krig ville neppe vært særlig underholdende 6150796[/snapback] Skjønte det Syns ihvertfall at det føles mer befriende å kunne bevege siktet istedet for "kroppen" i et skytespill. Som jeg har nevnt tidligere så syns jeg FPS-spill på andre platformer blir statisk etter å ha sett det som er på Wii. Gleder meg som en unge til Red Steel og Metroid Prime 3! Selv om implementeringen i akkurat dette spillet virker litt dum er det jo ikke noe "møst" å lage alle FPS spillene slik. Det håper jeg vi kan fastslå. 6150813[/snapback] Det er såklart helt opp til utviklerene. Red Steel blant annet blir forhåpentligvis en god pekepinn og kanskje et hint på hva utviklere kan gjøre med kontrollen i FPS. Liker spesielt det at du kaster granaten selv ved å gjøre under/overarm bevegelser Endret 21. mai 2006 av TCi Lenke til kommentar
Freezar Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Dere (arnizzz) må også tenke på hvilken konsekvens det ville fått for FPS på Wii hvis siktet var sentrert mitt på skjermen hele tiden. Jeg mener, skjermen ville beveget seg i hytt og pine og man ville rett og slett følt seg dårlig ettersom kontrolleren ikke alltid ville kunne være stille som den var før med de analoge spakene. Jeg ser i hvert fall et stort potensiale i Wii og FPS. Det samme gjorde jeg med DS - der det i etterkant viste seg å ikke komme så mange skytespill som vi hadde forventet. Men med tanke på at 2 (3?) skytespill kommer til å være klare til Wii's lansering, og at det første spillet vi fikk se bilder av til maskinen var et skytespill, så tror jeg virkelig ikke at vi bør bekymre oss veldig. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Wii og FPS spel kjem til å bli ein av hovudgrunnane til at eg mest sannsynleg kjem til å kjøpe denne konsollen. Har aldri hatt noken anna konsoll før, kjem aldri til å kjøpe ps3 eller xbox360 heller. Vil eg ha vill grafikk tar eg til takke med pcen. For pc kjem til å ta igjen konsoller uansett. Og gameplay må vere det viktigaste, ikkje grafikk. Lenke til kommentar
MattMan Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg tror at enten så kommer wii kontrolleren til å bli artig og innovativ, eller elendig og kjedelig etter 4-5 minutter. Kjøper jeg wii (under en seriøs fyllekule i såfall) er det neppe for FPS og denslags. Det blir mest kosespill som kan få bruk for slike kontrollere. Det ser litt tvilsomt ut hele opplegget med wii, og det jeg liker minst er faktisk hvordan joysticken ser ut til å brukes. Det ser IKKE komfortabelt ut å styre en pinne med joystikke på den måten. I gode kontrollere ( xbox 360 wireless og xbox 360 wired, til nøds xbox 360 wireless med play and charge ) har man noe å holde fast i slik at venstrehånda ikke må både holde kontrolleren og styre en joystick. Det blir to muskelgrupper på hånda man ikke vil styre samtidig. Jeg mener, prøv å holde i en av de førstnevnte kontrollerne med bare en hånd. Responstid og generell feeling blir da problemet med høyre nunchako. Hvor bra dette blir vet jeg ikke, og det finner vi ut dagen vi tester det i butikken. Det som vidre trekker ned er at nintendo er too cool for HD. Noe som er latterlig. Jeg vet ikke, bruker den komponent i det hele tatt? Den plassen er nemlig opptatt bak TVen min. Og jeg spiller ikke med noe annet enn HDMI / Komponent / VGA. Nøu tænks. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Se da åssen chucken er formet da,den er jo ikkje akkurat like stor som 360 kontrolleren, som er DESIGNET for TO hender Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) De som mener at Wiimote ikke er god på FPS trenger bare se denne:http://video.google.com/videoplay?docid=-7888968777839133832 6150298[/snapback] Ser litt støgt ut. Liker å ha siktet i midten av skjermen. 6150601[/snapback] Kan du ikke for en gang skyld se litt forbi grafikk? Bare se hvor presis og solid kontrollen til FPS blir. Jeg syns ihvertfall det ser utrolig lovende ut. Mye mer naturlig at siktet beveger på seg, det er jo det du vil gjøre i virkeligheten. 6150692[/snapback] Har du noen gang skutt i virkeligheten eller? Prøv å hold opp en pistol og sikt. Man sitter ikke slapt nede ved hofta og peker på målet. Prøv å sikt ordentlig å se rundt i rommet. Endret 21. mai 2006 av arnizzz Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 De som mener at Wiimote ikke er god på FPS trenger bare se denne:http://video.google.com/videoplay?docid=-7888968777839133832 6150298[/snapback] Ser litt støgt ut. Liker å ha siktet i midten av skjermen. 6150601[/snapback] Hvorfor er du automatisk negativ til alt som har med Wii å gjøre? Hva om du prøver det og finner ut at dette er en super måte å gjøre det på? Jeg var også skeptisk til denne måten å styre på, men nå ser jeg jo at det virker veldig naturlig og rett fram. 6150766[/snapback] Er jeg automatisk skeptisk? Jeg ser på den demostrasjonen og legger merke til the funkyness. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Svært så negativ du var da, MattMan? Du kan ikke bruke en kontroller designet for to hender og konkludere med at "Wii-kontrolleren vil suge fordi jeg ikke kan holde vanlige kontrollere i en hånd". Når det gjelder HD så vil ikke det være tilstrekkelig utbredt for at det skal være noe poeng i å støtte det på mange år enda. Og hvor har du det fra at responstiden blir et problem med Wii-kontrolleren? Lenke til kommentar
MattMan Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Svært så negativ du var da, MattMan? Du kan ikke bruke en kontroller designet for to hender og konkludere med at "Wii-kontrolleren vil suge fordi jeg ikke kan holde vanlige kontrollere i en hånd". Når det gjelder HD så vil ikke det være tilstrekkelig utbredt for at det skal være noe poeng i å støtte det på mange år enda. Og hvor har du det fra at responstiden blir et problem med Wii-kontrolleren? 6151271[/snapback] Du TULLER nå? Hvordan kan du tro at HD ikke er utbredt nok? Er du klar over hvor mange som har kjøpt / planlegger å kjøpe HDTV'er i nærmeste fremtid på verdensbasis? Og hva hadde Nintendo tapt på å satse på HD? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Produksjonstid på spill,større konsoll,dyrere for oss forbukere bla. Lenke til kommentar
MattMan Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Så hvis Wii kommer til å koste rundt 3000,- her i norge på release spiser du ordene dine med andre ord? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Så hvis Wii kommer til å koste rundt 3000,- her i norge på release spiser du ordene dine med andre ord? 6151358[/snapback] Nei! Eg stoler på at Nintendo holder det de har lovet oss, å vere den billigste konsollen denne generasjonen Er den ikkje det, for de spise sine ord. Endret 21. mai 2006 av Mala Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Du TULLER nå? Hvordan kan du tro at HD ikke er utbredt nok? Er du klar over hvor mange som har kjøpt / planlegger å kjøpe HDTV'er i nærmeste fremtid på verdensbasis? Og hva hadde Nintendo tapt på å satse på HD? 6151304[/snapback] Du bør sette deg inn i strategien til Nintendo før du kommer med slikt. De vil lage en billig konsoll for alle og de kan ikke gjøre det med HD. Kanskje 15-20% av verdens befolkning har HD, så de venter til neste generasjon heller. Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Du TULLER nå? Hvordan kan du tro at HD ikke er utbredt nok? Er du klar over hvor mange som har kjøpt / planlegger å kjøpe HDTV'er i nærmeste fremtid på verdensbasis? Og hva hadde Nintendo tapt på å satse på HD? 6151304[/snapback] Du bør sette deg inn i strategien til Nintendo før du kommer med slikt. De vil lage en billig konsoll for alle og de kan ikke gjøre det med HD. Kanskje 15-20% av verdens befolkning har HD, så de venter til neste generasjon heller. 6151479[/snapback] Dette funker for meg... men dersom skjermkortet til Wii ikke viser noe særlig bedre bilde på LCD HDTV enn det PS2 gjør, blir det nesten uspillbart på TV'en min Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Du TULLER nå? Hvordan kan du tro at HD ikke er utbredt nok? Er du klar over hvor mange som har kjøpt / planlegger å kjøpe HDTV'er i nærmeste fremtid på verdensbasis? Og hva hadde Nintendo tapt på å satse på HD? 6151304[/snapback] Du bør sette deg inn i strategien til Nintendo før du kommer med slikt. De vil lage en billig konsoll for alle og de kan ikke gjøre det med HD. Kanskje 15-20% av verdens befolkning har HD, så de venter til neste generasjon heller. 6151479[/snapback] Dette funker for meg... men dersom skjermkortet til Wii ikke viser noe særlig bedre bilde på LCD HDTV enn det PS2 gjør, blir det nesten uspillbart på TV'en min 6151752[/snapback] Gamecube viste på sitt beste et mye bedre bilde enn ps2, så hvorfor skal ikke Wii gjøre det. Det er ikke oppløsningen som har vært begrensningen til nå, bare se på digitale tv-signaler og DVD, det er da også i samme oppløsning? Problemene til forrige generasjons konsoller er aliasing og lavoppløste teksturer samt alt annet som skal til for å gi god grafikk. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Du TULLER nå? Hvordan kan du tro at HD ikke er utbredt nok? Eh, det at de fleste ikke bytter ut TVen sin sånn helt plutselig og kjøper noe rådyre greier i stedet? Det er mulig du er en ung mann med god råd og slikt, men de fleste har faktisk regninger å betale, og HDTV er fortsatt luksus når du ser på prisene. Er du klar over hvor mange som har kjøpt / planlegger å kjøpe HDTV'er i nærmeste fremtid på verdensbasis? Neppe særlig mange, siden det fortsatt er ekstremt dyrt. Og hva hadde Nintendo tapt på å satse på HD? 6151304[/snapback] Det hadde blitt mye dyrere. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg tror at FPS på Wii kan bli en stor utfordring egentlig, men ser ikke bort ifra at det kan bli utrolig tøft. Men i hvor stor grad kan man peke en vei uten at "peke-stokken" kommer utenfor Wii sitt "oppfatnings-område" ? Sånn at plutselig slutter karakteren i spillet og reagere. Men jeg ser fortsatt på Wii som vorspiel-o-matic-3000 #1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Å lol! Eg drømta at Wii hadde kommet ut i natt...Det var eilt konge å spille Red Steel :!: Hadde dog ein bug der våpenet ikkje reagerte på kontrollern Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Kunne ikke en "lyspistol" med en ledning til en stikke som du kunne ha i andre hånden sånn ca ha ordnet den samme biffen som Wii kan i fps ? Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Kunne ikke en "lyspistol" med en ledning til en stikke som du kunne ha i andre hånden sånn ca ha ordnet den samme biffen som Wii kan i fps ? 6153211[/snapback] Sikkert ikke så gøy å spille tennis med... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå