Vice Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Nå er den ikke ment for å være "morsom", men for å gjøre det enklere og bedre å styre spill. 6148633[/snapback] Og det er vel akkurat det som gjenstår å se. Vil det være noe nytt og faktisk brukbart, eller ender det bare opp som noe morsomt og annerledes som fort blir glemt? Lenke til kommentar
Avean Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Blir vel sikkert morsomt for "enkelte" typer spill men de begrenser mulighetene en del. Tviler folk kommer til å like å spille fps eller flyspill med en slik kontroller eller ett eventyrspill . Til sportsspills og barnespill kan det sikkert bli veldig artig. Men så er ikke grafikken akkurat så veldig bra heller, faktisk er den så ille at det ødelegger mye av morroa med gameplayet. PS3 kontrolleren har jo noe av de funksjonene Wii har men de gir deg en valgmulighet ihvertfall. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Nå er den ikke ment for å være "morsom", men for å gjøre det enklere og bedre å styre spill. 6148633[/snapback] Og det er vel akkurat det som gjenstår å se. Vil det være noe nytt og faktisk brukbart, eller ender det bare opp som noe morsomt og annerledes som fort blir glemt? 6148661[/snapback] Jepp. For min del så skal jeg bare skaffe meg FPS-spill på Wii. For bedre kontroll for det kan jeg ikke se. Filmen av Metroid Prime 3 Corruption viser et enormt potensiale, bare de tweaker kontrollen litt. Etter at jeg har gått tilbake til min 360 og PC, virker alt av FPS så utrolig statiske Håper Wii gjør det samme innen FPS som DS har gjort. Selv om DS merkelig nok ikke har fått mange FPS-spill. Noe jeg undres sterkt over. Mulig de ikke føler de vil bruke mer penger enn de behøver. Håper de kommer til fornuften snart. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Blir vel sikkert morsomt for "enkelte" typer spill men de begrenser mulighetene en del. Tviler folk kommer til å like å spille fps eller flyspill med en slik kontroller eller ett eventyrspill . Det er jo nettopp slike spill det blir bra å bruke Wiimoten til. Men så er ikke grafikken akkurat så veldig bra heller, faktisk er den så ille at det ødelegger mye av morroa med gameplayet. At grafikken er "ille" er bare tull og fanboy-utspill fra din side. Eller mener du at Resident Evil for GameCube ikke har bra grafikk? Wii er mye kraftigere enn forrige generasjon. Selv om den ikke er like kraftig som Xbox360 (som eier PS3, bare så det er sagt ) så betyr ikke det at grafikken blir dårlig. Wii trenger tross alt ikke å ha den ekstra kraften som trengs for å kjøre spill i HD. PS3 kontrolleren har jo noe av de funksjonene Wii har men de gir deg en valgmulighet ihvertfall. 6148723[/snapback] Valgmulighet?! Sony rappa en av tingene Wiimoten kan gjøre, og det gir deg "valgmulighet"? Wii kommer jo med en "classic"-kontroller uansett, så da har du jo dobbelt så stor "valgmulighet" med den som med PS3 Lenke til kommentar
tezza Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Nå er den ikke ment for å være "morsom", men for å gjøre det enklere og bedre å styre spill. 6148633[/snapback] Det samme ble vel sagt da virtual reality var det store og alle skulle sitte med briller og hansker og " være i spillet", det døde fort ut gitt. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Nå er den ikke ment for å være "morsom", men for å gjøre det enklere og bedre å styre spill. 6148633[/snapback] Det samme ble vel sagt da virtual reality var det store og alle skulle sitte med briller og hansker og " være i spillet", det døde fort ut gitt. 6148846[/snapback] Kanskje fordi det var fantastisk dyrt og veldig lite sosialt? Ble jo aldri lansert på hjemmemarkedet (virtual boy er ikke VR) Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Nå har ikke Wii noe med "virtual reality" å gjøre, så det argumentet holder ikke. VR var noe som krevde mye styr for å få til, men Wii er det bare å plukke opp og sette i gang. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg ønsker spill med bra grafikk og fysikk, godt manus, storslagne historier, god (profesjonell) voice-acting etc. Spill med større budsjetter med andre ord. Så langt kan jeg ikke si at Nintendo har mye å vise til på den fronten. Usaklig svada. Hva i all verden får deg til å tro at spill til Wii har lavere budsjett? Godt manus, storslagne historier og god voice-acting har da vitterlig vært kjennemerket på Nintendo i forrige generasjon, og jeg ser ingen grunn til at de skal bli dårligere på det nå. Og forklar meg hvordan du kan se på screenshots, og fortelle at et spill ikke har bra historie og godt manus. Et av spillene som kommer til Wii er Final Fantasy: Crystal Chronicles, IMO er Final Fantasy-serien de spillene som uten tvil leverer best historie uansett sjanger, så det er jo en tittel som nærmest motbeviser påstandene dine. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Jeg ønsker spill med bra grafikk og fysikk, godt manus, storslagne historier, god (profesjonell) voice-acting etc. Spill med større budsjetter med andre ord. Så langt kan jeg ikke si at Nintendo har mye å vise til på den fronten. Usaklig svada. Hva i all verden får deg til å tro at spill til Wii har lavere budsjett? Godt manus, storslagne historier og god voice-acting har da vitterlig vært kjennemerket på Nintendo i forrige generasjon, og jeg ser ingen grunn til at de skal bli dårligere på det nå. Og forklar meg hvordan du kan se på screenshots, og fortelle at et spill ikke har bra historie og godt manus. Et av spillene som kommer til Wii er Final Fantasy: Crystal Chronicles, IMO er Final Fantasy-serien de spillene som uten tvil leverer best historie uansett sjanger, så det er jo en tittel som nærmest motbeviser påstandene dine. 6149182[/snapback] Jeg tar utgangspunkt i intervjuer med f. eks. Silicon Knights - kanadiske utviklere hvis spill (MGS: The Twin SNakes, Eternal Darkness) kun var å finne på Gamecube i forrige generasjon, men som nå har gått inn i partnerskap med MS og SEGA. Her er hva Denis Dyack (SK persident) sa om saken: It's about having the flexibility to do the kind of games that we want to do. Partnering with both Sega and Microsoft is really good because they have a big, broad, high production value direction. We mesh very well, and work well together, in sync. We're really happy with both relationships. http://www.gamasutra.com/features/20050726/kohler_01.shtml Jeg sier derimot ikke at Wii ikke kommer til å ha storslagne spill, men at jeg ikke har sett noen så langt (unntak: TLOZ: Twilight Princess, men det kjøper jeg til GC). Og at Final Fantasy har fantiske historier er jeg enig i (har dog bare spilt tre av dem), men jeg har aldri kunnet fordra gameplayet. Og å spille et spill man ikke synes noe særlig om bare pga. en god historie, blir som å lese en bok full av skrivefeil og dårlig språk - tungvint og kronglete. For øvrig så lurer jeg på hvilke Nintendo-spill som hadde god voice-acting i forrige generasjon, siden du påstår at dette var ett av kjennetegnene deres. Eneste jeg kommer på er MGS: TTS, som bare skulle mangle da de brukte de samme skuespillerne med et par unntak.. Endret 21. mai 2006 av Mr.FOXHOUND Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Blir vel sikkert morsomt for "enkelte" typer spill men de begrenser mulighetene en del. Tviler folk kommer til å like å spille fps eller flyspill med en slik kontroller eller ett eventyrspill . Til sportsspills og barnespill kan det sikkert bli veldig artig. Men så er ikke grafikken akkurat så veldig bra heller, faktisk er den så ille at det ødelegger mye av morroa med gameplayet. PS3 kontrolleren har jo noe av de funksjonene Wii har men de gir deg en valgmulighet ihvertfall. 6148723[/snapback] Så ut for meg som om wiimoten var fin på fps og flyspill, og spesielt eventyrspill på grunn av at du kan klikke på ting. Men jeg skal ikke være bastant, jeg har ikke prøvd den. En ting som plager meg er at det virker som om det insinueres at PS2-kontrolleren er bra til skytespill, noe som er skikkelig svada. En standard kontroll til konsoll har aldri vært bra til skytespill, så jeg vet ikke hva som begrenser mulighetene mest. At grafikken er ille har ingen noe peiling på så langt. Og uansett vil PC eie konsoller innen grafikk, så om dette er så viktig kan alle konsollene droppes. Som jeg har sagt så mange ganger at jeg er på randen til å bli fanboy selv, så er Shadow of the Colossus et av de penere spillene jeg har spilt uansett plattform. Er wii sterkere enn PS2, så er jeg fornøyd. PS2-kontrolleren har ikke bare "noe av funksjonene", men implementeringen av disse er dårlig. Wii-kontrollen har en analog spak som du kan koble til for å styre med to hender, og denne spaken inneholder den samme funksjonen som PS2-kontrollen. Den registrerer dermed ikke like mange bevegelser som Wii-kontrollen. Endret 21. mai 2006 av Slettet+214asdf125 Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 De som mener at Wiimote ikke er god på FPS trenger bare se denne: http://video.google.com/videoplay?docid=-7888968777839133832 Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 De som mener at Wiimote ikke er god på FPS trenger bare se denne:http://video.google.com/videoplay?docid=-7888968777839133832 6150298[/snapback] Ser litt støgt ut. Liker å ha siktet i midten av skjermen. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 De som mener at Wiimote ikke er god på FPS trenger bare se denne:http://video.google.com/videoplay?docid=-7888968777839133832 6150298[/snapback] Ser litt støgt ut. Liker å ha siktet i midten av skjermen. 6150601[/snapback] Ja det er jo det mest naturlige, med tanke på hvordan man ville sett det i virkeligheten Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 De som mener at Wiimote ikke er god på FPS trenger bare se denne:http://video.google.com/videoplay?docid=-7888968777839133832 6150298[/snapback] Ser litt støgt ut. Liker å ha siktet i midten av skjermen. 6150601[/snapback] Kan du ikke for en gang skyld se litt forbi grafikk? Bare se hvor presis og solid kontrollen til FPS blir. Jeg syns ihvertfall det ser utrolig lovende ut. Mye mer naturlig at siktet beveger på seg, det er jo det du vil gjøre i virkeligheten. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 De som mener at Wiimote ikke er god på FPS trenger bare se denne:http://video.google.com/videoplay?docid=-7888968777839133832 6150298[/snapback] Det virker faktisk interessant. Konsollers største svakhet innenfor FPS sjangeren er jo at det ikke eksisterer noe skikkelig bra kontrollsystem, men dersom denne kontrolleren kan gi et raskt, nøyaktig og responsivt kontrollsystem da kan det bli meget bra. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 De som mener at Wiimote ikke er god på FPS trenger bare se denne:http://video.google.com/videoplay?docid=-7888968777839133832 6150298[/snapback] Ser litt støgt ut. Liker å ha siktet i midten av skjermen. 6150601[/snapback] Ja det er jo det mest naturlige, med tanke på hvordan man ville sett det i virkeligheten 6150690[/snapback] I virkeligheten skal øynene alltid følge våpenet, med mindre man løper/forflytter seg raskt eller ser rundt seg for å få overblikk. Med andre ord bør siktet være sentrert når man sikter i virkeligheten. Har dere ikke vært i militæret folkens? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 De som mener at Wiimote ikke er god på FPS trenger bare se denne:http://video.google.com/videoplay?docid=-7888968777839133832 6150298[/snapback] Ser litt støgt ut. Liker å ha siktet i midten av skjermen. 6150601[/snapback] Hvorfor er du automatisk negativ til alt som har med Wii å gjøre? Hva om du prøver det og finner ut at dette er en super måte å gjøre det på? Jeg var også skeptisk til denne måten å styre på, men nå ser jeg jo at det virker veldig naturlig og rett fram. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 De som mener at Wiimote ikke er god på FPS trenger bare se denne:http://video.google.com/videoplay?docid=-7888968777839133832 6150298[/snapback] Ser litt støgt ut. Liker å ha siktet i midten av skjermen. 6150601[/snapback] Ja det er jo det mest naturlige, med tanke på hvordan man ville sett det i virkeligheten 6150690[/snapback] I virkeligheten skal øynene alltid følge våpenet, med mindre man løper/forflytter seg raskt eller ser rundt seg for å få overblikk. Med andre ord bør siktet være sentrert når man sikter i virkeligheten. Har dere ikke vært i militæret folkens? 6150741[/snapback] Såklart, men nå løper du vel ikke med ironsight opp i trynet hele tiden heller da. Du må jo være ganske ignorant for å si at dette ikke er mer naturlig uansett. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 De som mener at Wiimote ikke er god på FPS trenger bare se denne:http://video.google.com/videoplay?docid=-7888968777839133832 6150298[/snapback] Ser litt støgt ut. Liker å ha siktet i midten av skjermen. 6150601[/snapback] Ja det er jo det mest naturlige, med tanke på hvordan man ville sett det i virkeligheten 6150690[/snapback] I virkeligheten skal øynene alltid følge våpenet, med mindre man løper/forflytter seg raskt eller ser rundt seg for å få overblikk. Med andre ord bør siktet være sentrert når man sikter i virkeligheten. Har dere ikke vært i militæret folkens? 6150741[/snapback] Såklart, men nå løper du vel ikke med ironsight opp i trynet hele tiden heller da. Du må jo være ganske ignorant for å si at dette ikke er mer naturlig uansett. 6150767[/snapback] Når du løper vil det være naturlig å ikke sikte i det hele tatt - man løper ikke særlig fort mens man sikter. Alternativet blir å skyte fra hofta, noe man må ta på gefülen. Uansett så var det humoristisk ment fra min side - et spill som fungerte som en virkelighetssimulator i krig ville neppe vært særlig underholdende Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Selv om implementeringen i akkurat dette spillet virker litt dum er det jo ikke noe "møst" å lage alle FPS spillene slik. Det håper jeg vi kan fastslå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå