BlastyTrasty Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Så foreløpig er konklusjonen: "Wii til fest (m/fyll)" og "PS3/360 til mer seriøs spilling"? 6139153[/snapback] Tror det er en god del folk som ser vorspiel potensialet i den maskina Lenke til kommentar
Mala Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hehaheha Så bra det bildet var! Er så morsomt med slike mock-ups :!: Kom jo noen hysterisk bra når Wii navnet blei asnnonsert også. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg mener en "3d-kontroller" kommer litt for tidlig. Vi har 3d-spill men skjermene er fortsatt 2d. Det må bare bli funky shit. 6137856[/snapback] Så du mener vi ennå burde spillt 2Dspill med 2Dstyring? Ikari Warriors 4ever? 6138979[/snapback] Nei. Jeg mener at wii kontrolleren har potensialle til å suge balle og at de nåværende kontrollerne er bra nok. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg mener at de kontrollene vi har idag (på konsoll) suger balle og at Wii-kontrollen har et jævla stort potensiale. Påstand mot påstand. Og når i tillegg disse påstanene er ubegrunnet kan man like så godt bare innse at diskusjoner rundt dette er og blir en smakssak. Men ettersom ingen av oss mest sannsynlig har prøvd Wii-kontrollen blir det jo egentlig bare tamt fjas eller hva? Jeg skal hvertfall vente med å skrike ut det ene eller andre før jeg har fått prøvd Wii-kontrollen i noen spill som tar den skikkelig i bruk. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg mener at de kontrollene vi har idag (på konsoll) suger balle og at Wii-kontrollen har et jævla stort potensiale. Påstand mot påstand. Og når i tillegg disse påstanene er ubegrunnet kan man like så godt bare innse at diskusjoner rundt dette er og blir en smakssak. Men ettersom ingen av oss mest sannsynlig har prøvd Wii-kontrollen blir det jo egentlig bare tamt fjas eller hva? Jeg skal hvertfall vente med å skrike ut det ene eller andre før jeg har fått prøvd Wii-kontrollen i noen spill som tar den skikkelig i bruk. 6139421[/snapback] Om du leser litt i tråden så har jeg på ingen måte avfeiet wii kontrolleren. Men føler at jeg har gode grunner til å tvile på dens ankomst som jesu christ og spillindustriens messias. Jeg har da aldri påstått at det jeg sier er en sannhet, men bare noe jeg tror. Ro ned fetthåran dine som jeg pleier å si. Lenke til kommentar
Starscream12 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg syntes alle spill med heftig grafikk spiller akkurat likt som alle andre spill jeg har spilt uendelig mye før. Jeg så litt fram til Gears of War, men så så jeg en ganmeplay film. SLik var gameplayet: Gjemme seg bak noe, skyte de andre, hoppe fram, gjemme seg bak noe, skyte de folka, gå videre fram. Banen så til å være forutbestemt. Slikt blir jeg lei av etter 1 time. Uansett hvor bra grafikk det er. Fleste spillene jeg har sett på 360 har vært så kjipe titler. Jeg har spilt alle de nye spillene som kommer til PC, men alle sletter jeg etter 1 dag. Blir lei med en gangAlle jeg prøver legger jeg fra meg fort. Så kommer PS3. Med super grafikk, men spillene? Jeg har sett dem alle før. Lekker grafikk, men hva kan man gjøre med det? Kan man virkelig få til en ny opplevelse? Jeg håper MGS4 blir bedre enn nr 2 og 3 ihvertfall. Wii ser ihvertfall ut til å gi meg en ny opplevelse. Så jeg ser faktisk fram til det. Det er det eneste med "nex-gen" jeg ser fram til. Nå kan det hende jeg blir lei av dette etter 1 dag. Da får jeg heller bare gi opp å spille mer Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Så foreløpig er konklusjonen: "Wii til fest (m/fyll)" og "PS3/360 til mer seriøs spilling"? 6139153[/snapback] he he, så og si ja..Wii er en litt mer sosial spillemaskin virker det som. Men definer seriøs spilling..da tror jeg heller PC slår både PS3/360, er da ikke seriøst å sitte med en gamepad til simulering av seriøsitet Wii tilbyr noe helt nytt, X360 og PS3 fortsetter i så og si samme sporet men med MYE bedre grafikk. EDIT: ble litt fucka den setninga, skrev den i koder i disse Da Vinci dager Endret 20. mai 2006 av hodesleng Lenke til kommentar
tezza Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Poenget mitt er vel bare at når det kommer til stykket, når aktiviteten spilling brytes ned til sine enkleste bestanddeler, handler det om å manipulere pixler på en skjerm/tv. Pacman, pong, GTA eller Halo 3, det handler jo om det samme, flytte pixler på en skjerm. Synsintrykk fra skjermen treffer hjernen, hjernen behandler informasjon og velger handling, beskjeden fra hjernen når hendene, hendene utfører den påkrevde bevegelse som skal til for å styre pacman/ master chief/ Mario til høyre/venstre/ dukke/ skyte etc. ( merk, jeg er ikke lege, dette er ren spekulasjon) Er spillet godt nok, og da snakker jeg ikke bare grafikk, " glemmer" man jo håndkontrollen uansett, da er kun pixlene på skjermen som gjelder i tid og rom, ingenting annet. Dette kalles gjerne en god spillopplevelse. Det jeg mistenker Nintendo for er å ikke nødvendigvis ha denne gode spillopplevelsen i tankene med Wii men derimot et desperat ønske om å skille seg ut, skape seg en ny nisje i en konsollkrig de på god vei allerede har tapt. I så fall er det ren markedsanalyse som styrer og "the good guys" imagen vs. MS og Sony kan virke noe ufortjent. Time will show, dukker det opp en fantastisk lanseringstittel som gir oss en spillopplevelse som overgår alt vi har fått servert tidligere finner dere meg først i Wii-køen. Endret 20. mai 2006 av tezza Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Personlig kunne jeg kun kjøpt den for Super Smash Bros Brawl. Alt annet er en bonus Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 @ tezza: Jeg skjønner tankegangen din og ja det handlet jo om å manipulere pixler på skjermen. Men her stopper igrunnen enigheten. For uansett hvor bra et spill er glemmer jeg ikke håndkontrollen. Uansett hvor bra Halo 2 er glemmer jeg ikke hvor unødvendig tungt det er å styre personen med en gamepad. Og Halo 2 er et bra spill, det er det ingen tvil om. For hva virker egentlig mest naturlig? Å trykke på x-knappen når man ønsker at personen på skjermen skal svinge rackerten, eller det å faktisk svinge en kontroll slik at figuren på skjermen svinger den tilsvarende? Er det mest naturlig å dytte på en spak for å få siktet til en person til å bevege seg, eller rett og slett å sikte der man vil? Jeg personlig synes det er helt merkelig å spille fps med de gamepad-ene vi har til konsoller idag. Det er rett og slett unaturlig for meg. En mus kommer nærmere opp mot en naturlig følelse for min del. Når det kommer til Wiimoten (Wii kontrollen) håper jeg at denne skal ta et skritt til mot veien til en naturlig følelse. Det at kontrollen blir en gimmick skal man ikke være for sikker på. Dersom Sony skulle gitt denne kontrollen ut hadde nok dette vært mer sannsynlig. For det som kjennetegner en gimmick er jo at denne blir veldig lite brukt og gjerne bare til enkelte ting. Men når denne kontrollen er det selve konsollen og markedsstrategien er bygd rundt så skal det jo vanskelig gjøres at det blir en gimmick. Isåfall er det slik jeg ser det. Snorre Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Tror det er en god del folk som ser vorspiel potensialet i den maskina 6139184[/snapback] Jeg ser for meg den norske reklamekampanjen hvor Wii blir lansert som "Vorspielmaskinen" ,hehe. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Det at kontrollen blir en gimmick skal man ikke være for sikker på. Dersom Sony skulle gitt denne kontrollen ut hadde nok dette vært mer sannsynlig. For det som kjennetegner en gimmick er jo at denne blir veldig lite brukt og gjerne bare til enkelte ting. Men når denne kontrollen er det selve konsollen og markedsstrategien er bygd rundt så skal det jo vanskelig gjøres at det blir en gimmick. Isåfall er det slik jeg ser det. 6140260[/snapback] Vil ikke kalle Eyetoy og Singstar gimmicks selvom de bare brukes til noen spill. Særlig Eyetoy har jo sinnsykt potensiale. Og kompetitiv karaoke er faktisk et genialt konsept, enn om man liker det eller ikke. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 wii kontroll og skytespel:D Det må jo vere kjekt. Har sitt trailer frå eit skytespel, ser utrulig ut. Kan liksom trur at man er der det skjer sant. Nei, wii blir kanskje den første konsollen eg noken gang kjem til å kjøpe. Grafikk og sånt har eg pc til. Lenke til kommentar
Larionov Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Er det bare jeg som ikke tisser i buksa av glede med tanke på Wii?, kan virke sånn.De av dere som husker tiden da spilleautomatenes gullalder var på hell husker muligens de fiffige nyvinningene som ble introdusert for å fenge oss forbrukere enda mer, snowboard, uzier, sykler, fiskestenger og annet ræl ble skrudd på kabinettet for å gi oss " never before experienced realism and control". Joda morro det,... i ca fem minutter. Etter et par timer med armveiving hjemme i stua skal det nok bli godt å få fingra rundt en god gammeldags håndkontroll. For all del, jeg liker Nintendo, men er stygt redd for at denne flavour of the month greia kan backfire stygt når de overnevnte første fem minuttene er over. Ja, ja, samma det... 6136385[/snapback] Fullstendig enig. Wii er totalt uinteressant. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Er det bare jeg som ikke tisser i buksa av glede med tanke på Wii?, kan virke sånn.De av dere som husker tiden da spilleautomatenes gullalder var på hell husker muligens de fiffige nyvinningene som ble introdusert for å fenge oss forbrukere enda mer, snowboard, uzier, sykler, fiskestenger og annet ræl ble skrudd på kabinettet for å gi oss " never before experienced realism and control". Joda morro det,... i ca fem minutter. Etter et par timer med armveiving hjemme i stua skal det nok bli godt å få fingra rundt en god gammeldags håndkontroll. For all del, jeg liker Nintendo, men er stygt redd for at denne flavour of the month greia kan backfire stygt når de overnevnte første fem minuttene er over. Ja, ja, samma det... 6136385[/snapback] Nå skal Wii appelere til de som; ikke spiller, spiller nå og da, har sluttet å spille. Ikke bare til hardcore gamere slik som mange av oss. Det blir også totalt annerledes når kontrollen er den primære kontrollen til en maskin, ikke bare til et spill eller to. Mulighetene er mange, noe som faktisk gjør Wii så interessant. Om det ikke interesserer deg, så får det nå være. Ingenting man kan gjøre med det. Kanskje du heller skal teste den når den kommer. Dette kan jeg vel si en gang til, regner med at det ikke blir siste. Du trenger IKKE veive med hendene. Det er DEMONSTRASJONER på hvordan kontrollen fungerer. Man må faktisk oppleve og se hvordan spill spilles for å skjønne hva kontrollen kan gjør. Dersom du vil så kan du sitte i sofaen som en helt vanlig kontroll. Dette blir da hovedsaklig i spill for hardcore gamere. Men de for alle vil nok måtte ta deg opp av sofaen noen ganger ja. Det blir nok veldig morro vil jeg tro, spesielt i lag med andre. Helt greit at du poster, men ser ikke helt grunnen. Prøv den før du bestemmer deg om slikt. Kanskje endrer du mening da. Ellers er det lite vi her på forum kan gjøre, annet enn å krangle om at Nintendo er "doomed" eller motsatt. Velkommen tilbake når du har testet den. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hele Wii opplegget lukter litt gimmick ja På hvilken måte? Hva definerer du som "gimmick"? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Er spillet godt nok, og da snakker jeg ikke bare grafikk, " glemmer" man jo håndkontrollen uansett Hva mener du? Kontrollen er noe av det viktigste med et spill. Hvis spillet ikke føles bra å styre, så blir det heller ikke bra å spille. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Kontrollen i spillet er faen steike meg nesten det mest sentrale meiner no eg, ellers blir det bare frustrasjon over heile linja Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hele Wii opplegget lukter litt gimmick ja På hvilken måte? Hva definerer du som "gimmick"? 6148548[/snapback] "Morsomme kontrollere" og slikt som ofte er mer interessant for konseptets og nyhetsverdiens skyld enn det det faktisk er brukbart i en reell spillsituasjon. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hele Wii opplegget lukter litt gimmick ja På hvilken måte? Hva definerer du som "gimmick"? 6148548[/snapback] "Morsomme kontrollere" og slikt som ofte er mer interessant for konseptets og nyhetsverdiens skyld enn det det faktisk er brukbart i en reell spillsituasjon. 6148617[/snapback] Nå er den ikke ment for å være "morsom", men for å gjøre det enklere og bedre å styre spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå