Gå til innhold

Wii, mest tant og fjas?

tezza

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som ikke tisser i buksa av glede med tanke på Wii?, kan virke sånn.

De av dere som husker tiden da spilleautomatenes gullalder var på hell husker muligens de fiffige nyvinningene som ble introdusert for å fenge oss forbrukere enda mer, snowboard, uzier, sykler, fiskestenger og annet ræl ble skrudd på kabinettet for å gi oss " never before experienced realism and control". Joda morro det,... i ca fem minutter.

Etter et par timer med armveiving hjemme i stua skal det nok bli godt å få fingra rundt en god gammeldags håndkontroll.

For all del, jeg liker Nintendo, men er stygt redd for at denne flavour of the month greia kan backfire stygt når de overnevnte første fem minuttene er over.

Ja, ja, samma det...

Endret av tezza
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, eg pisser ikkje i buksa! Men eg gleder meg masse til å ha min Wii ståendes i hus. Tror det kan bli nokså morro med den nye kontrollern. Dessuten blir det sikkert ein flott pris på maskinen. Flopper wii, tror eg nok det er spikeren i kista for Nintendo og konsoll. Då får de fortsette å sluke det hånholdta markedet slik de alltid har gjort ;)

Lenke til kommentar
Nja, eg pisser ikkje i buksa! Men eg gleder meg masse til å ha min Wii ståendes i hus. Tror det kan bli nokså morro med den nye kontrollern. Dessuten blir det sikkert ein flott pris på maskinen. Flopper wii, tror eg nok det er spikeren i kista for Nintendo og konsoll. Då får de fortsette å sluke det hånholdta markedet slik de alltid har gjort ;)

6136415[/snapback]

Så lenge du har bleia på hodet er det sikkert lurt å holde seg ja.

Valget med pris fremfor ytelse har jeg all mulig respekt for, designet er fantastisk og grøfter

Xbox"ladyshave"360 og PS"monsterklokkeradio"3 så til de grader.

Tror bare for ensrettet fokus på motiongreiene i lengden vil drive gamerne vekk.

Lenke til kommentar

6136415[/snapback]

Så lenge du har bleia på hodet er det sikkert lurt å holde seg ja.

Valget med pris fremfor ytelse har jeg all mulig respekt for, designet er fantastisk og grøfter

Xbox"ladyshave"360 og PS"monsterklokkeradio"3 så til de grader.

Tror bare for ensrettet fokus på motiongreiene i lengden vil drive gamerne vekk.

6136464[/snapback]

Like sakelig som å si ensrettet fokus på grafikk i lengden vil drive gamerne vekk fra X360...5 min med grafisk perle så gidder du ikke mer...

Endret av hodesleng
Lenke til kommentar

Personlig har vel jeg heller aldri vært så veldig begeistra for Nintendos nye konsoll. For meg virker det som om de fleste spillene vil være "mindre" og "enklere" enn spill på PS3/360. Nintendo har jo sagt at de ønsker å åpne nye markeder med denne konsollen, og satser derfor naturligvis mer på "casual gamers". Spill som er lette å fyre opp, og lette og legge fra seg, og som i utgangspunktet derfor også appellerer til flere enn oss som sitter og diskuterer spill på internett.

Jeg ønsker spill med bra grafikk og fysikk, godt manus, storslagne historier, god (profesjonell) voice-acting etc. Spill med større budsjetter med andre ord. Så langt kan jeg ikke si at Nintendo har mye å vise til på den fronten.

Wiis sterkeste sider blir at den vinner over mange som ikke har spilt særlig mye spill før hvis strategien om å åpne nye markeder lykkes. Dette ser jeg ikke bort i fra, da nye måter å spille spillene på åpner for utrolig festlig sosial spilling med venner. Når konsollen i tillegg blir billigere enn konkurrentene, kan det virke som om Nintendo er på riktig spor.

Jeg blir ikke overrasket om Nintendo "vinner" konsollkrigen, men det er tvilsomt at jeg blir en av bidragsyterne. :)

Lenke til kommentar
Like sakelig som å si ensrettet fokus på grafikk i lengden vil drive gamerne vekk fra X360...5 min med grafisk perle så gidder du ikke mer...

6136529[/snapback]

5 min med grafisk perle, og lite annet, ja da gidder du ikke mer.

5 min med veiving, og lite annet, ja da gidder du ikke mer.

Du har rett, sammenligningen er ikke dårlig.

Lenke til kommentar

6136529[/snapback]

5 min med grafisk perle, og lite annet, ja da gidder du ikke mer.

5 min med veiving, og lite annet, ja da gidder du ikke mer.

Du har rett, sammenligningen er ikke dårlig.

6136590[/snapback]

Hvorfor maser du om "veiving"? Eneste spillene med "veiving" er Wii sports av de jeg har sett, de andre har det vært små bevegelser med håndleddet ikke ulikt en mus.

Lenke til kommentar
Jeg ønsker spill med bra grafikk og fysikk, godt manus, storslagne historier, god (profesjonell) voice-acting etc. Spill med større budsjetter med andre ord. Så langt kan jeg ikke si at Nintendo har mye å vise til på den fronten.

6136550[/snapback]

Jeg ønsker forsåvidt det samme, men synes at slik presentasjon av spill allerede har kommet så langt at spillbarheten begynner å falle etter. Før spill kan virkelig taes videre med story trenger man bedre måter å interagere med spillverdenen på, ikke bare med fysikk og grafikk, men også med kontrollen. Synes Wiikontrollen virker som den kan ha potensiale til å bedre såpass mange aspekter med interaksjon, bevegelse, menynavigasjon, og kamera, at jeg ikke har noe problemer med å godta litt langsommere utvikling på grafikk og fysikk. Og med det man har sett av spill denne generasjonen så tviler jeg ikke på at Wii kommer til å ha god nok grafikk til å ha pene spill og fysikk til å passe gameplayet.

Uansett.... Tror forsåvidt at Wii kommer til å ha fler møkkaspill enn noen av de andre konsollene, og det er vel prisen å betale for å prøve noe nytt. Men blant alle skivebommene så kommer det sikkert et par fulltreffere også. Kanskje noen med bra grafikk og fysikk, godt manus, storslagne historier, god (profesjonell) voice-acting, og store budsjetter også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Jeg tror den nye nintendoen er mer tiltalende for andre enn gamere, for å si det sånn. I mitt tilfelle er det nok Wii jeg kommer til å skaffe, mest på grunn av at spillemaskinen min er PCen, og jeg trenger ikke et grafikkmonster på den andre skjermen i stua mi. PS3 ser også fristende ut kun på grunn av diverse spill på den, men økonomien strekker neppe til.

Gleder meg til å sitte og vifte litt jeg! De storproduksjonene enkelte her etterlyser pleier jeg å finne på PCen! :)

Edit: La oss heller ikke glemme virtual console-greia de har. Jeg hadde PS1 og 2, men ikke N64. Kanskje jeg skal prøve Ocarina of Time på nytt :)

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg skal ha wii, er at det er en party maskin. er jo sikkert litt morro å fekte mot hverandre med samurai sverd eller lightsabers på f.eks et voirspiel. Blir sikkert noen mer seriøse singelplayer spill også, men meste parten av den tiden kommer jeg vel til å bruke pcen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Gleder meg til Wii-sports i på vorspiel jeg, stuemøblene har ikke blitt ordentlig ødelagt på lenge :p

Lenke til kommentar

Stiller meg også litt skeptisk til hele den her Wii hypen. Men som mange andre tror jeg denne vil bli en absolutt festvinner. Veldig mye moro man kan finne på med slikt.

Utover det likte jeg kallenavnene trådstarter gav X360 og PS3, haha!

Synes forøvrig at PS3 ser mer ut som en brødboks :)

Kutaragi-San lager mat i sin PS3:

post-84194-1148124575_thumb.jpg

Endret av dark by design
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...