Hr_Kotelett Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jeg har nettop bygget 2 stk pc'er med følgende spec HK: Asus P4S533E Hovedkort for S478/P-4, LAN CPU: P4 2.0 ghz nw Minne: Crucial PC2700 DDR-DIMM 256MB CL2.5 6ns Tårn: Chieftech Dragon og Matrix Den eneste forskjellen på disse to er at på den ene er det Hercules radeon 8500le 128mb mens på den andre er det Gainward Geforce4 ti4200 64mb. Men når jeg setter opp fsb'en til 133 (2667 MHz) og har samme voltinnstilling på begge pc'ene så er det kun den med 8500le kortet som vil poste.. Den andre med geforce4 bare "slokner".. Ka kan være årsaken til dette være? ligger det i skjermkortet (sikkert lite sannsynlig) eller kan det være rammen som ikke er like god som den andre (den med G4 ble kjøpt på komplett, mens den andre ble kjøpt på Flexi) Lenke til kommentar
jevel Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Kan være alt fra RAM, CPU og HK, til GF4, harddisker osv. Skal du finne ut dette vil det å skifte komponenter mellom riggene være en god måte å teste på. -KJ Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Kjører ikke p4 2.0GHz på 4*100MHz fsb?? Edit: Kan jo hende den ene ikke er like overklokkbar som den andre.... [ Denne Melding var redigert av: nVIDIAsucks på 2002-10-06 23:54 ] Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 hvis cpu'ene har forskjellig stepping, så kan jo det være et utslag. Den ene kan være fra en nyere produksjonslinje enn den andre, ergo den tåler mer. Kan jo også være ram. Er vel Fix Agp/Pci på det kortet, vil jo ikke virke inn på annet enn cpu eller ram da (hvis ram blir overklokka). Lite trolig at hk'et er forskjellig. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 sånn er det hos meg og....eg og bror min har samme stepping men hans cpu greier [email protected] med 1.7v heilt fint og med boxed kjøling min greier [email protected] med 1.8v og eg har swiftech kjøeribbe Lenke til kommentar
draboda Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 jeg tipper det er forskjellig type ram som er som gjør att det går bedre på den ene. Jeg har to typer ram og den ene vil bare opp til 140fsb mens den ande kommer opp i 158fsb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå