Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med min gamle HD?(bilde update)

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Fikk tak i en ødelagt HD her forleden, som jeg har skrudd topplokket av.

Syns den ser dritkul ut inni, og har liksom ikke bare lyst til å knekke den opp og skrote den....

har tenkt på måter jeg kan integrere den i kabinettet, men kommer ikke på noe...

Noen forslag?

for bilder av kabinettet jeg sitter med, se link i signatur ;)

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, nå er den jo dau uansett (pga. støv osv.). Men du kan alltids lage vindu! Bare å legge plexi over det.. :)

6137036[/snapback]

ikke sikkert den er helt død fordet, husker jeg hadde en 4gb harddisk som var full av fyfyfilmer.. den åpnet vi og alle filmene var fullt seebart etterpå.. prøvde igjenn etter noen dager å da hakket videoene litt, men fortsatt seebart (disken hadde logget åpen)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Vel, nå er den jo dau uansett (pga. støv osv.). Men du kan alltids lage vindu! Bare å legge plexi over det.. :)

6137036[/snapback]

Vel, den tanken har jeg faktisk tenkt.

Det eneste problemet er bare at en bit med vanlig "tjukk" plexi ikke vil passe på HD'en siden det må være en del forsenkninger etc for at den skal passe... :/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvordan skulle jeg fått lyset til å blinke i takt da? :hmm:

Altså, jeg har minimalt med elektronikk-skills for å si det mildt...

En forklaring med mer skills enn det hadde vært greit :p;)

kan legge ut bilde litt senere .. batteriene ligger til lading nå..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Hive Hd som spinner Midt inni sidedøren !

6155134[/snapback]

Ja, og så setter vi på noen skarpe ting slik at hvis noen skulle være så uheldig og komme nær den risikerer og få fingrene kappet av! JA, det var en god ide du... :thumbup:

Lenke til kommentar
Hive Hd som spinner Midt inni sidedøren !

6155134[/snapback]

Ja, og så setter vi på noen skarpe ting slik at hvis noen skulle være så uheldig og komme nær den risikerer og få fingrene kappet av! JA, det var en god ide du... :thumbup:

6183964[/snapback]

Med sånn plexi glass over da:p

Lenke til kommentar

Sette plexiglass på toppen er vel ett must :hmm:

Jeg hadde selv planter om å ta plexi på toppen av en DVD-spiller og la denne spinne konstant med noen blå leds som lyser på en fin og blank Cd plate:)

Men jeg ville laga noe stilig mønster med UV-tusj og latt UV-lys lyst på HD.

Evt gjøre som HW, lage fil av den ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

nå er det slik at den ikke spinner whatsoever (ikke det at jeg har prøvd mer enn å koble den til på "normal måte" ), så den blir i tilfelle mer til utstilling....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
går vel ann å kjøre strømmen rett til motoren. kanskje noen motstander sånn at den får passe tempo.

EDIT: skal du bruke disken??

hakke så peiling her men virker som et tøft prosjekt.

6350260[/snapback]

Vel, det hadde jo vært fett å kunne bruke den f.eks i ett nytt kabinett... :innocent:

I tilfelle, hvor er motoren på harddisken.. (har ikke god peiling på akuratt det :p )

Lenke til kommentar
men til de som sa at man ødeleger disken vis man åpner den p.g.a. støv er de platene virkelig så sensitive?

6352282[/snapback]

Se for deg den ekle brune skiva i en diskett. Du vet vel omtrentlig hvor mye den tåler? En HD-skive tåler en del mindre, og er ikke like glad i støv. (testet på en gammel 4GB-sak).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...