Gå til innhold

Laptop med varmetrøbbel?

Hardly

Anbefalte innlegg

Jeg har en Acer Ferrari 3400 laptop. Den er kjent for å være varm, da den har en prosessor som er litt i overkant kraftig i forhold til kjølinga. Dette har jeg vært klar over siden jeg kjøpte den. En sjelden gang i mellom, dvs med flere ukers mellomrom har den slått seg av, noe som jeg har antatt skyldtes overoppheting, og at maskina slår seg av for å sikre at ingenting går i stykker.

For noen dager siden begynte harddisken å fuske, så i går skiftet jeg den, og la inn operativsystem og alle drivere fra bunnen av igjen. Siden da har den slått seg av flere ganger når den blir brukt hardt .( les: World of Warcraft :) Det skjer aldri ved mer "vanlig" bruk, nettvimsing, filmtitting, o.l, kun i WoW.

Jeg har brukt maskina hardt lenge, og det er kun etter HD-byttet at dette har blitt et problem. Det er ingen tvil om at maskina er varm i bruk, det har den alltid vært. Det jeg lurer på er hva som kan ha skjedd ved HD-byttet.

Jeg er ikke noen hardwaresjef, men er det ikke slik at det fins sikringssperrer som slår av maskina hvis den går for varm? Kan disse sperrene ha blitt satt lavere da jeg skiftet drivere? Jeg har ikke gjort noe med biosen. Alle drivere er de som Acer tilbyr til denne maskina fra sin hjemmeside.

Det virker ikke som maskina er noe varmere etter i går, bare mer følsom for varmen. Noe har i alle fall skjedd siden i går, da den oppfører seg merkbart annerledes.

Det kommer ingen feilmeldinger, hverken før eller etter maskina slår seg av. Det skjer bare plutselig.

Endret av Hardly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Har du sjekka cpu temperatur i BIOS?

Tror det går ann å se hva shutdown-temperaturen er...

Kanskje du skulle sett litt på denne hvis det er problemer med for høy temp?

post 100 :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...