negative_creep Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Har tråløst internett. Online spilling fungerer helt fint. Men surfingen går drit tregt!! Dette har skjedd 100 ganger før.. så må resette routeren og innstille alt på nytt.. begynner å bli veldig lei av dette! Etter restart av routeren funker det som det skal i ca. 3 uker.. så skjer det samme igjen! hjelp meg!! før heile routeren går ut vinduet Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Kanskje du har noe virus eller noe.. Prøv å scan dataen Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Tviler på virus, da det er ruteren som virker som feilen. Sjekket om du har siste firmware? Hvilken ruter er dette snakk om? Lenke til kommentar
negative_creep Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 jeg har en "linksys wireless-G broadband Router wrt54g v.4.01.1" det som er rart er at jeg ikke finner noe firmware til denne versjonen. finner bare til v3. og v5. Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) jeg har en "linksys wireless-G broadband Router wrt54g v.4.01.1" det som er rart er at jeg ikke finner noe firmware til denne versjonen. finner bare til v3. og v5. 6139384[/snapback] http://wrt-wiki.bsr-clan.de/index.php?titl...lation_Tutorial DD-WRT mini burde fungere i følge linken. Edit: Ellers er vel v4 den siste som versjonen som kjører linuxbasert firmware så det meste av firmware (bortsett fra til v5) bør fungere. wrt54g v.4 er vel egentlig det samme som wrt54gL. Du kan t.o.m. være så heldig at du kan oppgradere ruteren med en wrt54gS firmware. Har lest at innmaten i versjon 4. er lik både med og uten speedbooster og at man kan aktivere den med å bruke en wrt54gS firmware. Endret 20. mai 2006 av Kjellvez Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) STOPP PRESSEN! Du sier du har v.4. Er du helt sikker på det? Sjekk hva som er skrevet på undersiden av selve ruteren. Ble litt nervøs for at v4.0.1.1 faktisk betyr at du kjører original firmware versjon 4.0.1.1 og at ruteren da kan være av en annen hardware versjon. Med original firmware versjon 4.0.1.1 er det mulig at du har en v3.1 ruter, men sjekk altså klistrelappen under/bakpå ruteren Endret 20. mai 2006 av Kjellvez Lenke til kommentar
negative_creep Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 STOPP PRESSEN! Du sier du har v.4. Er du helt sikker på det? Sjekk hva som er skrevet på undersiden av selve ruteren. Ble litt nervøs for at v4.0.1.1 faktisk betyr at du kjører original firmware versjon 4.0.1.1 og at ruteren da kan være av en annen hardware versjon. Med original firmware versjon 4.0.1.1 er det mulig at du har en v3.1 ruter, men sjekk altså klistrelappen under/bakpå ruteren 6139647[/snapback] På baksiden av routeren står det faktisk v3.1! Men når jeg går inn på selve routeren igjennom ip osv, står det v4.01.1! Men firmware til versjon 3.1 har de jo på linksys sin nett side. Så da er det bare å oppdatere... eller? Lenke til kommentar
Exici Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 hva slags internett bruker du, Explorer ? Lenke til kommentar
negative_creep Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 hva slags internett bruker du, Explorer ? 6139838[/snapback] NEI! Jeg bruker Firefox.. Explorer er som et sikringsskap uten sikringer! Lenke til kommentar
Exici Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 hva slags internett bruker du, Explorer ? 6139838[/snapback] NEI! Jeg bruker Firefox.. Explorer er som et sikringsskap uten sikringer! 6139854[/snapback] Okei Bra! ellers kunne det vært noe der Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) På baksiden av routeren står det faktisk v3.1! Men når jeg går inn på selve routeren igjennom ip osv, står det v4.01.1! Men firmware til versjon 3.1 har de jo på linksys sin nett side. Så da er det bare å oppdatere... eller? 6139820[/snapback] Versjon 4.01.1 som du ser på kontrollsiden er versjonen av Firmwaren, IKKE hardwaren. Altså har du versjon 4.0.1.1 av den programvaren som styrer ruteren og du har en WRT54G V3.1 ruter. Du kan oppdatere din firmware til det meste av det som er laget for wrt54g. I stedet for å oppdatere til Linksys sin firmware vil jeg anbefale at du prøver 3djeparts firmware siden du er så heldig at du har en ruter som støtter det. Mye å velge i. En god og stabil firmware er DD-WRT. Den er enkel og oversiktelig, men har utvidet funksjonalitet i forhold til original. Andre du kan se på er HyperWRT. Kjekk side med mye info for WRT54 eiere: http://www.linksysinfo.org/ (registrer deg for å få tilgang til nedlastinger, forum osv.) Endret 20. mai 2006 av Kjellvez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå