Gå til innhold

Desktop erstatter for spill og admin oppgaver

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en bærbar pc som kan kjøre det nyeste nye av spill.To kjerne er foretrukket siden jeg gjør mange oppgaver samtidig.(Nedlasting av filer,overføring fra servere og se film samtidig).Ønsker 2GB Ram.Minimum GF6800 eller lignende.Har kikket mye rundt men de fleste er med GF6600GO/7400GO eller lignende.Vil ikke kjøpe noen stasjonær pga. at jeg må flytte en del rundt i verden de neste to årene i forbindelse med jobben.Ønsker en maskin som kan være "brukbar" ett par år fremover.Håper på hjelp fra dere der ute.Vennlig Hilsen Jay.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med grafikkort aner jeg ikke, men jeg og min far har hver vår Acer Travelmate 81- et eller annet, med 2GB ram, 2,2(?) Pentium M CPU og ellers rimelig kraftige maskiner. Den ene brukes blandt annet til et administrasjonsprogrammet spesialutviklet for firmaet via en database.

Men det med grafikk er jeg ikke sikker på... Mine kunnskaper om det stopper når vi er ferdig med projektorer og eksterne skjermer - muligens fordi jeg ikke spiller..

Lenke til kommentar

hvor stort budsjett har du?

De beste maskinene ligger selvsagt mellom 15-30k

alt i den graden skal kunne gi deg et minimum av GF6800, ellers er det core duo du ser etter..

Edit: leif

Endret av SiRious
Lenke til kommentar

Ellers kunne jo forsåvidt Dell Inspiron 9400 vært noe. (Hvis f.eks utseende på xps ikke faller i smak.) Synes selv den ser ganske bra ut, men den er jo litt spesiell da. Ikke typisk admin-pcutseende...

Inspiron 9400 er dessuten rimeligere og har også tokjerneprosessor og leveres dessuten nå med 256MB NVIDIA® GeForce™ Go 7900 GFX grafikkort.

Lenke til kommentar

når det kommer til bærbare, er vel egentli dell overlegen.. er veldig få andre som har såpass oppdaterte bærbare (core duo & 7xxx serie skjermkort)

såe, dell er det beste valget, du trenger selvsagt ikke velge xps, siden den koster mer enn du trenger å betale, hold deg til inspirion serien.. med et budsjett på 25k, er det ikke noe problem å skaffe seg en god bærbar..

men,jeg gjentar Dell har det beste, + at de har ofte tilbud på sine bæbare (dobbel ram, prisavslagg osv.) anbefales!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...