Trot Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Har en 89 modell BMW 520i 89 modell. Den har gått ca 130.000 Har tidligere hatt problemer på langturer, +10-15 mil. Etter å ha stoppet har det vært en slags kengurueffekt når jeg skal kjøre igang. Nå får jeg innimellom stopp ved igangkjøring, spesiellt når jeg rygger igang. Hvis jeg girer dårlig hører jeg en litt rar lyd, og hører innimellom at det høres ut som det er litt "kontakt" mellom clutch og drivverk om gir står i fri og jeg pumper på clutchen. Det er vel clutchen som er i ferd med å ta kvelden? Noen som vet hva det vil koste meg å bytte clutchen? Har hatt bilen i ca fire år/35.000km, så det er vel en fordel å få byttet registerremmen med det samme. Hva vil dette koste? Takknemmelig for svar! Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 At clutchen lugger når du tar løs tyder på at den er slitt. Har du ulyd når du holder clutchpedalen inne, er det trolig fra utløserlagret på clutchen. Det bytter du samtidig som du bytter clutch. Kommer ulyden når du slipper clutchpedalen med kassa i fri, kommer lyden fra inngående aksel i girkassa, IKKE fra clutchen. Da er det på tide å begynne å tenke på overhaling av kassa. Hører du skrapelyder ved giring, spesiellt nedgiring, tyder det på utslitte synkroniseringer i kassa. På tide med bytte/overhaling. Lenke til kommentar
Trot Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 At clutchen lugger når du tar løs tyder på at den er slitt. Har du ulyd når du holder clutchpedalen inne, er det trolig fra utløserlagret på clutchen. Det bytter du samtidig som du bytter clutch. Kommer ulyden når du slipper clutchpedalen med kassa i fri, kommer lyden fra inngående aksel i girkassa, IKKE fra clutchen. Da er det på tide å begynne å tenke på overhaling av kassa. Hører du skrapelyder ved giring, spesiellt nedgiring, tyder det på utslitte synkroniseringer i kassa. På tide med bytte/overhaling. 6136341[/snapback] Vel, to av fire er ikke så gæ'li Lugger veldig når jeg kjører igang etter å ha kjørt et par timer eller så. OG hører lyder ved første lyskryss på vei til jobben, hvis jeg trykker clutchen inn og ut ( i fri) -en lyd som høres ut som at noe snurrer bittelitt akkurat når jeg slipper helt ut. Ingen ulyder når jeg har clutchen inne. Skrapelyder har det vel bare vært fra første til andregear på en og annen veeeldig kald dag i vinter, og har aldri hørt skrapelyder ellers. Høres det dyrt ut Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå