Gå til innhold

PC vil ikke starte, uten cpu-vifte.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så en som satte på en motstand på cpu kontakten så pcn trudde at vifta var på. sånn hvis du ikke får fiksa det.

Desverre så aner jeg ikke hva slags type motstand du kan bruke :dontgetit:

6135429[/snapback]

Er ikke verre enn å lodde på en resistor, men hvor mange ohm motstand som er passelig aner jeg ikke :p

Lenke til kommentar

Takker for mange gode svar!

Årsaken til at jeg spør er at jeg først trodde det var GPU-viften som var problemet ettersom jeg ikke fikk noe signal på skjermen. Den geniale løsningen på det tenkte jeg var å sette inn en liten jumper på GPU-vifte, for å sørge for litt strøm der. Skrudde på PC'n, og det sa "poff"! luktet litt svidd også. Dermed sa mitt gamle R9800 pro takk for dansen.

Moralen er: Jumpere anbefales ikke.

Så tenkte jeg skulle spørre her før hovedkortet gikk samme veien! ;)

Lenke til kommentar
Takker for mange gode svar!

Årsaken til at jeg spør er at jeg først trodde det var GPU-viften som var problemet ettersom jeg ikke fikk noe signal på skjermen. Den geniale løsningen på det tenkte jeg var å sette inn en liten jumper på GPU-vifte, for å sørge for litt strøm der.  Skrudde på PC'n, og det sa "poff"! luktet litt svidd også.  Dermed sa mitt  gamle R9800 pro takk for dansen.

Moralen er: Jumpere anbefales ikke.

Så tenkte jeg skulle spørre her før hovedkortet gikk samme veien! ;)

6135491[/snapback]

Nei, en kortslutning var kanskje ikke det lureste der :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har koblet til vannkjølt cpu-blokk til min P4. Men nå vil ikke PC-starte uten at det er koblet en vifte til CPU-FAN kontakten. Hva er en enkel å grei løsning på dette?  :whistle:

På forhånd takk!  :D

6135321[/snapback]

Har samme problem selv nå. insteallerte nettopp et TT Bigwater system, og nå har jeg en ekstern vifte koblet til for å ha pcen i gang. Har tatt en kikk i bios, men ingenting der for å sku av denne beskyttelsen!

PLZ HELP ME! :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...