Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bengalakk og lakkering

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte på en ting. Jeg skal lakkere et par plastseter, jeg har bengelakk liggende. Så tenkte jeg at jeg skulle lakkere disse, men så hadde jeg lyst til å prøve å spraylakkere de. Så lurte jeg på hvlike forslag noen av dere hadde.

Går det an å blande bengalakk med whitespirit, slik at du får tynnet den ut.

Eller skal jeg bare ha bengalakken slik som den er?

Mortex

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bengalac glatter seg selv mens den herder, så den kan du faktisk rulle på. Jepp, påfør den med vanlig malerrulle (bare ta noen strøk på noe du kan kan kaste først for å få bort løse fibrer i rullen). Hvis kravet til overflate ikke er hyper hyperfinish, så lar det seg greit gjøre å rullelakke en hel bil med Bengalac. Broderen gjorde det med en Fiat han hadde, og få trodde noe på at bilen var lakkert med Bengalac og vanlig malingsrulle.

Lenke til kommentar
Bengalac glatter seg selv mens den herder, så den kan du faktisk rulle på. Jepp, påfør den med vanlig malerrulle (bare ta noen strøk på noe du kan kan kaste først for å få bort løse fibrer i rullen). Hvis kravet til overflate ikke er hyper hyperfinish, så lar det seg greit gjøre å rullelakke en hel bil med Bengalac. Broderen gjorde det med en Fiat han hadde, og få trodde noe på at bilen var lakkert med Bengalac og vanlig malingsrulle.

6135480[/snapback]

Jeg har ikke tenkt til å lakkere en bil. Jeg skal lakkere noen plastseter.

Er umulig å bruke rulle der! :)

Det jeg vil er å prøve å bruke bengalakk til å spraye med. Jeg lurte på om det går an å blande ut bengalakk med whitespirit(bruke det som tynner)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...