Gå til innhold

RAID, problemer med stasjonsbokstaver

klure

Anbefalte innlegg

Har en 45gb IBM hd på IDE1 som master, en Plextor 16/10/40x og en Creative 52x som henholdsvis master og slave på IDE2... På Raid kontrolleren har jeg to WD80gbSE i RAID 0. Disse står som master på hver sin kanal... Problemet er at når jeg vil legge operativsystemet (WinXP) på 160gigaen (partisjonert slik, 10/40/100 GB) så legger systemfilene seg på den første partisjonen på IBM disken. (5/5/10/23 GB) Hvordan får jeg systemfilene til å legge seg på RAID-diskene? Må jeg ta ut 45gb disken mens jeg installerer? Et annet problem er at partisjonene på RAID-diskene dukker opp som N:,O: og P: i Windows.. Hvordan kan jeg få opp den første partisjonen som C: automatisk? IBM disken tar opp c,d,e,f: + cd rom/brenneren tar g: og h:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når du installerer win, velg avansert, så kan du velge hvor du vil installere, har ikke noe peiling på raid, men det burde jo virke..?!

når det gjelder å navngi partisjonene går du inn i administrative tools / computer management så velger du disk managment, her kan du angi navn på alle enhetene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...