Calvinator Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Har bygd meg ny pc... og når jeg skrur på strømforsyningen kommer ikke annet enn en pipelyd(høyfrekvent). Hva gjør jeg? Har koblet alt riktig. Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Tar løpefart og spenner driten ut av vinduet Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) tenkte på det... ingenting starter! bare den fordømte pipelyden Har akkurat hatt komfirmasjon og brukte mesteparten av pengene til pc.. og den funker ikke Endret 19. mai 2006 av Calvinator Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Tar løpefart og spenner driten ut av vinduet 6135310[/snapback] Et seriøst spørsmål krever et seriøst svar. Til trådstarter: 1) Hvis det høres ut som en sykebil er det mest sannsynlig temperatur det står på. Er vifte og kjøer montert riktig? Er det benytte kjølepasta? 2) Pip (lange og korte) er koder som froteller hva som er feil. Disse skal stå froklart i manualen til hovekortet ditt. Søk evt. på google med "post error codes" Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Lyden er så høy at jeg nesten ikke hører den... Har en 3.0 Ghz Pentium 4 prosessor. Kjølepasta fulgte med på vifta Endret 19. mai 2006 av Calvinator Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Tar løpefart og spenner driten ut av vinduet 6135310[/snapback] Og hvis du ikke har noe fornuftig å komme med, anbefaler jeg at du ikke kommer med noe i det hele tatt. Heretter vil spam/off-topic i denne tråden føre til advarsler, selv om det er svar på denne posten (svar sendes meg evt. på PM). Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 å spenne driten var en god løsning... helt til jeg så noen rare skruer i en pakke merket spacere.... de var gjemt i kabinettet Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Bygget pc i går. hadde samme problemet.En veldig sterk og lys pipetonefra strømforsyningen. Denne lyden kommer meget sansynelig av at du har kortslutning! Jeg hadde glemt å la det bli et mellomrom mellom hovedkort og kabinett. Heldigvis gikk det bra for meg. Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 De dumme skruene satt gjemt mellom takplata på kabinettet og cdrom hyllene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå