Olesjef Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg har kjørt trådløst D-link router og D-link trådløse kort her hjemme en stund og er dritlei ustabile koblinger. Nå er routeren byttet ut med en trådløs router som jeg fikk fra NextGentel og nå skal jeg kaste ut D-link kortet på min stasjonære pc. Tenkte jeg skulle gå for en usb-løsning, kun av praktiske årsaker. Så slipper jeg å dra frem boksen og begynne å skru. Vel og merke hvis disse er av samme kvalitet som PCI-kortene. Så jeg trenger en anbefaling, hvilket merke bør jeg kjøpe? Føler meg ferdig med D-link så jeg håper noen anbefaler meg noe annet. Har 2 pc'er i nettverket som jeg overfører store datamengder imellom og trenger derfor noe som er stabilt. Hastigheten må være på minst 54 mps. Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg tror jeg henger meg på denne posten.. vi har d-link.. det er noe shit Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Personlig har jeg veldig god erfaring med Linksys sine PCIkort, mens usbkortene fra samme produsent ikke har gitt meg like gode erfaringer. Belkins PCIkort har god sendestyrke, men den medfølgende programvaren kan være problematisk å få til å fungere godt. Derfor kan man oppleve dårlig stabilitet til alt er satt riktig opp. 3COM har etter min erfaring noe lavere sendestyrke, men er enkle og sette opp. I området der sendestyrken er god, har jeg opplevd dem som veldig stabile. Etter egne erfaringer går nok preferansene mot Linksys med PCIgrensesnitt, både på grunn av godt mottak og enkelt oppsett. Bruker nå Linksys i 2 stasjonære hjemme, og opplever overhode ikke ustabilitet. Lenke til kommentar
Olesjef Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Hva slags router har du mr_trout? Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Hva med Billion .. er det noe bra? Lenke til kommentar
hwl Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Da kan jo jeg anbefale dette kortet her fra 3Com. Etter å ha kasta ut kort fra dlink, smc og linksys, enda jeg på dette kortet som jeg er serdeles fornøyd med, aldri no tull og særdeles stabilt og meget bra rekkevidde. Ikke av de billigste, men det gjør absolutt jobben sin Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hva slags router har du mr_trout? 6136696[/snapback] Nå sitter jeg på en Belkinrouter, men mine erfaringer kommer i like stor grad fra Linksys wrt54G og APer fra Proxim i jobbsammenheng. Har dessuten prøvd noen 3Com routere og en NetGear (hold dere langt unna denne). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå