Vidde1 Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Er det vanskelig å bytte cpu i en bærbar eller er det samme prinsipp som i en stasjonær? Vidde Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Uten å egentlig vite hva jeg snakker om så er jeg stygt redd for at noen bærbare rett og slett har prosessoren loddet fast i hovedprintkortet. Kan noen bekrefte/avkrefte dette? Uansett om det er sant eller ei, vil jeg ikke tro et er noe å anbefale. Hadde du noen form for garanti så kan du helt sikkert vinke farvel til den. edit: Jeg spurte Google, og Google ga meg dette bildet. Men som sagt vil jeg tro at desto mer kompakt og ultraportabel en bærbar er så er sjangsene større for at den er integrert i printkortet. Mener å ha lest dette et sted. Endret 19. mai 2006 av Steffenm Lenke til kommentar
Vidde1 Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Uten å egentlig vite hva jeg snakker om så er jeg stygt redd for at noen bærbare rett og slett har prosessoren loddet fast i hovedprintkortet. Kan noen bekrefte/avkrefte dette? Uansett om det er sant eller ei, vil jeg ikke tro et er noe å anbefale. Hadde du noen form for garanti så kan du helt sikkert vinke farvel til den. edit: Jeg spurte Google, og Google ga meg dette bildet. 6135229[/snapback] Nekter å tro at den er loddet fast. Så steinaldersk kan det ikke være. Byttet gjelder fra Celeron M til Pentium M. Maskinen leveres med prosessor fra Celeron M 360 til Pentium M 780. Lenke til kommentar
BUGS_Y Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Ingen problemer å bytte cpu i en bærbar..nesten enklere enn på en stasjonær til tider... eneste du må være oppmerksom på er om hovedkortet støtter den andre typen CPU...som du ser av bildet som Steffenm linket til så er det en låseskrue som du må vri for å få løsnet fra cpu...lykke til...dette klarer du fint :-) Edit:leif på gang Endret 19. mai 2006 av BUGS_Y Lenke til kommentar
radivx Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Har dissikert et par bærbare i mitt liv. Komponenter som er lett/middels vanskelig å bytte er CPU, Harddisk og Minne (ofte ekstremt lett). CPU er ofte den mest tricky av dem. Ettersom du ofte må åpne hele maskinen. Kan lett knekke små kabinettdeler om du ikke tenker deg om. Skjermkortene er vel loddet fast. Men nVidia eller ATI (husker ikke hvem). Har vel designet en socket for PCI-E skjermkort slik at noen av disse kan byttes ut. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Husk på det at om du bytter cpu i en bærbar så pass på at kjølesystemet takler cpuen. Regner med at du vil ha en raskere cpu enn den som står i nå. Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Eldre bærbare har loddet cpu. Lenke til kommentar
Vidde1 Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Takker for svar. Har ventet siden Januar på en AOpen 3000 fra Whitebox og har fått tilbud om en Whitebox CL66 av ny type istedet. Er ikke sikker på hva de mener med ny utgave, men ville bare forsikre meg om at jeg kunne bytte ut cpu'en til en kraftigere ved en senere anledning. Som jeg skrev i tidligere innlegg så leveres den med cpu fra Celeron 360 til P M 780. Er det noen som vet hvor jeg finner mer info om maskinene fra whitebox bortsett fra nettsiden til deres? Mvh Vidde Endret 20. mai 2006 av Vidde1 Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Takker for svar. Har ventet siden Januar på en AOpen 3000 fra Whitebox og har fått tilbud om en Whitebox CL66 av ny type istedet. Er ikke sikker på hva de mener med ny utgave, men ville bare forsikre meg om at jeg kunne bytte ut cpu'en til en kraftigere ved en senere anledning. Som jeg skrev i første innlegget så leveres den med cpu fra Celeron 360 til P M 780. Er det noen som vet hvor jeg finner mer info om maskinene fra whitebox bortsett fra nettsiden til deres? Mvh Vidde 6142986[/snapback] Whitebox baserer seg vel på barebones fra Compal. Finner du nettsidene deres så bær du kunne grave fram din modell og sjekke nærmere specs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå