TeggY Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Ja, da er det examen for meg, som så mange andre.. Jeg har da kommet opp i norsk, hvor vi har to dager, en med saklitteratur, og en med skjønnlitteratur. Så tenkte jeg, at siden jeg ikke har peiling på hva jeg skal skrive om, så kan jeg jo spørre dere gutter og jenter Temaet på dag 1 er rettferdighet, og det er en åpen oppgave, som vil si at vi kan skrive om alt som har med rettferdighet å gjøre. Noen som har noen forslag til hva som kan skrives om? Lenke til kommentar
Iver. Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg skal skrive om trafficing iallefall, siden noe av det heftet inneholder er feminisme, menneskerettigheter og menneskehandel. Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg skal skirve om trafficing og prostitusjon/tvangsprostitusjon. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 tror jeg legger denne til mine inngleg siden jeg også kom opp i norsk og aner ikke hva jeg skal skrive om :S Lenke til kommentar
Iver. Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Til dere som skal skrive om trafficing / tvangsprostitusjon: http://www.klassekampen.no/kk/index.php/ne.../markedets_vold Mye hjelp å finne i denne artikkelen Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Dere kan jo skrive om kvinnediskrimineringen i Norge kontra utlandet, og fortelle litt om hvordan situasjonen er i dag ulike steder i verden. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg har tenkt litt på å skrive om terrorisme i verden og hvordan det rammer uskyldige folk. Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Aner ikke hva jeg skal skrive om jeg heller, men det jeg vei er at det skal være en artikkel (det jeg duger best i), så vil jeg på en eller annen måte spore det inn på noe teknisk. Noen tips? Lenke til kommentar
agasøster Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg og kom opp i norsk. Men viss jeg velger og skrive om hvor rettferdig terrorisme er eller urettferdig! hva kan jeg ha til overskrift og hva kan jeg sskrive om , hvilke emner kan jeg dra inn innen terrorisme? Lenke til kommentar
qwang Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg og kom opp i norsk. Men viss jeg velger og skrive om hvor rettferdig terrorisme er eller urettferdig! hva kan jeg ha til overskrift og hva kan jeg sskrive om , hvilke emner kan jeg dra inn innen terrorisme? 6154241[/snapback] Emner innen terrorisme? 9.11? Afganistan, Iraq.. Og i all hovudgrad USA. Al-qaida o.l... Du klarer det sikkert agasøster Lenke til kommentar
agasøster Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg og kom opp i norsk. Men viss jeg velger og skrive om hvor rettferdig terrorisme er eller urettferdig! hva kan jeg ha til overskrift og hva kan jeg sskrive om , hvilke emner kan jeg dra inn innen terrorisme? 6154241[/snapback] Emner innen terrorisme? 9.11? Afganistan, Iraq.. Og i all hovudgrad USA. Al-qaida o.l... Du klarer det sikkert agasøster 6154735[/snapback] Tusen takk qwang. Men hvordan starter jeg artikkelen og får alt vinklet inn? og har du qwang hatt examen iår? Lenke til kommentar
qwang Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Ja, jeg har det.. Hadde i matte i dag! Det gikk rett vest! føler jeg ikke klarte stort, men satser på en 4 Jeg husker jeg skrev om 11.september på en norsktentamen for ikke så alt for lenge siden, tror det var en del andre som gjorde det og da.. Mye pga innvirkning av filmen 911-Loosing change.. Men du kan jo begynne med "Det var en gang" :!: Lykke til i mårra, nå er det snart Malcolm midten Lenke til kommentar
agasøster Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Ja, jeg har det.. Hadde i matte i dag! Det gikk rett vest! føler jeg ikke klarte stort, men satser på en 4 Jeg husker jeg skrev om 11.september på en norsktentamen for ikke så alt for lenge siden, tror det var en del andre som gjorde det og da.. Mye pga innvirkning av filmen 911-Loosing change.. Men du kan jo begynne med "Det var en gang" :!: Lykke til i mårra, nå er det snart Malcolm midten 6154858[/snapback] Hehe, takk men så er dette an sak-teskt så kan nåkk ikke starte med : "Det var en gang.." hehe. men har sitt den filmen ja så det blir muligens noe i den duren ja. Men nå blir det litt tv-tid på meg også Lenke til kommentar
si_men Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Noen som skal skrive om rasisme her eller? jeg skal skrive et innlegg på nynorsk om det. Jeg og noen kompiser har funnet ut en ganske bra tittel men jeg mener at den er litt vel rasistisk "HVIT MAKT, NEGER SLAKT" Jeg skal skrive om hvor uretferdig svarte og folk med anderledes kultur og bakrunn ble behandlet av omverdenen på 1800 - 1900-tallet. Ikke hvor mye jeg hater dem, noe jeg ikke gjør. (men det var det læreren min trodde ) Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Si_men dropp den overskriften, den var kanskje fengende men læreren kan gi deg 1. Ta noe safe du. feks: Den fargedes mans byrde(den hvite mans byrde) Eller noe sånt Endret 22. mai 2006 av Registrert Lenke til kommentar
si_men Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 ja. er kanskje bedre det ....er enig i at den er litt vel drøy.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå