Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk Examen - 10. trinn


Anbefalte innlegg

Ja, da er det examen for meg, som så mange andre.. Jeg har da kommet opp i norsk, hvor vi har to dager, en med saklitteratur, og en med skjønnlitteratur. Så tenkte jeg, at siden jeg ikke har peiling på hva jeg skal skrive om, så kan jeg jo spørre dere gutter og jenter :)

 

Temaet på dag 1 er rettferdighet, og det er en åpen oppgave, som vil si at vi kan skrive om alt som har med rettferdighet å gjøre. Noen som har noen forslag til hva som kan skrives om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg og kom opp i norsk. Men viss jeg velger og skrive om hvor rettferdig terrorisme er eller urettferdig! hva kan jeg ha til overskrift og hva kan jeg sskrive om , hvilke emner kan jeg dra inn innen terrorisme?

6154241[/snapback]

 

 

Emner innen terrorisme? 9.11? Afganistan, Iraq.. Og i all hovudgrad USA.

Al-qaida o.l...

 

Du klarer det sikkert agasøster :)

Lenke til kommentar
Jeg og kom opp i norsk. Men viss jeg velger og skrive om hvor rettferdig terrorisme er eller urettferdig! hva kan jeg ha til overskrift og hva kan jeg sskrive om , hvilke emner kan jeg dra inn innen terrorisme?

6154241[/snapback]

 

 

Emner innen terrorisme? 9.11? Afganistan, Iraq.. Og i all hovudgrad USA.

Al-qaida o.l...

 

Du klarer det sikkert agasøster :)

6154735[/snapback]

Tusen takk qwang.

Men hvordan starter jeg artikkelen og får alt vinklet inn? og har du qwang hatt examen iår?

Lenke til kommentar

Ja, jeg har det.. Hadde i matte i dag! Det gikk rett vest! føler jeg ikke klarte stort, men satser på en 4 :)

 

Jeg husker jeg skrev om 11.september på en norsktentamen for ikke så alt for lenge siden, tror det var en del andre som gjorde det og da.. Mye pga innvirkning av filmen 911-Loosing change..

 

Men du kan jo begynne med "Det var en gang" :!:

 

Lykke til i mårra, nå er det snart Malcolm midten :D

Lenke til kommentar
Ja, jeg har det.. Hadde i matte i dag! Det gikk rett vest! føler jeg ikke klarte stort, men satser på en 4  :)

 

Jeg husker jeg skrev om 11.september på en norsktentamen for ikke så alt for lenge siden, tror det var en del andre som gjorde det og da.. Mye pga innvirkning av filmen 911-Loosing change..

 

Men du kan jo begynne med "Det var en gang"  :!:

 

Lykke til i mårra, nå er det snart Malcolm midten  :D

6154858[/snapback]

Hehe, takk :) men så er dette an sak-teskt så kan nåkk ikke starte med : "Det var en gang.." hehe. men har sitt den filmen ja så det blir muligens noe i den duren ja.

Men nå blir det litt tv-tid på meg også :)

Lenke til kommentar

Noen som skal skrive om rasisme her eller? jeg skal skrive et innlegg på nynorsk om det. :dontgetit:

Jeg og noen kompiser har funnet ut en ganske bra tittel men jeg mener at den er litt vel rasistisk "HVIT MAKT, NEGER SLAKT" :p

Jeg skal skrive om hvor uretferdig svarte og folk med anderledes kultur og bakrunn ble behandlet av omverdenen på 1800 - 1900-tallet. Ikke hvor mye jeg hater dem, noe jeg ikke gjør. (men det var det læreren min trodde :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...