duRden Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Hei Noen som vet om det er mulig å montere kompressor på volvo b23 motor. Hva vil dette koste, og hva er ulempene. Endret 19. mai 2006 av duRden Lenke til kommentar
Holten Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) alt er mulig, tar bare litt lengre tid Endret 28. mai 2006 av Holten Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Hei Noen som vet om det er mulig å montere kompressor på volvo b23 motor. Hva vil dette koste, og hva er ulempene. 6134659[/snapback] Hvorfor kompressor istedet for turbo? Lenke til kommentar
Holten Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 med kompressor får du jo flere hester...men det beste er kompressor&Turbo Det skal jeg ha på Fastback'en min Lenke til kommentar
rallyeraider Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 ja, det er mulig det, vet det er en svenske som har en volvo motor me turbo og kompressor i em opel manta. Fordelen me kompressor er jo at du har et mer jevnere drag over hele registeret. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Men en kompressor drar krefter fra motoren da, mens en turbo bruker krefter som ellers ikke ville blitt brukt til noe Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) en turbo bruker vel også å komme i stort sett ved høgomdreinig å lavomdreinig versjoner. Vel jeg vet att saab har noen som virker på hele registeret også... Og du kan sette inn ein intercooler dette kan vel gjøre en del. Endret 29. mai 2006 av kaffi Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) med kompressor får du jo flere hester...men det beste er kompressor&Turbo Det skal jeg ha på Fastback'en min 6201740[/snapback] Vel, nå er jeg bilmekaniker og driver innimellom med trimming, bl.a. med ettermontering av turbo ol. Derfor er jeg veldig nysgjerrig på hvordan du vil begrunne utsagnet ditt. Edit: Altså at du skal få mer gamp med kompressor. Endret 29. mai 2006 av Leo_ Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) det blir vel ett høgre luft trykk inni forbrenningskammeret dvs mer luft mer forbrenning av drivstoff. vel med disse kompresjonsmiddelene er det vel meget lurt å ha en intercooler.... vel er vandt med båtmotorer jeg kan stå i sylinderen jeg disse er turboladet da... Endret 30. mai 2006 av kaffi Lenke til kommentar
mornings Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Må vite hvor stort trykkområde kompressoren har. (0,4-0,9-1,2 osv.). Hvilken type motor b23a, b230a, b230k, b230e\ef................. Endret 3. juni 2006 av mornings Lenke til kommentar
mornings Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Holten. Du trenger ikke begge deler. På en volvo motor er det lett å hente ut fra 250hk til ca 400hk med rette turboen Uten at det koster alt for mye. hvilken motor har fastbacken din. Endret 3. juni 2006 av mornings Lenke til kommentar
VF-racing Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Men en kompressor drar krefter fra motoren da, mens en turbo bruker krefter som ellers ikke ville blitt brukt til noe 6202016[/snapback] Så energiloven gjelder ikke for Turbo ? Energi kan verken oppstå eller forsvinne.. Bare skifte form.. Turbo = eksosbrems kompressor = Veivbrems Med kompressor får du jevnt moment over hele turtallsregistret.. En Eaton M62 vil nok duge... Endret 14. juni 2006 av VF-racing Lenke til kommentar
VF-racing Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Dynografer turbo/kompressor (Begge har datasprut. Turbobilen bruker Boosttargeting som minsker turbolagget) Begge motorene er på 2L. Turboen lader 12 psi, Kompressoren 13 psi.. Kompressor : http://www.flyinmiata.com/tech/dyno_runs/2.0_uber.pdf Turbo : http://www.flyinmiata.com/tech/dyno_runs/2.0_FMII.pdf Endret 14. juni 2006 av VF-racing Lenke til kommentar
spitz Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Dynografer turbo/kompressor(Begge har datasprut. Turbobilen bruker Boosttargeting som minsker turbolagget) Begge motorene er på 2L. Turboen lader 12 psi, Kompressoren 13 psi.. Kompressor : http://www.flyinmiata.com/tech/dyno_runs/2.0_uber.pdf Turbo : http://www.flyinmiata.com/tech/dyno_runs/2.0_FMII.pdf 6304892[/snapback] Dette viser jo helt tydelig at man får marginalt mer hester, men lavere dreiemoment på topp med kompressoren. Samtidig vil draget bli adskillig mer brutalt med en turbomaskin enn med en kompressor, som har jevnere drag. Spør du meg utgjør dette next to nothing i praksis, så det blir smak og behag med tanke på hva man velger, ut fra hvilken akselerasjonskarakteristikk man ønsker og liker best. Lenke til kommentar
mornings Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Men en kompressor drar krefter fra motoren da, mens en turbo bruker krefter som ellers ikke ville blitt brukt til noe 6202016[/snapback] Så energiloven gjelder ikke for Turbo ? Energi kan verken oppstå eller forsvinne.. Bare skifte form.. Turbo = eksosbrems kompressor = Veivbrems Med kompressor får du jevnt moment over hele turtallsregistret.. En Eaton M62 vil nok duge... 6304875[/snapback] Dere får si va dere vil men jeg har testet dette i praksis med turbo og volvomotor, det funka meget bra. Hadde ca 320 hk målt på bakhjulene på min 240 og turbotrykk på 2.5 bar. Lenke til kommentar
ZAbatmaN Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Link til Hilmerson som har bygget dette monsteret av en manta Manta Denne er RÅÅ anbefaler dere å sjekke bildene. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Link til Hilmerson som har bygget dette monsteret av en manta Manta Denne er RÅÅ anbefaler dere å sjekke bildene. 6309520[/snapback] takk for luxus link. Lenke til kommentar
illest Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Men en kompressor drar krefter fra motoren da, mens en turbo bruker krefter som ellers ikke ville blitt brukt til noe 6202016[/snapback] Så energiloven gjelder ikke for Turbo ? Energi kan verken oppstå eller forsvinne.. Bare skifte form.. Turbo = eksosbrems kompressor = Veivbrems Med kompressor får du jevnt moment over hele turtallsregistret.. En Eaton M62 vil nok duge... 6304875[/snapback] Dere får si va dere vil men jeg har testet dette i praksis med turbo og volvomotor, det funka meget bra. Hadde ca 320 hk målt på bakhjulene på min 240 og turbotrykk på 2.5 bar. 6308493[/snapback] Hvilken turbo brukte du? Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Link til Hilmerson som har bygget dette monsteret av en manta Manta Denne er RÅÅ anbefaler dere å sjekke bildene. 6309520[/snapback] Den var jo bare direkte stygg! :!: Vel, back to topic... jeg har bortimot null erfaring med biler, men jeg stemmer for kompressor. Hvorfor? Fordi..eh...ja... Lenke til kommentar
VF-racing Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Link til Hilmerson som har bygget dette monsteret av en manta Manta Denne er RÅÅ anbefaler dere å sjekke bildene. 6309520[/snapback] Den var jo bare direkte stygg! :!: Vel, back to topic... jeg har bortimot null erfaring med biler, men jeg stemmer for kompressor. Hvorfor? Fordi..eh...ja... 7617126[/snapback] Fordi moment teller mer enn Hester ?? En flat momentkurve er noe jeg liker... Liker ikke å ha drag i motoren bare over 4000 rpm.. Liker å ha sterk motor i fra bunnen av... Men jeg ville gått for en lysholm(skrukompressor) istedet for Rotex.. Har ikke prøvd Rotex. Men har prøvd Turbo. Har en Lysholmkompressor nå.. Og det liker jeg best Endret 1. januar 2007 av VF-racing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå