Erelend Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 jeg har en Sony ericsson k500i hvor joysticken ikke fungerer lengre Jeg har hatt den siden april i fjor kjøpt på elkjøp, har jeg fremdeles garanti på denne varen? Jeg har også tenkt å kjøpe meg en nokia 6280 Så jeg lurte på om det er mulig å bytte inn mobilen jeg har nå og få det den er verd i bytte mot en annen mobil hvor jeg dekker resten av det mobilen koster Og et spørmål til, er det mulig å få mobilen billigere ved å be butikken låse telefonen til til en bestemt opratør? Har telenor kontant... På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
hobs Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Såvidt jeg vet, så er det bare hvis man har levert inn telefonen sin 3 ganger (med samme feil) at man har krav på ny (samme type). Så hvis dette er første gangen telefonen går inn til service har du bare krav på å få det fikset. Er ikke helt sikker på garantitiden. De fleste leverandører gir vel et år, mens kjøpsloven gir 2-3? Man kan heller ikke bytte den inn i en ny mobil. Men om det er snakk om 3de gangs service, så får du en splitter ny mobil som kan selges. Skal du få subsidiert telefon, må du binde deg til et abbonement. Bare om du skifter til det får du sibsidiert telefonen (vanligvis 1300-1500 kr). Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Garanti er noe produsenten gir og kan velge lengden på, SE har 2 år. Reklamasjon er lovpålagt og er 2/5 år på mobil. Du har ikke krav på noen erstatning, butikken har krav på å få lov til å reparere den 2 ganger for samme feil og 3. gangen det oppstår kan du få ombytte eller heve kjøpet. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Garanti er noe produsenten gir og kan velge lengden på, SE har 2 år.Reklamasjon er lovpålagt og er 2/5 år på mobil. Du har ikke krav på noen erstatning, butikken har krav på å få lov til å reparere den 2 ganger for samme feil og 3. gangen det oppstår kan du få ombytte eller heve kjøpet. 6134400[/snapback] Men jeg har også hørt at SE mobilene før k750i bare har 1 års garanti. Faen nå ble jeg usikker Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Garanti er noe produsenten gir og kan velge lengden på, SE har 2 år.Reklamasjon er lovpålagt og er 2/5 år på mobil. Du har ikke krav på noen erstatning, butikken har krav på å få lov til å reparere den 2 ganger for samme feil og 3. gangen det oppstår kan du få ombytte eller heve kjøpet. 6134400[/snapback] Men jeg har også hørt at SE mobilene før k750i bare har 1 års garanti. Faen nå ble jeg usikker 6134425[/snapback] Hmm... skal ikke si for sikkert om det var 1 år før i fjor sommer, men uansett har du 2 års reklamasjonsrett og det er den loven bygger på med tanke på reperasjonsforsøk og heving. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 hvis den er kjøpt før SE innførte 2 års garanti, men ikke er over to år gammel så er det bare for forhandler å ringe til SE og få et reklamasjonsnr som sendes inn sammen med tlf til verkstedet. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Det er 1 års garanti på denne telefonen. SE begynte med 2 års garanti i høst. Garantitiden er av mindre betydning i dette tilfelle da du har reklamasjonsrett i minst 2 år. Du får ikke bytte til en annen telefon. Når du kjøper telefon kan du ikke be butikken låse telefonen, men butikken har ofte låste versjoner av ulike telefoner. Låsingen blir gjort før telefonen ankommer butikken. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Mobilen er kjøp og betalt nå (og ødelakt) fikk den et par hundre kroner billigere, låst til telenor... Synd med den garantien... SE skulle hatt pryl! Men takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå