Gå til innhold

Hei har klokket min AMD 64 2800+ socket 754


Anbefalte innlegg

Hei har klokket min AMD 64 2800+ socket 754 og er helt fersk på hvor mye volt så er forsvarligt.

 

Clocks:

 

Core Speed 2232 (orginalt 1810)

 

Multiplier x 9.0

 

HTT 248 Mhz

 

Voltage:

 

1.55

 

Det jeg lure på er om jeg gir for mye volt eller kan jeg ha det så pass høgt.

 

Har en Sesonic 600 Watt PSU.

 

Takk for svar på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, hva ligger disse på? Og hva var stock-spenning før du endret den?

6135621[/snapback]

 

har kjørt ned til 1.440 volt spenning, fungere enno så holder den der no. Stock spenning vet jeg ikke hva er siden det kun står default i biosen og jeg er for lat til å klokke til orginal setting for å se hva det er med cpu-z.

 

CPU'en er 45 grader ved load. (ved 1.55V)

 

retail kjøleren så følgte med heh

 

Takk for hjelpen :thumbup:

Endret av Synxz
Lenke til kommentar
Hei har klokket min AMD 64 2800+ socket 754 og er helt fersk på hvor mye volt så er forsvarligt.

6133996[/snapback]

 

Jeg kom over denne siden, om overklokking og volt for cpu etc. som jeg synes var interessant lesning.

 

Holder nå på med å prime standard oppsett med 0.75v mindre enn standard, som er 1.4v. Altså er jeg nå på 1.325. Cpu er noe kaldere og systemet foreløpig stabilt.

 

Nedlastingssiden for Prime95, populært kalt Prime finner du her.

 

I tillegg vil jeg anbefale clockgen som du finner på www.cpuid.com og programmer som motherboard monitor, såfremt det støtter hovedkortet ditt.

En kopi av nyeste SuperPi Mod 1.4, som viser desimaler finner du her.

 

Generelt, å overvolte en cpu kan skade den.

Å undervolte en cpu kan gjøre den ustabil,systemet ustabilt, men du kan jo klokke opp igjen.

 

Poenget med artikkelen som jeg linket til først er å få en cpu som er mindre volt grådig.

 

Anbefaler også 3dmark 2001 som benchmark verktøy for å sjekke cpu/minne/hovedkort ressurser. Bruk da gjerne veldig lav oppløsning for å sjekke at systemet fungerer fint. Altså prøv å utelukk skjermkortet, for å teste cpu osv.

Lenke til kommentar

Jeg vil tru at jeg kan gi deg et godt svar ettersom jeg sitter på en luftklokket sempron64 3100+ socket 754 (venice kjerne).

 

forskjellen er vel bare at din har 128 kb cache og min har 256?.

 

Multiplier: 8x (9x default)

FSB: 329,5 (200 default)

HT: 2x (400mhz (660mhz))

Volt: 1.55(1.52)

CPU Hastighet: 2635 MHz

Idle Temp: Romtemp +4 (28)

Load Temp: Romtemp +14 (38)

 

Og prosessoren har det helt fint, aldri en feil..ikke i benchmarks, tester, prime eller no. Håper det kunne være en hjelpe pinne.

 

Mvh. Rise

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svarene og de gode urlene til de burn in programmene og benchmark.

 

Kjørte cpuen på default og da viser cpu-z at den kjører på 1.5V standard så jeg har den der atm siden kjøling ikke er noe problem.

 

Stabilt hittil, klokka geforce 6600gt kortet mitt og når jeg var igang lol.

 

Må innrømme at jeg trudde aldri å gå i fra en psu til en annen hadde så mye å si, fikk ikke dratt opp min cpu mer en ifra 1.8ghz til 1.98ghz stabilt med gamle qtec 400 watt psu.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
temperaturen er ikkje så farligt trur eg, men CPUen tålar det, veit eg ikkje....

6135944[/snapback]

Nei, temperaturen er aldeles ikke farlig. Den kan strekke seg mye MYE høyere før CPUen takker for seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...