frank_jarle Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Tenkte jeg skulle kjøpe meg en ekstern HD til backup og til lagring av data. Har sett på to tilkoplings muligheter, USB2 og USB2+FW. Sistnevnte er dog endel dyrere men til gjengjeld flere muligheter og generelt sett kjappere(FW). Har sett meg ut Maxtor OneTouch II med USB2 og FW Maxtor OneTouch Dette er link til 500GB utgaven, mens jeg har tenkt å skaffe meg 200GB utgaven. Grunnen til at jeg ikke har sett på III utgaven er at den er stygg i forhold til II. Har også sett på WD MyBook 250GB utgave, dog bare i en USB2 versjon link her Så gfor meg blir vel egentlig valget mellom USB2 eller USB2+FW (er det strengt tatt nødvendig, er det snakk om mye man tjener inn i system ressurser og fil-overførings hastighet). Samt mellom Maxtor One Touch 200GB eller en WD Mybook... Hva mener dere? frankie Endret 19. mai 2006 av frank_jarle Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Har du sett på La-Cie disker? Får mye for pengene der altså! MPX har mange modeller av denne produsenten. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Jo, men de har ikke like bra overførings hastighet som Maxtors sine OneTouch (FW-versjon). Frankie Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Er det så stor forskjell da? Tenkte mesteparten av forskjellen lå i selve disken jeg, ikke overføringen. La-Cie bruker vel Seagate-disker Lenke til kommentar
Bakkem Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) JEG ville kjøpt 250 gigabyteren til 995kr, men det er vel egentlig fordi jeg har lite penger denne her er ganske bra og skulle jeg tro Endret 19. mai 2006 av Bakkem Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Ta f.eks en FW og USB2 versjon av en Maxtor Onetouch II, det er snakk om ca 10MB/Sec i forskjell i favør til FW. Pga av pris og slik så heller jeg mot en 250GB til 995,- men klarer ikke å få bestemt meg enda :-S Frankie Lenke til kommentar
Seven1979 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) JEg har selv en Maxtor one touch II på 300GB Den har både USB og FW. Jeg kjører den på FW og det fungere utmerket. Det er for meg et fett om jeg henter data fra intern disk eller ekstern, føler ikke at jeg merker så fryktelig stor forskjell. Syns også at design på Maxtor sin disk er mye bedre enn den til seagate. GO Maxtor Her måtte det redigeres ja, ikke helt våken enda. Deter jo maxtor disk jeg prater om. Endret 20. mai 2006 av BMW Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Hehe, fort gjort... men bruker du da en Maxtor OT III eller en II disk? Syntes at II er mye finere å se på, pluss at den er laget i aluminium, mens III er vel laget i plastik? Frankie BTW: BMW, bra sig du har...tilfelle eller? Endret 20. mai 2006 av frank_jarle Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Da ble det en Maxtor One Touch II, 200GB med FW800 og USB2. en kjempe disk som er lydløs og så si ingen varmeproblemer....Har hatt den på kjempe lenge og disken er ikke nærheten av å være lunken-varm... Frankie Lenke til kommentar
Sola^ Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Broren min har ein maxtor extern harddisk...den døde... Stoler ikkje så mykje på maxtor lenger etter at same broren min kjøpte to vanlege maxtor harddisker...og begge var døde...Eg ville nok ikkje ha anbefalt maxtor til nokon som eg kjenner viss eg fekk spm. om harddisk. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg har 3 stk Maxtor OneTouch disker... 2stk 160GB OneTouch og 1stk 300GB OneTouchII Har aldri hatt problemer med disse. Synes de er fantastisk. Hvis jeg skulle kjøpe en ny nå ville jeg valgt Maxtor OneTouchII 500GB USB2.0/Firewire800. Denne disken benytter det nye Firewire og kan gi mye bedre hastigheter. Er enig med at OneTouchIII er stygg. USB 2.0 gir teoretisk 480Mbit/s, mens Firewire800 gir teoretisk 800Mbit/s. Teoretisk er langt fra faktisk ytelse, men likevell Firewire800 gir bedre enn USB2.0 Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 sola; hvordan "døde" den HD'en, funket den bare ikke mer, selv etter å ha reformatert den? DJViking: Lurte selv på om jeg skulle kjøpe meg et FW kort for å utnytte FW800....Har prøvd denne disken både på usb2 og fw, funker utmerket på begge porter.... Frankie Lenke til kommentar
Sola^ Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 sola; hvordan "døde" den HD'en, funket den bare ikke mer, selv etter å ha reformatert den? 6250018[/snapback] Veit ikkje korleis onetouchen døde. Uansett er det ille om den tar kvelden. Sjølv om den kan formateres. Det er jo gjerne back-up disker...Må ein byrje med back-up av back-upen? Dei andre to diskene kom døde frå nettbutikken. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Kanskje max uflaks? Jeg for min del har aldri hatt problem med en HD (fysisk problemer), det jeg har hatt av problemer har vært pga av software... Frankie Lenke til kommentar
Sola^ Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Det kan jo godt hende, men eg velger heller ein annan type i staden for å "gamble" på at det var tilfeldig. Har bestilt ein Samsung disk til pcen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå