Gå til innhold

Hvilken Extern HD - hjelp til et valg

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en ekstern HD til backup og til lagring av data.

Har sett på to tilkoplings muligheter, USB2 og USB2+FW. Sistnevnte er dog endel dyrere men til gjengjeld flere muligheter og generelt sett kjappere(FW).

Har sett meg ut Maxtor OneTouch II med USB2 og FW Maxtor OneTouch Dette er link til 500GB utgaven, mens jeg har tenkt å skaffe meg 200GB utgaven.

Grunnen til at jeg ikke har sett på III utgaven er at den er stygg i forhold til II.

Har også sett på WD MyBook 250GB utgave, dog bare i en USB2 versjon link her

Så gfor meg blir vel egentlig valget mellom USB2 eller USB2+FW (er det strengt tatt nødvendig, er det snakk om mye man tjener inn i system ressurser og fil-overførings hastighet).

Samt mellom Maxtor One Touch 200GB eller en WD Mybook...

Hva mener dere?

frankie

Endret av frank_jarle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JEg har selv en Maxtor one touch II på 300GB

Den har både USB og FW. Jeg kjører den på FW og det fungere utmerket.

Det er for meg et fett om jeg henter data fra intern disk eller ekstern, føler ikke at jeg merker så fryktelig stor forskjell.

Syns også at design på Maxtor sin disk er mye bedre enn den til seagate.

GO Maxtor :D

Her måtte det redigeres ja, ikke helt våken enda. Deter jo maxtor disk jeg prater om. :blush:

Endret av BMW
Lenke til kommentar

Hehe, fort gjort...

men bruker du da en Maxtor OT III eller en II disk?

Syntes at II er mye finere å se på, pluss at den er laget i aluminium, mens III er vel laget i plastik?

Frankie

BTW: BMW, bra sig du har...tilfelle eller?

Endret av frank_jarle
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Broren min har ein maxtor extern harddisk...den døde... Stoler ikkje så mykje på maxtor lenger etter at same broren min kjøpte to vanlege maxtor harddisker...og begge var døde...Eg ville nok ikkje ha anbefalt maxtor til nokon som eg kjenner viss eg fekk spm. om harddisk.

Lenke til kommentar

Jeg har 3 stk Maxtor OneTouch disker...

2stk 160GB OneTouch og 1stk 300GB OneTouchII

Har aldri hatt problemer med disse. Synes de er fantastisk.

Hvis jeg skulle kjøpe en ny nå ville jeg valgt Maxtor OneTouchII 500GB USB2.0/Firewire800. Denne disken benytter det nye Firewire og kan gi mye bedre hastigheter. Er enig med at OneTouchIII er stygg.

USB 2.0 gir teoretisk 480Mbit/s, mens Firewire800 gir teoretisk 800Mbit/s. Teoretisk er langt fra faktisk ytelse, men likevell Firewire800 gir bedre enn USB2.0

Lenke til kommentar

sola; hvordan "døde" den HD'en, funket den bare ikke mer, selv etter å ha reformatert den?

DJViking: Lurte selv på om jeg skulle kjøpe meg et FW kort for å utnytte FW800....Har prøvd denne disken både på usb2 og fw, funker utmerket på begge porter....

Frankie

Lenke til kommentar
sola; hvordan "døde" den HD'en, funket den bare ikke mer, selv etter å ha reformatert den?

6250018[/snapback]

Veit ikkje korleis onetouchen døde. Uansett er det ille om den tar kvelden. Sjølv om den kan formateres. Det er jo gjerne back-up disker...Må ein byrje med back-up av back-upen?

Dei andre to diskene kom døde frå nettbutikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...