raakken Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Hei Mens jeg satt og surfa, kom plutselig denne beskjeden opp: "Error-artsmessage sound server fatal error: cpu overload, aborting" Så var det en boks jeg kunne trykke ok i hva F er det for noe?? takk edit: artsd ligger og tar ca 90 % av cpu, og når jeg dreper den, så "popper" den bare opp etter noen sekunder. Dette var ikke her i går!! Men eg tok noen oppdateringer igår.. kan det ha noe med saken? faens dritt Endret 19. mai 2006 av raakken Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 aRts er noe dritt. Deaktiver aRts (du finner det en plass i kontrollpanelet) og bruk ALSA. Hva som gjør det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
raakken Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Prøver å få det til i kontrollpanelet(multimedia, lyd-->) og prøver å sette det til alsa, men jeg får det ikke til. for arts trekker så mye resurser... siter å dreper den(ca hver 3 sekund..) men når jeg trykker på aply(for å skifte til alsa) men den går bare til 90% for så å begynne på nytt.. dette skjedde tre ganger eterhverandre.. og jeg får ikke slått av den hælvetes artsd'n satan at dette kan skje under oppgradering.. får ikke slått av pc'n eller noe lengre før dete er rettet opp i noen som kan hjelpe? takk Lenke til kommentar
raakken Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 bump'n hump ingen som har peil? Får ikke slått av den satans greia... er så sint på debian nå Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Bruker ikke kde og har null peiling arts, men kan du ikke avinstallere arts? Da kan den i alle fall ikke restarte mer Edit: restarter arts selv om du kjører en 'killall artsd' som root? Endret 21. mai 2006 av LessThanJake Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Du må fjerne krysset på "aktiver lydserver" elns. Då slipper du arts, men mister systemlyder istadenfor. Men vær oppmerksom på at enkelte kde programm starter arts av seg sjølv. Lenke til kommentar
raakken Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) takker mr.elding, men er litt synd at det skal være slikt... Burde være mulig å ordne opp i Merkelig at dette kunne skje på en oppdatering, og at det bare skjedde med min maskin og ikke faren min sin... Har debian testing istedenfor stable, kan det ha noe å si? ville dette ha skjedd med stabløe? han kjører også testing(eller den mellomste..) edit: føkking noatun starter det.. det er det største søppelavspillingsprogrammet og jeg får ikke fjernet det for da måp jeg fjerne ting jeg vil beholde.. Endret 21. mai 2006 av raakken Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hvis det er noen trøst, så har jeg akkurat samme problem, artsd tar opp 95% av CPU-tiden, men i tillegg, så henger den stort sett når jeg logger ut og gjør så man ender med en svart skjerm med peker på inntil Ctrl-Alt-Backpsace.... M. Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg bruker vanligvis ikke å installere aRts, fungerer strålende. Går glipp av systemlyder, men det ser jeg bare på som bonus Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Ser ut som om det er en apt-get remove på gang her ja. Jeg har ikke sett på artsd som noe problem, men plutselig ble den det... Systemlydene er slått av, så da... Man får jo i utgangspunktet inntrykk av at man <i>må</i> ha arts for å få ly i kde. ;M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå