Scix Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Har en side som henter innholdet fra en database. Jeg bruker cuteURLs eller hva du vil kalle det. (www.domene.no/side/) Dette funker helt topp til linkene kommer. Det jeg trenger er et script jeg kan bruke til å fikse linker med. Har laget dette for å fikse linker, men det funker jo selvsagt bare hvis jeg hardkoder linkene inn i php filene. <?php echo <a href='" . linkFix("minfineside/", "side") . "'>Link til min fine side</a>; ?> function linkFix($url, $includeParameter, $dotsToIndex = "../") { if (!empty($_REQUEST[$includeParameter])) { $link = $dotsToIndex . $url; } else { $link = $url; } return $link; } Det jeg må få til er å kjøre dette skriptet for hver link som blir hentet fra databasen, og som ikke skal ut av domenet. Noen som har noen tips Lenke til kommentar
alp_renx Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 ikke at jeg helt skjønte akkurat hva du mente, men ut fra funksjonen din har jeg lagd en funksjon som virker slik jeg tror du ville at den skulle virke...... (den ble dyp) <? function linkFix() { if(func_num_args()==2) { $url = func_get_arg(0); $includeParameter = func_get_arg(1); $link = $includeParameter.$url; } else { $url = func_get_arg(0); $link = $url; } return $link; } echo "<a href='".linkFix("minfineside/")."'>Link til min fine side</a>"; echo "<br />"; echo "<a href='".linkFix("minfineside/","../")."'>Link til min fine side</a>"; echo "<br />"; echo "<a href='".linkFix("minfineside/","../../")."'>Link til min fine side</a>"; ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå