Gå til innhold

elever stjeler mus til 60000 kr i året?!

Anbefalte innlegg

Synd at noen få ødelegger for resten. Syntes summen høres litt ekstrem ut, men om dette skjer "organisert" så kan man sikkert stjele en del muser.

Stripse fast musene er en god idé, i tillegg så burde lærerne passe bedre på når elvene oppholder seg på datarommet. Om man klarer å redusere stjelingen så kan man gi belønning til elevene og de som har stjålet burde ikke få denne belønningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes ikke det var så mye useriøst her. Selv om man kan slippe bank og alt det der, synes jeg det strider mot min natur å tyste. Jeg vet hvem som driver hærverk på doene på skolen min, men jeg har enda ikke tysta på dem. Jeg synes tysting er forjævlig.

6150248[/snapback]

Hvorfor er tysting forjævlig? Mener du at de som gjør skade på byggværk og påfører kostnader bare skal få slippe unna? Jeg hater folk som skal stjele og påføre kostnader på offentlige eiendom slik at det går utover andre. Det er så jævlig teit. Personlig har jeg ikke noe imot å tyste dersom det folk gjør er arvorlig nok.

Skal man kanskje ikke tyste om noen banker en person? La oss ta dette scenarioet: En gjen banker opp kjæresten din en natt hun er ute og vandrer i byen. Skal hun da holde kjeft fordi det er for jævlig å tyste? Det synes hvertfall ikke jeg man skal. Greit nok at man ikke skal tyste for all verdens småting. Men ting som at folk stjeler eiendom, gjør hærverk på eiendom og ikke minst skade på andre det bør man kunne rapportere til de riktige personene.

Du trenger selvfølgelig ikke å være enig med meg. Men det jeg har sagt er nå min eprsonlige mening om saken.

6150347[/snapback]

Blir jo helt to forskjellige scenarioer. Hadde noen banka meg og vennene mine ville vite hvem det var, hadde jeg fortalt det til dem. Går ikke til politiet. Tysting gjør man til staten, purken, autoriteter osv... Hadde de som visste hvem det var soms tjal, gått til medelever og fått ornda opp slik, hadde det blitt noe annet. Måten staten og politiet ordner opp ting på er helt bak mål.

Lenke til kommentar
Synd at noen få ødelegger for resten. Syntes summen høres litt ekstrem ut, men om dette skjer "organisert" så kan man sikkert stjele en del muser.

Stripse fast musene er en god idé, i tillegg så burde lærerne passe bedre på når elvene oppholder seg på datarommet. Om man klarer å redusere stjelingen så kan man gi belønning til elevene og de som har stjålet burde ikke få denne belønningen.

6154848[/snapback]

Belønning for å ikke stjele faktisk... I såfall normaliserer man det å stjele, tvilsomt om det er noen god idé.

Løsning er vel EGENTLIG ikke verre enn at man innskrenker bruk av datarom til når det er lærer tilstede. Tvilsomt om noen kryper bakpå pc og stjeler da...

Ellers så er jo stripsing meget velfungerende. Trackballs burde da også funke, de kan festes til bordet. Kansje ikke like behagelig, menmen.

Lenke til kommentar
Må innrømme at jeg tenkte på forsøksmus til natur og miljø-fag når jeg leste emnetittelen. Syke, syke meg  ;)

6157409[/snapback]

Forsøksmus? Seriøst? Søte små hvite mus man avliver og skjærer i?

Trodde slikt var forbeholdt "proffe" labber, ikke rølpete naturfagstimer...

Lenke til kommentar
Må innrømme at jeg tenkte på forsøksmus til natur og miljø-fag når jeg leste emnetittelen. Syke, syke meg  ;)

6157409[/snapback]

6157565[/snapback]

Hey, det kunne vært et universitet.

Lenke til kommentar

6157409[/snapback]

6157565[/snapback]

Hey, det kunne vært et universitet.

6157622[/snapback]

Jeg har iallefall ikke sett folk som stjeler mus på UiO... Tror folk er litt mer voksne :)

Lenke til kommentar

hahahaha... gikk på nannestad vgs ifjor.. ler høyt av den drittskolen.. sluttet pga bare gaming og ikke undervisning, og søplelærere med lav iq, som også artikkelen tilsier.. vil ansla at det er nærmere 1000 pcer i elevavdelingene.. da jeg gikk der ifjor som var skolens åpningsår, var vi 700 elever.. nesten alle hadde en pc hver til disposisjon, og i år er det omtrent dobbelt så mange elever..

hu dama i artikkelen har jeg krangla mye med:P selv om jeg bare har hatt henne som ansvarslærer i valgfag jegerprøven.

skolen har forøvrig verdens største admin it-nakke.. han sperret alt som overhodet var gøy.. selv enkelte skolesider ble tatt ned sammen med wow forum og gaming porter.. :p

edit: er nok ikke bare mus nei. ram brikker også.. og i tillegg ifjor var det en del som synes det var gøy å flytte på den røde bryteren bak på psu for da begynte det å ryke, o hei der funka ikke pcen lenger..

tipper beløpet inkluderer ekstrakostnadene til it-nakken for å jobbe med det.. og makan til waste arbeid skal man lete lenge etter (vegvesen-klasse)..

Endret av lathorv
Lenke til kommentar
Men hvis elevene selv hadde sagt ifra hvem som står bak, hadde man ikke trengt å gjøre dette.

:roll:

6145177[/snapback]

Hvorfor ":roll:"? Dette er da faktisk sant. Hvis folk sier fra hvem som tar musene, saa ville ikke stjelingen vaert et problem. Hva er galt med den uttalelsen?

6145938[/snapback]

Det er :roll: fordi hun ikke har noen som helst garanti for at noen andre enn de som stjeler vet det.

Lenke til kommentar
Men hvis elevene selv hadde sagt ifra hvem som står bak, hadde man ikke trengt å gjøre dette.

:roll:

6145177[/snapback]

Hvorfor ":roll:"? Dette er da faktisk sant. Hvis folk sier fra hvem som tar musene, saa ville ikke stjelingen vaert et problem. Hva er galt med den uttalelsen?

6145938[/snapback]

Det er :roll: fordi hun ikke har noen som helst garanti for at noen andre enn de som stjeler vet det.

6161866[/snapback]

Neivel. Jeg tror hun kjenner sine elever bedre enn du gjoer det, og hvis du noensinne har opplevd stjeling paa en skole, spesielt i "stor skala", saa vet du at mange vet hvem som stjeler.

Lenke til kommentar

Hele greia er bare teit. Det er snakk om mer enn bare stjeling, det er mange tastatur og andre datadeler som har blitt ødelagt o.l. Men er det noe som er patetisk, så er det IKT-avdelingen på Nannestad VGS. De er virkelig noe for seg selv. De har sikkert bare funnet på en sum, for så vidt jeg kunne se når rektor viste frem endel av utstyret som var "ødelagt" var det ikke mye av verdier. Jeg går forresten på Nannestad VGS. og alle musene ble fratatt alle klasser untatt Medier og kommunikasjon. :)

Det står PC-er i alle klasserom. Musene er heller ikke så veldig mye å skryte av, de er helt greie, men ikke noe jeg ville stjelt. http://computing.kelkoo.co.uk/b/a/sbs/113301/9220888.html

Jeg er sikker på at IKT står bak dette!

Edit: Rektor kan ikke vise frem utstyr som er stjelt, nei.. :w00t:

Endret av mads89
Lenke til kommentar

Det var jo helt sykt mye penger da. Ungdomskolen min hadde et problem med det før. Folk som ødela ustyret og stjal ting. Men når den ene trinnet sluttet så plutselig stoppet alt opp, å ingentin ble ødelagt eller forsvant mer. Så hele " hærverksbudsjettet" det året ble brukt til å kjøpe flere nye pcer og pcutstyr. ;)

Lenke til kommentar
hvordan klarer de og stjele så mange datamus? :p Komunen har en ny storsatsing på skolene, kjøp en bra datamus og snittet til elevene vil heve seg drastisk :p

6199420[/snapback]

Doh. Snittet skal vel helst ligge rundt 3 uansett, normalfordeling ;)

Lenke til kommentar
hvordan klarer de og stjele så mange datamus? :p Komunen har en ny storsatsing på skolene, kjøp en bra datamus og snittet til elevene vil heve seg drastisk :p

6199420[/snapback]

6203520[/snapback]

sosialist:P :!:

Lenke til kommentar

6199420[/snapback]

6203520[/snapback]

sosialist:P :!:

6206143[/snapback]

Hva mener du? Er det ikke lovbestemt nesten overalt at snittet skal (sånn ca) følge en gaus-kurve (normalfordeling), i allefall over tid og over hele landet? Da ligger jo toppen, og gjennomsnittet, på 3...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...