Gå til innhold

elever stjeler mus til 60000 kr i året?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hvis elevene selv hadde sagt ifra hvem som står bak, hadde man ikke trengt å gjøre dette.

:roll:

6145177[/snapback]

Hvorfor ":roll:"? Dette er da faktisk sant. Hvis folk sier fra hvem som tar musene, saa ville ikke stjelingen vaert et problem. Hva er galt med den uttalelsen?

Lenke til kommentar
Men hvis elevene selv hadde sagt ifra hvem som står bak, hadde man ikke trengt å gjøre dette.

6145177[/snapback]

Hvorfor ":roll:"? Dette er da faktisk sant. Hvis folk sier fra hvem som tar musene, saa ville ikke stjelingen vaert et problem. Hva er galt med den uttalelsen?

6145938[/snapback]

Stop snitching :cool:

Lenke til kommentar

6145177[/snapback]

6145938[/snapback]

Dagens samfunn er så tragisk at du faktisk kan bli banka opp hvis du tyster. Helt tåpelig jeg vet det men det er realiteten.
Lenke til kommentar
Dagens samfunn er så tragisk at du faktisk kan bli banka opp hvis du tyster. Helt tåpelig jeg vet det men det er realiteten.

6146754[/snapback]

Tror du virkelig at for tjuve år siden var det helt greit for folk viss du sladret på dem?

Lenke til kommentar

6146754[/snapback]

Tror du virkelig at for tjuve år siden var det helt greit for folk viss du sladret på dem?

6147438[/snapback]

For 20 år siden fantes vel ikke kriminalitet :tease:

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt med userioesitet her i traaden.

Hvis mange nok faktisk gaar _mot_ de som stjeler og gjoer faenskap saa har de ingen makt lengre. Faa med 10 kamerater og gaa sammen til laererne. Saa blir dere nok ikke banket opp :)

Dessuten tror jeg ikke det er saa ille som dere skal ha det til. Jeg gikk paa ungdomsskolen senest i fjor, og har tystet paa en del jaevelskap som har blitt gjort. Jeg har aldri blitt banket, selv om jeg har blitt truet paa livet og litt av hvert :)

Lenke til kommentar

Skolene slipper momsen også..

Kan jo hende de stjal musekulene , slik at skolen måtte kaste musene.. Dette er et stort problem på skolen vår, siden det er veldig mange forskjellige muser..

kan jo bare kjøpe optiske, ferdig med det.. Så kan læreren sjekke at alle musene + kulene er der før de får gå, og etter

Lenke til kommentar

Hvis mange nok faktisk gaar _mot_ de som stjeler og gjoer faenskap saa har de ingen makt lengre. Faa med 10 kamerater og gaa sammen til laererne. Saa blir dere nok ikke banket opp :)

Dessuten tror jeg ikke det er saa ille som dere skal ha det til. Jeg gikk paa ungdomsskolen senest i fjor, og har tystet paa en del jaevelskap som har blitt gjort. Jeg har aldri blitt banket, selv om jeg har blitt truet paa livet og litt av hvert :)

6149717[/snapback]

Synes ikke det var så mye useriøst her. Selv om man kan slippe bank og alt det der, synes jeg det strider mot min natur å tyste. Jeg vet hvem som driver hærverk på doene på skolen min, men jeg har enda ikke tysta på dem. Jeg synes tysting er forjævlig.

Lenke til kommentar

6149717[/snapback]

Synes ikke det var så mye useriøst her. Selv om man kan slippe bank og alt det der, synes jeg det strider mot min natur å tyste. Jeg vet hvem som driver hærverk på doene på skolen min, men jeg har enda ikke tysta på dem. Jeg synes tysting er forjævlig.

6150248[/snapback]

Ja å vis du skulle få lyst til å gjøre litt faenskap en gang så tyster sikkert ikke de på deg heller. Live and let live
Lenke til kommentar

6150248[/snapback]

Hvorfor er tysting forjævlig? Mener du at de som gjør skade på byggværk og påfører kostnader bare skal få slippe unna? Jeg hater folk som skal stjele og påføre kostnader på offentlige eiendom slik at det går utover andre. Det er så jævlig teit. Personlig har jeg ikke noe imot å tyste dersom det folk gjør er arvorlig nok.

Skal man kanskje ikke tyste om noen banker en person? La oss ta dette scenarioet: En gjen banker opp kjæresten din en natt hun er ute og vandrer i byen. Skal hun da holde kjeft fordi det er for jævlig å tyste? Det synes hvertfall ikke jeg man skal. Greit nok at man ikke skal tyste for all verdens småting. Men ting som at folk stjeler eiendom, gjør hærverk på eiendom og ikke minst skade på andre det bør man kunne rapportere til de riktige personene.

Du trenger selvfølgelig ikke å være enig med meg. Men det jeg har sagt er nå min eprsonlige mening om saken.

Lenke til kommentar

6150248[/snapback]

Hvorfor er tysting forjævlig? Mener du at de som gjør skade på byggværk og påfører kostnader bare skal få slippe unna? Jeg hater folk som skal stjele og påføre kostnader på offentlige eiendom slik at det går utover andre. Det er så jævlig teit. Personlig har jeg ikke noe imot å tyste dersom det folk gjør er arvorlig nok.

Skal man kanskje ikke tyste om noen banker en person? La oss ta dette scenarioet: En gjen banker opp kjæresten din en natt hun er ute og vandrer i byen. Skal hun da holde kjeft fordi det er for jævlig å tyste? Det synes hvertfall ikke jeg man skal. Greit nok at man ikke skal tyste for all verdens småting. Men ting som at folk stjeler eiendom, gjør hærverk på eiendom og ikke minst skade på andre det bør man kunne rapportere til de riktige personene.

Du trenger selvfølgelig ikke å være enig med meg. Men det jeg har sagt er nå min eprsonlige mening om saken.

6150347[/snapback]

Selvfølgelig er det greit å tyste om ting som er veldig alvorlig. Men hvis du tilfeldig vis vet hvem som knuste ruta på skolen i helga så løper du ikke til læreren å sladrer med en gang. Selvfølgelig hvis det skjer gjenntatte ganger så må du jo si ifra.

Læreren har taushetsplikt så du kan be han/henne om ikke å si at du sa noe. Det er bare for dumt å sladre på alt.

Lenke til kommentar

6150248[/snapback]

Hvorfor synes du det? Har du ingen respekt for andres eiendom? Hva om noen hadde ødelagt dine eiendeler?

Lenke til kommentar

6150248[/snapback]

Hvorfor synes du det? Har du ingen respekt for andres eiendom? Hva om noen hadde ødelagt dine eiendeler?

6150708[/snapback]

Hva er det med deg? Uansett diskusjon drar du fram "respekt for eiendomsretten".

Lenke til kommentar

Ledelsen der er litt fjern av og til ja.., men de fleste vet jo også at det er noen som stjeler, og dermed ødelegger for alle de andre!

Sånn er det dessverre, men hvorfor Nannestad vgs. er verre enn andre skoler aner jeg ikke ;)

Synd det er sånn :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...