Gå til innhold

elever stjeler mus til 60000 kr i året?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

60 000 kroner i året er jo sinnsvakt mye da. Med mindre de kjøper utrolig dyre datamuser da. Dersom de kjøper mus til 500 kroner stykket stjeles det hele 120 mus i året. Dersom de betaler 250 for hver mus stjeles det 240 mus hvert år. Nå vet jeg ikke hvor mange elever det går på den skolen der. Men det virker hvertfall som om de kjører ganske gode muser der (^^)

Lenke til kommentar

La oss si at en mus koster 300 NOK. Til den prisen faar du en mus som er mer enn god nok.

Da maa det stjeles 60 000/300=200 mus i aaret. Siden skolen er aapen under 200 dager i aaret, lurer jeg paa hvor mange datamaskiner som finnes paa den skolen, siden det steles en mus om dagen i gjennomsnitt. Det er ganske mye.

Det finnes loesninger for aa laase alt av kabler fast til baksiden av kabinettet. Vi har det paa min skole. det er rett og slett ikke veldig vanskelig.

Lenke til kommentar
Det kan hende at de regner verdien på musene etter hva selger sier de er verdt og ikke hva de egentlig koster.

6134015[/snapback]

Huh? Vi har Dell-mus på skolen. Tviler på at Dell sier at musene er verdt 500kr men selger de for 200kr til skolen min. De vi har koster ivertfall 200 ifølge IT-ansvarlig, og 515 maskiner, og det har ikke blitt stjålet en mus på 3 år.

Lenke til kommentar
Det finnes loesninger for aa laase alt av kabler fast til baksiden av kabinettet. Vi har det paa min skole. det er rett og slett ikke veldig vanskelig.

6133716[/snapback]

Mnei, det skal ikke være verre enn å få laget til en haug med metallbraketter og kjøpe inn en haug med hengelåser, så er det problemet løst. Kan umulig tenke meg at det kan komme på mer enn et par tusenlapper.

Lenke til kommentar

Lurer på hva slags mus denne skolen kjøper? Det nyeste innen gaming-muser?

Denne ledelsen virker ikke som den helt smarteste gjengen. Hvis da ikke samtlige elever der er kleptomane da.

Vil tro at bare det å stripse sammen ledningene vil forhindre de fleste tyveriene.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Lurer på hva slags mus denne skolen kjøper? Det nyeste innen gaming-muser?

Luremus? :hmm:

6134380[/snapback]

Misty Mouse??

Lenke til kommentar
Det kan hende at de regner verdien på musene etter hva selger sier de er verdt og ikke hva de egentlig koster.

6134015[/snapback]

Huh? Vi har Dell-mus på skolen. Tviler på at Dell sier at musene er verdt 500kr men selger de for 200kr til skolen min. De vi har koster ivertfall 200 ifølge IT-ansvarlig, og 515 maskiner, og det har ikke blitt stjålet en mus på 3 år.

6134027[/snapback]

De gjorde det på jobben til en jeg kjenner etter at en del hadde blitt borte.

Lenke til kommentar

Lær å betjene en datamaskin med tastaturet. Selv om det er ekstremt tungvint, går det faktisk ann :)

Forresten, på vår skole var det ikke selve musene som ble rappet, men kulene. Det løste IT-ansvarlig enkelt og greit med å ta hurtiglim på lokket man kan rense musen med.

Nå er svært mange mus klin umulige å bruke, p.g.a. for mye støv. Ikke at det er umulig å få de opp, men man kan lure litt.

Og til slutt: Våre mus er av varierende kvalitet, og det går i Trekker-mus som sikkert koster femtilappen. De er neppe helt nye heller, og de verste er IBM-mus som stammer fra ~93.

Lenke til kommentar

når jeg gikk på undgomskolen la jeg merke til at flere og flere begynnte å stjele kulene inni kulemusene.. Hva pokker skal de med de?.. spille squash ?

jeg la også merke til at det var populært å koble om alle ledningene..

SKapte mye uro..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
når jeg gikk på undgomskolen la jeg merke til at flere og flere begynnte å stjele kulene inni kulemusene.. Hva pokker skal de med de?.. spille squash ?

jeg la også merke til at det var populært å koble om alle ledningene..

SKapte mye uro..

6134919[/snapback]

Mellom Musene? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...