theDurkan Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Sitter og skal fikse pcen for en kompis. Det er en Packard Bell I media 8030. Har fått installert chipsettdrivere og det meste, men når jeg skulle gå på nettet for å laste ned skjermkortdrivere hang maskinen seg. Kan surfe på nettet rundt et minutt, før alt bare henger seg og hele maskinen blir uresponsiv. Ingenting fungerer. Går greit å bruke maskinen til andre ting enn nettsurfing, da henger den seg ikke. Noen som vet hva som kan være problemet, eller en mulighet for å få det fikset? Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Nettverksdrivere? KAnsje ikke. Har dessverre ingen flere forslag for øyeblikket.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Hei! Har du prøvd forskjellige nettlesere? Har du søkt etter virus og spyware? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Er på nyinstallert Windows, med nyeste drivere. Så tror ikke det er så mye virus, spesielt ettersom man stort sett ikke får virus av å loke på ATI sine sider Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 kan være selve nettverkskortet også da Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Prøv FireFox 6152787[/snapback] Gjett hva jeg gjorde, og gjett hva som fungerte utmerket Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Enig Explorer bør unngås hvis mulig Lenke til kommentar
berxter Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Men det behøver jo slett ikke å bety at maskina er rein for virus/spyware og annen dritt. Det er utrolig hvor fort slikt kan komme til dersom du går på nett uten å aktivere en brannmur først; tror "levetiden" før infeksjon er noe sånt som 14 minutter i dag. Du sier ikke noe om brannmur/ AVprogram var aktive da dere gikk på nett; dersom det var en nyinstallert XP uten SP2 kan du fort ha fått smitte. Bernt K Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Men det behøver jo slett ikke å bety at maskina er rein for virus/spyware og annen dritt. Det er utrolig hvor fort slikt kan komme til dersom du går på nett uten å aktivere en brannmur først; tror "levetiden" før infeksjon er noe sånt som 14 minutter i dag. Du sier ikke noe om brannmur/ AVprogram var aktive da dere gikk på nett; dersom det var en nyinstallert XP uten SP2 kan du fort ha fått smitte. Bernt K 6161715[/snapback] Jeg vet, men når maskinen henger seg etter femten sek påkoblet, tviler jeg på virus. Men er jo alltid muligheter for det. Lenke til kommentar
berxter Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Vel, det kan jo tyde på at du plutselig får mye trafikk, da... Bernt K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå