Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fryser ved internettsurfing, ikke ellers.

Anbefalte innlegg

Sitter og skal fikse pcen for en kompis. Det er en Packard Bell I media 8030. Har fått installert chipsettdrivere og det meste, men når jeg skulle gå på nettet for å laste ned skjermkortdrivere hang maskinen seg. Kan surfe på nettet rundt et minutt, før alt bare henger seg og hele maskinen blir uresponsiv. Ingenting fungerer. Går greit å bruke maskinen til andre ting enn nettsurfing, da henger den seg ikke.

Noen som vet hva som kan være problemet, eller en mulighet for å få det fikset?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det behøver jo slett ikke å bety at maskina er rein for virus/spyware og annen dritt. Det er utrolig hvor fort slikt kan komme til dersom du går på nett uten å aktivere en brannmur først; tror "levetiden" før infeksjon er noe sånt som 14 minutter i dag. Du sier ikke noe om brannmur/ AVprogram var aktive da dere gikk på nett; dersom det var en nyinstallert XP uten SP2 kan du fort ha fått smitte.

Bernt K

Lenke til kommentar
Men det behøver jo slett ikke å bety at maskina er rein for virus/spyware og annen dritt. Det er utrolig hvor fort slikt kan komme til dersom du går på nett uten å aktivere en brannmur først; tror "levetiden" før infeksjon er noe sånt som 14 minutter i dag. Du sier ikke noe om brannmur/ AVprogram var aktive da dere gikk på nett; dersom det var en nyinstallert XP uten SP2 kan du fort ha fått smitte.

Bernt K

6161715[/snapback]

Jeg vet, men når maskinen henger seg etter femten sek påkoblet, tviler jeg på virus. Men er jo alltid muligheter for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...