atticus Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Idéen her er å samle alt av klager som vi her på forumet har, kopiere opp dette og sende en kopi til Forbrukerrådet, NextGenTel og muligens Brukerklagenemda. I løpet av helgen/neste uke kommer jeg til å lage et "skjema" som folk kan fylle ut - en eller annen form for mal. Jeg vil sjekke interessen først, så jeg ber alle som har lyst til å være med på dette om å sende meg en PM. Har du lyst til å hjelpe til og gjerne har "erfaring", så er det også bare å sende en PM. Jeg har ikke satt noen begrensninger enda på hva slags klager som skal tas med, men dette kommer jeg til å drøfte med de som har lyst til å gi en hjelpende hånd. Forslag mottas med takk! Sist, men ikke minst: Jo fler som er med, desto bedre Fint om en modurator kan gjøre denne tråden til sticky Endret 19. mai 2006 av atticus Lenke til kommentar
Antipop Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) PM sendt. Kjem nok til å hope seg opp med meldinger i innboksen din etterkvart. Edit: btw ein super ide Endret 19. mai 2006 av Antipop Lenke til kommentar
atticus Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Ja, får da håpe det! Jeg ser for meg at det er en mal på kontaktinfo, kundenr. etc på en side og at dette stiftes sammen med "probleme" til den personen det gjelder. Jeg får printet og stiftet dette på jobben, så akkurat den delen er i boks. Tror også det kan være lurt å legge vet evt. logging av meldinger som har blitt sendt inn via kontaktskjemaet for dem som har gjort det (meg inkl.) Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Wow, ligger ann til å bli forumets lengste tråd... Synd den er feilpostet Lenke til kommentar
Blib Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Tja, er det noe vits i å sende klager nå da, nå som de er blitt oppkjøpt og nye sjefene har lovet at kundeservice skal bli prioritert? Hva enn dere klager på nå kan de jo bare feie bort og si "Joa, det skal vi fikse." Bedre å vente noen måneder og se om ting har blitt bedre først vel? Lenke til kommentar
benz Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Kan jeg tillate meg å spørre hva du har tenkt å oppnå? Er det snakk om å kreve noen form for erstatning/kompensasjon fra NGT eller er det bare for å gi dem en smekk på fingrene? Lenke til kommentar
DaEarl Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg har masse og klage på. Så når du er ferdig med skjema så fyller jeg mer en gjerne ut Flott tiltak!! Lenke til kommentar
BlueJet Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Tviler ikke på at NextGenTel har gjort ting feil, men tror minst 50% av "problemene" folk klager over er brukerfeil av naive snørrunger som tror de har peiling men som ikke ser forskjellen på en telefonkabel og en nettverkskabel. Det eneste reelle problemet med NextGenTel har vært lange ventetider hos kundeservice, men dette er jo nå rettet opp i. Lenke til kommentar
atticus Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Tja, er det noe vits i å sende klager nå da, nå som de er blitt oppkjøpt og nye sjefene har lovet at kundeservice skal bli prioritert? Hva enn dere klager på nå kan de jo bare feie bort og si "Joa, det skal vi fikse." Bedre å vente noen måneder og se om ting har blitt bedre først vel? 6133882[/snapback] "Jeg lover å se på kundeservicen til NGT" er ikke akkurat det mest optimistiske jeg har hørt. Det er flere her på forumet som har "større" problemer enn at linjen detter ned en gang i blant etc. Jeg selv har to fakturaer jeg nekter å betale pga. nedetid pluss at jeg har blitt belastet for bl.a. frakt av de to routerne jeg fikk i erstatning. Jeg har kontaktet dem flere ganger ang. fakturaene og sendte et brev i forrige uke som jeg fortsatt venter svar på. I mitt tilfelle kommer jeg ikke til å vente noen måneder bare for å se om det blir bedre. Kan jeg tillate meg å spørre hva du har tenkt å oppnå? Er det snakk om å kreve noen form for erstatning/kompensasjon fra NGT eller er det bare for å gi dem en smekk på fingrene? 6133970[/snapback] Tja, hva er det man egentlig er ute etter når man klager på noe? Er vel som regel noe man ikke er fornøyd med. Synes nesten at hvert firma burde sette pris på klager slik at de hele tiden kan forbedre seg. Dette her er bare en enkel måte å formidle et budskap om at det er god del ufornøyde kunder. Tviler ikke på at NextGenTel har gjort ting feil, men tror minst 50% av "problemene" folk klager over er brukerfeil av naive snørrunger som tror de har peiling men som ikke ser forskjellen på en telefonkabel og en nettverkskabel. Det eneste reelle problemet med NextGenTel har vært lange ventetider hos kundeservice, men dette er jo nå rettet opp i. 6134210[/snapback] Såklabert. Jeg har ikke tenkt til å ta med "enkle" saker som burde kunne løses rimelig kjapt. Det er mange som klager på NGT her på forumet, men hvor mange av disse er det som egentlig klager til NGT? Det er ikke bare kundeservicen som er feil hos NGT i mine øyne. Problemer med fakturaer, defekt utstyr, kontaktskjemaet som så og si aldri gir respons etc. Endret 19. mai 2006 av atticus Lenke til kommentar
benz Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 OK, bra med personlig initiativ, atticus! Forstår at du er en av de (mange?) som har dårlig erfaring med NGT. For å si det sånn; jeg tror nok at NGT er helt bevisst på hvordan de så langt har håndtert dette med oppfølging av kundene sine. M.a.o. hvordan man fordeler resursene sine. I dette tilfelle mest på salg og minst på support, etter hva jeg forstår. Spiller liten rolle om TV2 og Aftenposten tar opp problemene, så lenge kundene strømmer til. I år har faktisk NGT for første gang oppnådd overskudd i driften, det betyr vel at de gjør noe riktig? Hva skal da til for at kundene forsvinner til andre leverandører? Ønsker deg i alle fall lykke til videre med kampanjen. Stå på! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 NGT har sviktet kundene ved å sende ut ubrukelige ADSL2+ routermodem. Kundene har aldri mottatt informasjon om at det er slik. NGT lukker øynene og lar kundene slite med 'ubrukbare' modem. Modemet mitt har oppgradert firmware (som de heller ikke sier noe om), men krasjer like mye som før. Løsningen min ble å kjøpe eget ADSL2+ modem og pakke bort ZYXEL P660. Jeg har sendt inn en saklig mail til NGT om hastighet og støy på linja via kontaktskjemaet (har 17/1.0 på 600M linje). Dette har jeg ikke fått svar på etter 1 mnd... Bortsett fra dette er linja helt stabil og jeg gidder ikke kaste bort energi på små irritasjonsmoment. Jeg får mye for pengene og det er det viktigste for meg. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg tror virkelig ikke at NGT trenger mer info om hvor mye som er feil, jeg tror de vet dette og jobber på saken. Utover det, holder jeg med "snørrunge"-teorien. Kjapp lesing i nettverk-forumet burde tjene som et fint innblikk i akkurat hvorfor NGT sliter med lange telefonkøer når flesteparten ikke vet nettverksporten fra anus til bikkja. Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg tror virkelig ikke at NGT trenger mer info om hvor mye som er feil, jeg tror de vet dette og jobber på saken. Utover det, holder jeg med "snørrunge"-teorien. Kjapp lesing i nettverk-forumet burde tjene som et fint innblikk i akkurat hvorfor NGT sliter med lange telefonkøer når flesteparten ikke vet nettverksporten fra anus til bikkja. 6136643[/snapback] Tja, de jeg kjenner som har hatt problemer med nextgentel har stort set utelukkende hatt problemer knyttet til fakturaer, nextphone og montører som ikke gjør jobben sin. Å påstå at NGT sitt problem er dumme snørrunger faller på sin egen urimelighet. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Man skal ta høyde for 60 % idiot-faktor innen alt som har med data å gjøre. Utover det, har du gode argumenter. Men både montører og faktura-avdelingen til NGT er ikke direkte knyttet til NGT, dette er eksterne selskap, i hvert fall montørene. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Man skal ta høyde for 60 % idiot-faktor innen alt som har med data å gjøre. Utover det, har du gode argumenter. Men både montører og faktura-avdelingen til NGT er ikke direkte knyttet til NGT, dette er eksterne selskap, i hvert fall montørene. 6136809[/snapback] Kanskje ikke en holdbar unnskyldning for NGT? Men helt klart en forklaring Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg hadde en episode med faktura-avdelingen, og ting tok 4 måneder å fikse. Dette er ikke uvanlig når det ikke er snakk om samme firma som tar seg av alt samtidig. Lenke til kommentar
perroga Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg tror virkelig ikke at NGT trenger mer info om hvor mye som er feil, jeg tror de vet dette og jobber på saken. Utover det, holder jeg med "snørrunge"-teorien. Kjapp lesing i nettverk-forumet burde tjene som et fint innblikk i akkurat hvorfor NGT sliter med lange telefonkøer når flesteparten ikke vet nettverksporten fra anus til bikkja. 6136643[/snapback] Tja, de jeg kjenner som har hatt problemer med nextgentel har stort set utelukkende hatt problemer knyttet til fakturaer, nextphone og montører som ikke gjør jobben sin. Å påstå at NGT sitt problem er dumme snørrunger faller på sin egen urimelighet. 6136688[/snapback] Jeg skulle hjelpe en dame med NGT-bredbånd og nextphone. Hun visste lite, men jeg ordnet for henne. NGT krevde penger, uten at tjenesten virket, - masse trøbbel....., dobbelt betaling av montør, osv, nextphone som ikke virket, men tjenesten skulle betales, gull-abonnement som skulle gi fordeler, men som var ren svindel.... Velg en annen leverandør. Selv har jeg også skiftet fra NGT, og har nå en stabil tjeneste. Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg tror virkelig ikke at NGT trenger mer info om hvor mye som er feil, jeg tror de vet dette og jobber på saken. Utover det, holder jeg med "snørrunge"-teorien. Kjapp lesing i nettverk-forumet burde tjene som et fint innblikk i akkurat hvorfor NGT sliter med lange telefonkøer når flesteparten ikke vet nettverksporten fra anus til bikkja. 6136643[/snapback] Tja, de jeg kjenner som har hatt problemer med nextgentel har stort set utelukkende hatt problemer knyttet til fakturaer, nextphone og montører som ikke gjør jobben sin. Å påstå at NGT sitt problem er dumme snørrunger faller på sin egen urimelighet. 6136688[/snapback] Jeg skulle hjelpe en dame med NGT-bredbånd og nextphone. Hun visste lite, men jeg ordnet for henne. NGT krevde penger, uten at tjenesten virket, - masse trøbbel....., dobbelt betaling av montør, osv, nextphone som ikke virket, men tjenesten skulle betales, gull-abonnement som skulle gi fordeler, men som var ren svindel.... Velg en annen leverandør. Selv har jeg også skiftet fra NGT, og har nå en stabil tjeneste. 6143234[/snapback] hvilken leverandør? hvilken fart? hvor? *skiftevillig : : HATE NGT * Lenke til kommentar
pentimoss Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Bluejet skriver ''Tviler ikke på at NextGenTel har gjort ting feil, men tror minst 50% av "problemene" folk klager over er brukerfeil av naive snørrunger som tror de har peiling men som ikke ser forskjellen på en telefonkabel og en nettverkskabel. Det eneste reelle problemet med NextGenTel har vært lange ventetider hos kundeservice, men dette er jo nå rettet opp i. '' Den eneste reelle problemet med NGT har ikke vært bare lange ventetider og det har IKKE blitt rettet opp i. Jeg kan dokumentere at jeg i løpet av en 2 ukes periode i april/mai har ventet 20-30 minutter og lengre i køen. Jeg har ikke en eneste gang opplevd at det har vært mindre enn 10 minutters ventetid. Det som er at kundeservice er en vesentlig del av en tjeneste levert av et firma som levere bredbånd. Mann kan ikke levere bredbånd og ikke ha en vel fungerende kundeservice. Det vi kaller kundeservice er det som håndere alt når det gjelder ny bestilling, oppfølging og retting av feil, faktura, behandling av flyttemeldinger osv. Det virker som det er total kaos i systemet når det gjelder ko-ordinering av forskjellige avdelinger slik at vi som kunder slipper å ha problemer, men få levert den tjenesten vi har bestilt og betalt. Jeg har hatt flere problemer NGT, som jeg har skrevet om litt i noen andre tråder. For å gjøre det kort, etter 14 dager uten ADSL og ca. 10 samtaler, en montørbesøk og 2 ruter bytting, sier teknisk avdelingen at det er ikke noe de kan håndtere på kundeserivce men må sende til drift avdelignen. Dette var etter å forsøkt forgjeves å aktivere den siste ruteren som de var så sikker på kommer til å løse alle problemer. Jeg har vanlig ADSL og mann behøver ikke å være en rocket scientist for å skjønne at det må finne en annen løsning enn å bytte ut ruteren for 3. gang når to helt nye rutere ikke fungerte. Montøren måtte kommer enda engang og de måtte bytte ut noe utstyr i sentralen for å korrigere feilen og det tok 5 dager til. For meg virker det som at de som jobber på tekniskavdeling bare synser og prøver med prøv og feil metoden, inntil en som kan jobben får tid til å se på saken. Og det kan ta veldig lang tid. Etter min mening så er NGT et svindler firma uten like. De tar imot nye bestillinger når de allerede har problemer for å håndtere eksisterende kunder. Det ser vi utad som en disfunksjonell kundeservice men det er sikkert mye mer som trengs for å levere bredbånd. Når NGT går ut med aggresive reklamekampanjer for å få nye kunder når de vet at de ikke klarer å levere som lovet til alle er svindel. De tar imot penger på forskudd for å levere en tjeneste på etterskudd med en kjent og beregnet stor margin for at ikke alle får den tjenesten de betale for til avtalt tid og med avtalt kvalitet. På den måten har de brukt kundenes penger til å utvide bedriften. Jeg tror rett og slett at de som eide NGT var bare opptatt av å gjøre bedriften klar til å bli en attraktiv oppkjøp kanditat og ikke tenkte på noe annet enn å øke verdien av bedriften. Jeg er sikker på at hvis NGT solgte fysiske varer og ikke ADSL og teknologi så ville NGT blitt anmeldt for svindel og stengt av myndighetene for lenge siden. At NGT's underleverandører levere feil skal vi som kunder ikke bli belastet for. Det er akkurat som å si til en som hadde kjøpt seg en ny jakke, og finner ut at alle knappene var ødelagt: sorry, vi har problemer med underleverandørene, du får bruker jakken uten knapper. NGT må i det minst kunne klarer å stoppe feil fakturering med trussler om inkasso og stenging av linje. Jeg har ingen tror på NGT's problemer blir løst med det samme. Kanskje blir det verre. Det faktura firmaet heter Faktura Service. Jeg vet det fordi jeg fikk enda en inkassovarsel i dag for et krav på nextphone som var sagt opp for flere måneder siden og NGT lovte å ordne opp i sist tirsdag. Montør firma de bruker idag i hvert fall i Bergen er ElTel. Det å si at at minst 50% av feilene gjelder brukerfeil er vel for dumt. Og hvis disse 'snørrunger' ikke klarer å se forskjell på kablene, hva med å merke dem? Det å kjenne kunden og markedet er det første en seriøs bedrift gjør. Hvis markedet består av kunder som Bluejet beskriver så må leverandøren tilpasse sitt produkt etter det. De aller fleste som jobber på kundeservice gjør en kjempe jobb. Vi som kunder blir sinte på dem, når ting ikke blir fikset og vi ikke får tilbakemeldinger osv. Men, det er begrenset mye de kan gjøre når de jobber i et firma som totalt mangler organisering. Det å samle alle klager er veldig fin. Lenke til kommentar
instanto Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Ser at NGT i dag har problemer med Kripos sitt Barneporno filter. Slik jeg forstod det var det kun Telenor som filtrerte brukerne sine, nå ser det ut til at NGT òg gjør dette? Hvilke andre filtre kjører NGT tro, har jo vært flere tilfeller i Amerika at ulike filtrernings-tjeneste-leverandører filtrerer vekk web-sider for både det ene og det andre -- inklusive websteder til de som kritiserer tjenesten. Nå er ikke jeg så hypp på kids akkuratt, men det er heller det at jeg ikke ønsker å ha forbindelsen min filtrert vekk fra web-sider fordi firmat XX ikke liker firma YY. Mulig Kripos filteret fungerer på annet vis. Påvirker dette hastigheten på noe vis tro... Oh whell, likte ikke å opptage at NGT kjører filter på linja... whats next, blokkering av port 80 inn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå