Erikmy Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Ble plutselig trukket 30 spenn fra min payexkonto for plusstjenesten til DB.no jeg aldri har bestilt. Siden de er ekstremt lite imøtekommende, velger jeg å henge de ut her og lurer på om det er noen med lignende erfaring (Les nedenfra og opp); Hvorfor svarer dere ikke på denne?? Vet dere ikke hvordan kjøpet har blitt gjort engang? Hvordan kan dere ta dere betalt for et kjøp som ikke har funnet sted? Erik Müller ----- Forwarded message from Erik Müller ----- Date: Mon, 15 May 2006 10:19:24 +0200 (CEST) From: Erik Müller Reply-To: Erik Müller Subject: Re: Fwd: Re: Dagbladet.no Pluss [#86273-3747#] To: [email protected] Dette kan ikke stemme. Jeg var på jobb 11 mai kl 16:56 da jeg fikk melding på mobilen at jeg hadde blitt belastet 30 kr fra min Payexkonto for kjøp hos Dagbladet.no. Jeg hadde som sagt årsabbonoment på Plusstjenesten tidligere, men valgte å ikke videreføre dette siden dere la ned Mitt Drømmelag. Hvis dere insisterer på at jeg har bestilt noe på dette tidspunktet, vil jeg gjerne vite nøyaktig klokkeslett og hvordan slik at jeg kan sjekke opp dette med min mobilnettleverandør. Mvh. Erik Müller [email protected]: > Hei > > Det er bare du som kan bestille Pluss med ditt mobilnr. Har du ikke > brukt Blink på mobilen så må du ha bestilt Pluss på en annen måte på en > eller annen tjeneste på www.dagbladet.no > > Med vennlig hilsen > Nils > Start Support > -------------------------------------------------------------------- > E-post: [email protected] | [email protected] > Telefon: 820 73 110 - 13,09/min > -------------------------------------------------------------------- > > > -------Original Message------- > To: [email protected] > From: > CC: > Date: 12.05.2006 16:06:55 > Subject: Fwd: Re: Dagbladet.no Pluss [#86273-3747#] > > Hva skjer med dette? > > Mvh. > Erik Müller > > ----- Forwarded message from Erik Müller ----- > Date: Thu, 11 May 2006 17:43:01 +0200 (CEST) > From: Erik Müller > Reply-To: Erik Müller > Subject: Re: Dagbladet.no Pluss [#86273-3747#] > To: [email protected] > > Vel, > jeg har aldri benyttet meg av Blink på mobilen. > > Mvh. > Erik Müller > > > > [email protected]: > > > Hei > > > > Hvis du har benyttet deg av Blink på mobilen så har du blitt > automatisk > > Plusser hvis du ikke har sendt STOPPBLINK til 1937 før 1. mai. > > > > Les mer her: http://blink.dagbladet.no/mobil.php > > > > > > Med vennlig hilsen > > Nils > > Start Support > > -------------------------------------------------------------------- > > E-post: [email protected] | [email protected] > > Telefon: 820 73 110 - 13,09/min > > -------------------------------------------------------------------- > > > > > > -------Original Message------- > > To: [email protected] > > From: > > CC: > > Date: 11.05.2006 17:03:28 > > Subject: Dagbladet.no Pluss > > > > > > > > kontonummer: 11357199 > > required-navn: Erik Müller > > required-startbruker: Erikmy > > tekst: Mitt plussabbonoment gikk ut rundt seriestart Tippeligaen. > (hadde > > abbonoment i 1 år.) > > Iogmed at dere har lagt ned Mitt Drømmelag, valgte jeg å ikke fornye > > abbonomentet da dette var hele grunnlaget mitt for å ha det i > > utgangspunktet. > > > > Plutselig idag, 11.05.06, blir jeg trukket 30 kr for 14 dagers > > plusstjeneste. > > > > Dette har jeg ikke bestilt! > > > > Jeg var riktignok innlogget på Blink på dette tidspunktet, men > bestilte > > ikke denne tjenesten. > > > > Dette må være en svakhet i deres system. Mulig en annen bruker har > > bestilt og det ble feilaktig registrert som at jeg bestilte? > > > > Uansett forventer jeg at disse pengene blir ført tilbake til min > > payexkonto umiddelbart! > > > > Mvh. > > Erik Müller > > Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg holder på med akkurat det samme nå. Dette er min samtale med dem foreløpig. Hei Det å ta konklusjonen med at jeg lyver, er rimelig drøy. For å quote meg selv: >> Jeg _vet_ at jeg ikke har bestilt noe på det aktuelle tidspunktet. >> Da jeg sov, og ble vekket av payexmeldingen.. >> >> Kan dere gi en god forklaring på dette ? Hvor har jeg løyet i dette? Alt jeg har sagt, er at på det aktuelle tidspunktet som jeg ble satt opp til ny blink, så sov jeg. Og skjønte ikke hvorfor jeg ble trukket. Jeg har brukt min Opera nettleser på blink, noe jeg ikke tok for å bruke mobiltjenestene deres, da jeg ikke så vitsen med den. Jeg har brukt blink via mobil lenge, lenge før dere fant på den tjenesten deres, ikke aktivt, men jeg har gjort det. Og jeg vet jeg har gjort en feil, men det å la folk fortsette, og automatisk signe opp til en tjeneste som koster penger, syns jeg er ytterst tvilsomt. Jeg har rett og slett bare ikke vært klar over hvordan det funket. Jeg har heller aldri stilt noen krav om noe refusjon, noe som tilsier at jeg burde være klar over feilen min. Men jeg syns fremdeles dere burde fjernet plussopplegget etter at prøveperioden har gått ut, slik at de som faktisk ønsker å bruke tjenesten får valget om det. For meg virker det nesten som om dere har spekulert i om det er flere som gjør som meg, og satset på at det skulle bringe inn litt ekstra. Men som sagt, bare spekulasjoner. Mvh Rolf Try Nygård > Hei, > > du må selv være ansvarlig for å sette deg inn i tjenester du benytter deg > av , noe du tydligvis ikke har gjort. > At du lyver i dine henvendelser forteller vel også hvor seriøs du er med > tanke på at du kaller vår tjeneste for et "latterlig konsept" > > ha en riktig god helg og lykke til videre. > > Med vennlig hilsen > Christian > Start Support > -------------------------------------------------------------------- > E-post: [email protected] | [email protected] > Telefon: 820 73 110 - 13,09/min > -------------------------------------------------------------------- > > > -------Original Message------- > To: [email protected] > CC: > Date: 19.05.2006 12:53:42 > Subject: Re: Dagbladet.no Pluss [#86876-3747#] > > Hei > > Ok, så da jeg har brukt blink på mobilen en gang, så betyr det at jeg vil > bli plusser? > > Hva er det for ett latterlig konsept? > > Nå er ikke 30,- et betydlig beløp, men det er litt drøyt at jeg blir signa > til en tjeneste jeg ikke ønsker bare fordi jeg logga inn via mobilen. > > Men men, gjort er gjort, håper bare dere ikke forsetter med slike tvilsome > måter å få inn litt ekstra på. > > Rolf Try Nygård. > >> Hei, >> >> dette har blitt registrert på våres servere : >> >> [registrert_dato] => 2006-03-16 14:23:54 >> [sist_logget_inn_dato] => 2006-03-16 14:23:59 >> >> Dette er da logg for bruk av blink på mobilen. >> >> Med vennlig hilsen >> Christian >> Start Support >> -------------------------------------------------------------------- >> E-post: [email protected] | [email protected] >> Telefon: 820 73 110 - 13,09/min >> -------------------------------------------------------------------- >> >> Jeg _vet_ at jeg ikke har bestilt noe på det aktuelle tidspunktet. >> Da jeg sov, og ble vekket av payexmeldingen.. >> >> Kan dere gi en god forklaring på dette ? Jeg syns det er rimelig grovt av dem å påstå at jeg lyver.. Og hele saken er latterlig, hva er det for ett konsept med at du "nei, du var innom blink på mobilen, da signer vi deg for blink pluss i all evighet". Greit nok, jeg har vel skippa noe info jeg burde lest, men syns det er syltynt.. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg holder på med akkurat det samme nå. Dette er min samtale med dem foreløpig. Hei Det å ta konklusjonen med at jeg lyver, er rimelig drøy. For å quote meg selv: >> Jeg _vet_ at jeg ikke har bestilt noe på det aktuelle tidspunktet. >> Da jeg sov, og ble vekket av payexmeldingen.. >> >> Kan dere gi en god forklaring på dette ? Hvor har jeg løyet i dette? Alt jeg har sagt, er at på det aktuelle tidspunktet som jeg ble satt opp til ny blink, så sov jeg. Og skjønte ikke hvorfor jeg ble trukket. Jeg har brukt min Opera nettleser på blink, noe jeg ikke tok for å bruke mobiltjenestene deres, da jeg ikke så vitsen med den. Jeg har brukt blink via mobil lenge, lenge før dere fant på den tjenesten deres, ikke aktivt, men jeg har gjort det. Og jeg vet jeg har gjort en feil, men det å la folk fortsette, og automatisk signe opp til en tjeneste som koster penger, syns jeg er ytterst tvilsomt. Jeg har rett og slett bare ikke vært klar over hvordan det funket. Jeg har heller aldri stilt noen krav om noe refusjon, noe som tilsier at jeg burde være klar over feilen min. Men jeg syns fremdeles dere burde fjernet plussopplegget etter at prøveperioden har gått ut, slik at de som faktisk ønsker å bruke tjenesten får valget om det. For meg virker det nesten som om dere har spekulert i om det er flere som gjør som meg, og satset på at det skulle bringe inn litt ekstra. Men som sagt, bare spekulasjoner. Mvh Rolf Try Nygård > Hei, > > du må selv være ansvarlig for å sette deg inn i tjenester du benytter deg > av , noe du tydligvis ikke har gjort. > At du lyver i dine henvendelser forteller vel også hvor seriøs du er med > tanke på at du kaller vår tjeneste for et "latterlig konsept" > > ha en riktig god helg og lykke til videre. > > Med vennlig hilsen > Christian > Start Support > -------------------------------------------------------------------- > E-post: [email protected] | [email protected] > Telefon: 820 73 110 - 13,09/min > -------------------------------------------------------------------- > > > -------Original Message------- > To: [email protected] > CC: > Date: 19.05.2006 12:53:42 > Subject: Re: Dagbladet.no Pluss [#86876-3747#] > > Hei > > Ok, så da jeg har brukt blink på mobilen en gang, så betyr det at jeg vil > bli plusser? > > Hva er det for ett latterlig konsept? > > Nå er ikke 30,- et betydlig beløp, men det er litt drøyt at jeg blir signa > til en tjeneste jeg ikke ønsker bare fordi jeg logga inn via mobilen. > > Men men, gjort er gjort, håper bare dere ikke forsetter med slike tvilsome > måter å få inn litt ekstra på. > > Rolf Try Nygård. > >> Hei, >> >> dette har blitt registrert på våres servere : >> >> [registrert_dato] => 2006-03-16 14:23:54 >> [sist_logget_inn_dato] => 2006-03-16 14:23:59 >> >> Dette er da logg for bruk av blink på mobilen. >> >> Med vennlig hilsen >> Christian >> Start Support >> -------------------------------------------------------------------- >> E-post: [email protected] | [email protected] >> Telefon: 820 73 110 - 13,09/min >> -------------------------------------------------------------------- >> >> Jeg _vet_ at jeg ikke har bestilt noe på det aktuelle tidspunktet. >> Da jeg sov, og ble vekket av payexmeldingen.. >> >> Kan dere gi en god forklaring på dette ? Jeg syns det er rimelig grovt av dem å påstå at jeg lyver.. Og hele saken er latterlig, hva er det for ett konsept med at du "nei, du var innom blink på mobilen, da signer vi deg for blink pluss i all evighet". Greit nok, jeg har vel skippa noe info jeg burde lest, men syns det er syltynt.. 6132858[/snapback] Her har du nok bæsjet gansk godt på din egen legg. DU sier selv at du har skippa noe info og da må du ta konsenkvensen av det og det er ikke syltynt. Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 At de tar en tjeneste som du må logge inn en gang, og ikke huke av for at du godtar ? Som du kansje og leste, så innrømmer jeg at jeg dreit på egen legg da jeg skippa info, og hadde tenkt å legge saken død, jeg var bare nysgjerrig. Men når han da påstår at jeg lyver. Da tar vi det videre. Jeg er ikke ute etter refusjon eller noe. Men jeg syns konseptet er syltynt og latterlig. Les hele posten før du kommenterer. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg leste hele og synes at alt bunner ned til at du skippa informasjonen som du ble tilbydt Kanskje lære deg å lese all informasjonen som kommer før du ber andre gjøre det Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 For all del, men dere skipper hele saken jo. JEG er irritert over at dagbladet plutselig gjør meg til løgner. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 De har ikke gjort deg til løgner. DU prøvde å nekte for å ha brukt tjenesten men du ble tatt med buksa nede og nå klager du Lenke til kommentar
Erikmy Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg leste hele og synes at alt bunner ned til at du skippa informasjonen som du ble tilbydtKanskje lære deg å lese all informasjonen som kommer før du ber andre gjøre det 6133054[/snapback] Er uansett enig at det virker som om de prøver å lure til seg abbonentet. Venter fortsatt spent på svar angående min sak. der har de jo ikke greid å fremvise logg engang. Lenke til kommentar
Erikmy Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 De har ikke gjort deg til løgner. DU prøvde å nekte for å ha brukt tjenesten men du ble tatt med buksa nede og nå klager du 6133139[/snapback] Hvordan var det løgn? Han benektet da aldri å ha brukt Blink på mobilen? Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Ja. Jeg vil veldig gjerne at du påpeker løgnen min. Ellers, om du er ute etter å krangle, så kan du finne en annen tråd Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 her: > jeg har aldri benyttet meg av Blink på mobilen. Og så ble du tatt: > Ok, så da jeg har brukt blink på mobilen en gang, så betyr det at jeg vil> bli plusser? Lenke til kommentar
Erikmy Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) her:> jeg har aldri benyttet meg av Blink på mobilen. Og så ble du tatt: > Ok, så da jeg har brukt blink på mobilen en gang, så betyr det at jeg vil> bli plusser? 6133414[/snapback] Luringen.. Du kryssklipper mellom mitt og Neptyr sitt innlegg. Vi er IKKE samme person. Les innleggene ordentlig du.. Endret 20. mai 2006 av Erikmy Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 her:> jeg har aldri benyttet meg av Blink på mobilen. Og så ble du tatt: > Ok, så da jeg har brukt blink på mobilen en gang, så betyr det at jeg vil> bli plusser? 6133414[/snapback] Idiot, slutt å bland brukere. Jeg har aldri påstått at jeg ikke har benyttet blink på mobilen. For å quote meg selv: Jeg har brukt min Opera nettleser på blink, noe jeg ikke tok for å brukemobiltjenestene deres, da jeg ikke så vitsen med den. Jeg har brukt blink via mobil lenge, lenge før dere fant på den tjenesten deres, ikke aktivt, men jeg har gjort det. Og siden du da bare er ute etter å lage krangel, så vil jeg be deg finne ett annet sted å komme med idiotien din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå