Azaykon Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Hei! Har fått horisontale streker og diffus tekst og bilde på skjermen og lurer på om det er skjermkortet som er i ferd med å streike. Åpnet kabinettet for å se om skjermkortvifta gikk, noe den ikke gjorde. Tror at vifta kan ha vært inaktiv i flere måneder. Bildekvaliteten er dårlig fra det øyeblikk jeg starter maskina, hjelper ikke å la den stå avslått en stund. Har sjekket med flere skjermer med samme resultat så skjermen er ikke problemet. Lurer på om det hjelper å kjøpe ny vifte eller om det er mulig at det kan være andre komponenter som er problemet. Har også overklokket en prosessor over flere år men tror kanskje ikke den er problemet. Må jeg belage meg på å investere i nytt skjermkort? (Skjermkortet er Abit Siluro Geforce2 GTS 64MB) Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Det virker mest sannsynlig at kjerna har tatt skade av å kjøre uten kjøling. Men du kan jo prøve å sette på en annen vifte (evt. stikke hodet inni kabinettet og blåse på det ) og se om det hjelper. Endret 19. mai 2006 av odd2k Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Skjermkortet har nok i mer eller mindre grad tatt skade av det. Det er mulig at det hjelper med fjerning av støv, men jeg tror du må bytte det ut. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Azaykon Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Ser ut til at jeg da må investere i nytt skjermkort Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå