J@9 Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Heisann! Som topic'en sier, så trenger jeg et VNC program som funker sammen med NOD32 Antivirus. Har testa VNC 3.3.7 som jeg brukte i lang tid før, men etter at jeg gikk ifra norton antivirus til NOD32 så har ikke VNC funket Så da prøvde jeg med eksternt skrivebord som ligger i windows, men dette funker bare på noen pc'r her, og ofte får jeg ikke logget inn engang Jeg har også testet TightVNC uten hell, det virka faktisk som samme program som jeg hadde ifra før, bare med flere muligheter. Håper noen kan hjelpe! Drkangel Lenke til kommentar
texaco Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Hvorfor programmene ikke "fungerer" er fordi NOD mest sannsynlig blokkerer portene de bruker. Gå inn i NOD og gi full tilgang til disse programmene. Da skal det fungere. EDIT: tightVNC, UltraVNC osv er alle basert på VNC og er ofte open source. Endret 19. mai 2006 av texaco Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Finner ikke noe instillinger for dette i NOD32 Nærmeste jeg kommer er det derre "IMON" Internet monitor hvor jeg har "exclusion" har prøvd å velge WinVNC.exe her, men det hjalp fint lite gitt Forslag? Drkangel *EDIT* Bruker nå TightVNC om det skulle ha noe å si *EDIT* Edit 2: Kom på at jeg har fått dette til å funke i senere tid, men på en utrolig tungvin måte. Hvis jeg går inn på server'n å velger "Add Client" og skriver inn ip eller navn på en pc som kjører VNC i listen mode så funker det helt fint, helt til jeg lukker vindu og må kobles opp på nytt.. å dette er litt vanskelig med en pc som står på et annet rom uten skjerm og tastatur og mus. veit ikke om dette var til noe mer hjelp? Endret 19. mai 2006 av Drkangel Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg bruker VNC og NOD32 på begge maskiner uten problemer. Nod blander seg ikke borti vnc sin trafikk. Derimot må jeg åpne port 5800-5900 i routeren for å koble til vnc Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 det var da merkelig Jeg kjører bare VNC på lokalt nettverk så jeg trenger vel ikke åpne noen porter da? Hvilken VNC bruker du? Og har du gjort noen endringer i configs på NOD32? Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg bruker også NOD32 og UltraVNC uten problemer, har tidligere brukt tightVNC sammen med NOD32 uten problemer. Bruker ikke brannmur. Lenke til kommentar
taleg Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Hm.. merkelig problem du har.. sitter selv med Zonealarm og Nod32, bruker også vnc plus remoteAdmin (lurer på om jeg skal gå helt over til vnc på alle maskinene, blir litt lettere med 1 prog. Vel uansett så har jeg ikke opplevd noen problemer alla de du beskriver, her hos meg fungerer alt knirkefritt.. Det er ikke brannmuren til WinXp som knoter det til da ? Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Du bruker ikke en router i det lokale nettverket? Prøv med en krysset tp eller noe å se om det fungerer da. Nei jeg har ikke gjort noe med config i nod. Bruker en gammel vnc versjon 3.3.3.7 eller noe. Gratis verjson som kom med PC Pro var det vel.. Lenke til kommentar
ffs Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 test de av dere som ser etter et program for å fjernstyre pcer, som ikke kan åpne porter, test ut logmein.. finner det på www.logmein.com Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 som sagt, det funker helt fint når jeg "inviterer" ifra server, men ikke når jeg prøver å logge inn ifra en annen pc. samme hvilken pc jeg skal inn på så funker det ikke annet enn om jeg "inviterer" Men det med firewall i xp var en ganske logisk ting jeg skal se på For Norton hadde jo egen firewall å da var ikke xp firewall i bruk. Og det med router, jeg kjører ipcop linux å den har ikke noe med nettverket å gjøre annet enn å forskyne med internett. nettverket består av en 8 porter switch og et trådløst 3Com AP å sånn har det vært lenge uten problemer, ikke noe problemer når jeg brukte norton 2005. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Jadda! La til TightVNC i windows firewall, og alt funka på første forsøk! Tusen takk for god hjelp, atter en gang!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå