hitokiri Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Telios påstand om at de tilbyr Norges billigste mobilabonnement faller ikke i god jord hos Forbrukerombudet. Nå gir de operatøren tilsnakk. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Bra de får kjeft. Å love ting de ikke kan holde ovenfor alle brukerene mener jeg også er brudd på markedsføringsloven. Lovnader i reklame skal alltid holdes for at det skal være lov å reklamere med det. Det er en selvfølge at det ikke skal være lov til å lyve i markedsføringa. Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Blir akkurat det samme som da Rimi fikk kjeft fordi de brukte slagordet "vi gjør noge billigere" som egentlig ikke stemte. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Spørs om det slagordet til rimi var en så løs påstand at det umulig kunne etterprøves? F.eks at de gjør norge billigere enn hva? Lenke til kommentar
slabbedask1 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hei, Jeg tok meg friheten å undersøke tilbudet som har blitt omtalt både den 17. og den 19. mai her på amobil, hvor begge artiklene har en negativ undertone. Dette er åpenbart ikke et tilbud for de som ikke er kunder på telios bredbåndstelefoni, til det er ulempene for mange (høy etablering, minimumsfakturering og krav om avtalegiro bla.). Det sagt, så er tilbudet innenfor standardforbrukene som utregnet av Post- og Teletilsynet KLART rimeligere enn andre operatører. Ettersom vi kan anta at svært få som ikke allerede har telio bredbåndstelefoni blir kunder her vil dette tilbudet også være rimeligere om man bare huker av for kontantkort på www.telepriser.no, i tillegg til å være rimeligst på de to andre standardforbrukene (huket av for både kontant og abonnement samt kun abonnement). For de som ringer mer enn (og her kan man leke mye med antall samtaler for å finne nøyaktig grense) 37 til ca 44 minutter per uke - altså opp mot 50% mer enn det Post- og Teletilsynet setter som gjennomsnittelig forbruk (ut fra innsamlet statistikk) - så vil Chess Knockout og Tele2 Champion etc begynne å lønne seg. Legg dog merke til at f.eks. Tele2 har kostnad på 10,- for å ringe kundeservice og andre ulemper. Så er tilbudet fra Telio virkelig så dårlig? Nei. Ringer du lite er dette helt genialt, og det absolutt nærmeste mange brukere vil komme et gratis abonnement. Eksempelvis ville alle eldre slektninger jeg kjenner ha et gratis abonnement med gratis forbruk året rundt så lenge de også hadde bredbåndstelefonien. Ingen abonnement vil være rimeligst uansett tilfelle, dette forstår alle - og noen passer helt klart best for de som ringer mye, mens andre passer best for de som ringer lite - Telios tilbud passer nok best for de som ringer lite og normalt - og dekker således en stor del av markedet. Litt balansert journalistikk på dette området kan ikke være for mye forlangt. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Litt balansert journalistikk på dette området kan ikke være for mye forlangt. 6138800[/snapback] Amobil har da ikke lagt skjul på at Telio er billig, men satt spørsmål ved markedsføringen. Man kan nemlig ikke si et abonnement er billigst i Norge når det bare er billigst for en utvalgt gruppe brukere. Det begynner å bli en stund siden Telenor lanserte fri ringetid i sine tre FRI-abonnement. Allikevel, Telenor selger abonnementer med "fri ringetid inkludert", ikke der det er "gratis å ringe". At Telio sier det er gratis å ringe blir dermed villedende markedsføringen, og dette er det viktig å slå opp. Bra, Amobil. Jeg tok meg friheten å undersøke tilbudet som har blitt omtalt både den 17. og den 19. mai her på amobil, hvor begge artiklene har en negativ undertone. 6138800[/snapback] Ja, noen tar seg friheter bare 15 minutter etter de har opprettet brukerkontoen også. Som regel jobber de i selskapet noen på forumet sier man bør holde seg unna. Så jeg spør, hvor jobber du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg