Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Resetter under windows installasjon

Anbefalte innlegg

Har nettopp satt sammen ny PC og pr0ver aa installere Windows XP Pro SP2. Kommer saa langt som at Windows XP skal boote (etter den er ferdig med core setupen i tekst modus). Med en gang Windows XP skjermen med loading bar kommer opp saa starter maskinen paa nytt igjen. Har pr0vd aa starte med en minnestikk, tatt ut alt utenom hovedkort, ram og cpu, etc uten at det hjalp noe. Skal pr0ve med et annet grafikk kort i morgen og se om det hjelper. Noen som har noen andre forslag?

Specs:

AMD|A64 X2 4800+

EVGA N 7800GTX 256-P2-N529-AX R

MEM 4GB 2-3-2-5 RAM OCZ4002048ELDCPE-K R

HD 300G|SAMG 7K 8M SATA2 HD300LJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde det samme problemet med en eldre pc... Restartet hele tiden under installasjon. Jeg bytte IDE-kabelen til HDD og etter det funket det.. Man har jo forskjellig IDE-ledninger med antall pins. Men hvis du har S-ata ledninger så må du nok installere de under DOS-installasjonen først.. tror jeg... rett meg om jeg ikke har rett...

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet selv, satte i et gammelt skjermkort og da funket det. Kjører nå med skjermkortet som stod i når jeg hadde problemet. Husker ikke helt hva jeg gjorde, tror bare jeg slettet driverene, skiftet skjermkort igjen og det funket. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...