Aykon Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Hei Kjøpte hus for ei stund siden, å der var det bare 1 telefonuttak i gangen. Eg pusset opp stue å gang, å reiv veggen der tlf uttaket var. Å måtte strekke ny kabel fra loftet og ned til vindfanget. Eg har 2 doble tlf kontakter i stuen nå. Planen var og ha ett for TLF, og det andre for LAN. På begge kontaktene. Telefonen eg har nå er IP. Å den har jo egen "router" med noen utganger i. Hvordan skal eg koble den til dei 2 utgangene som er i stua ? Har CAT5e kabel som eg skal bruke. _____________________________________________________________ Mekka ein teikning for å prøve og forklare hvordan eg har tenkt. ha ein fin dag tlf.bmp Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Telefonlinjen kan kobles opp etter ip-adapteren med to ledere fra kontakt til kontakt osv.. (2 midterste) Fra ruteren går det normalt en kabel bort til ip-adapteren, og en kabel til hvert pc punkt. Disse kan til nød trekkes fra kontakt til kontakt, men da kan du ikke koble til flere pc'er og det er fare for at det kan bli for mye tap på kabelen hvis du går innom for mange kontakter. Det er også viktig at kontaktene er beregnet for cat 5.. Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Joda, er beregnet for cat5 ja. Får vell strekke opp 1 kabel for hver utgang da. Å tlf-ledningene kan eg bare skøyte da ? Takk for hjelpen, skal heim å se om eg får det til. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Telefonledninge kan skjøtes videre hele veien.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå