Goliath Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Jeg ønsker å endre bakgrunnen på websiden med et bilde. Hvordan får jeg til dette? Endret 22. mai 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
Akerbak Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Denne burde vel være plassert i Webdesign-forumet, men Uansett: Bruker du CSS på websidene, kan du bruke følgende kodesnutt: body { background: url(sti/til/bilde.png); } Du kan også bestemme egenskaper for repetering, bakgrunnsfarge utenfor bildet osv. ved hjelp av #fff (hexakode for farge, plassert FØR url(...) i koden, og no-repeat eller repeat-x eller -y, avhengig av hvordan du ønsker repetisjonen! Lykke til Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Finnes det forresten noen editor-program som lar meg preview'e endringer istedenfor å overføre til nettsted og refreash'e? Endret 22. mai 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
Akerbak Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Hvis du ikke er avhengig av å se endringer relatert til PHP, men kun HTML og CSS, har de fleste større editorer som Adobes GoLive og DreamWeaver preview-funksjon For ikke å snakke om, dersom du kun skal sjekke endringer i HTML og CSS kan du åpne filen du editerer lokalt i en browser, så ser du det i nøyaktig browserstørrelse! Endret 22. mai 2006 av djus Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Vis du innstallerer PHP på maskinen kan du bruke PHP Designer 2006. Da leser den også PHP kodene. Endret 22. mai 2006 av JonT Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Finnes det forresten noen editor-program som lar meg preview'e endringer istedenfor å overføre til nettsted og refreash'e? 6153054[/snapback] til helt enkle css/html-testinger kan du bruke den online testinga som w3schools tilbyr: http://www.w3schools.com/css/css_background.asp Selv har jeg gjort som JonT anbefaler, lastet ned et program som tolker php-koder Selv benytter jeg AppServ som jeg har skrevet 3 linjer om her. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Qualbeen: Jeg tror du missforsto litt. PHP Designer er ikke et program som tålker PHP koder. Det må du få et annet program til å gjøre for deg og innstallere i tillegg. PHP Designer er en skriveprogram for php koding i likhet med Notepad++ og Notepad2. Men PHP Designer har også mange andre funsjoner som ikke Notepad++ eller 2 har. Bl.a. kan den bruke vise programmer/websider direkte i programmet slik at du slipper å måtte åpne nettleseren. PHP Designer greier da også (vis du har lagt filene i den mappen hvor PHP-oversettingsporgrammet tålker filene) å kjøre PHP programmene og evt. spørringer til databaser. Lenke til kommentar
Akerbak Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Vis du innstallerer PHP på maskinen kan du bruke PHP Designer 2006.Da leser den også PHP kodene. 6154325[/snapback] Godt tips, dette var jeg ikke kjent med, men fungerer jo utmerket! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå