Gå til innhold

PHP/CSS: Hvordan endrer man bakgrunnen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne burde vel være plassert i Webdesign-forumet, men ;)

Uansett: Bruker du CSS på websidene, kan du bruke følgende kodesnutt:

body {
   background: url(sti/til/bilde.png);
}

Du kan også bestemme egenskaper for repetering, bakgrunnsfarge utenfor bildet osv. ved hjelp av #fff (hexakode for farge, plassert FØR url(...) i koden, og no-repeat eller repeat-x eller -y, avhengig av hvordan du ønsker repetisjonen!

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er avhengig av å se endringer relatert til PHP, men kun HTML og CSS, har de fleste større editorer som Adobes GoLive og DreamWeaver preview-funksjon :)

For ikke å snakke om, dersom du kun skal sjekke endringer i HTML og CSS kan du åpne filen du editerer lokalt i en browser, så ser du det i nøyaktig browserstørrelse!

Endret av djus
Lenke til kommentar
Finnes det forresten noen editor-program som lar meg preview'e endringer istedenfor å overføre til nettsted og refreash'e?

6153054[/snapback]

til helt enkle css/html-testinger kan du bruke den online testinga som w3schools tilbyr: http://www.w3schools.com/css/css_background.asp

Selv har jeg gjort som JonT anbefaler, lastet ned et program som tolker php-koder :) Selv benytter jeg AppServ som jeg har skrevet 3 linjer om her.

Lenke til kommentar

Qualbeen: Jeg tror du missforsto litt.

PHP Designer er ikke et program som tålker PHP koder. Det må du få et annet program til å gjøre for deg og innstallere i tillegg.

PHP Designer er en skriveprogram for php koding i likhet med Notepad++ og Notepad2.

Men PHP Designer har også mange andre funsjoner som ikke Notepad++ eller 2 har. Bl.a. kan den bruke vise programmer/websider direkte i programmet slik at du slipper å måtte åpne nettleseren. PHP Designer greier da også (vis du har lagt filene i den mappen hvor PHP-oversettingsporgrammet tålker filene) å kjøre PHP programmene og evt. spørringer til databaser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...