norpheus Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Hvordan endrer man nettverkspassord?? Hver geng jeg prøver å gå inn på maskinen (//maskinnavn) fra en annen maskin så må jeg skrive inn nettverkspassord. Hvor finner jeg dette. Aner ikek hva det er. kan noen hjelpe meg her?? ?? (er n00b på w2k) Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Du må aktivere gjest-kontoen. start-innstillinger-kontrollpanel-administrative verktøy-datamaskinbehandling-lokale brukere og grupper-brukere-gjestkonto høyreklikk på den og aktiver. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Takker for raskt svar! Det var netopp dette jeg var ute etter!! Lenke til kommentar
_BOFH_ Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Tror jeg har nevnt dette i en tidligere tråd, men du bør være klar over hva du gjør når du aktiverer gjeste-kontoen. Microsoft anbefaler at den forblir deaktivert av sikkerhetsmessige årsaker. Det jeg kan nevne er følgende lille kommando fra command-promptet: Antar at det på maskinen "maskinnavn" er opprettet en lokal bruker "nalle" som er gitt de nødvendige rettigheter på sharet. net use * maskinnavnsharenavn /user:maskinnavnnalle Da vil du bli spurt om nalle sitt passord - skriv det inn og voilla så har du tilgang til sharet ditt. Du kan også stappe inn passordet i klartekst foran /user..., men det kan du jo velge. Merk at * tilordner en ledig drev-bokstav (Første ledige driveletter (c:) på NT/2000, siste ledige driveletter på XP.net server (z:)), du kan også angi dette, f.eks bytte ut * med w: På den måten har du full kontroll på hvem som kan komme inn på sharet ditt. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Enig med siste taler, den gjestekontoen er en risikabel sak. Det er en av de veiene inntrengere først prøver for å komme seg inn i maskinen. Lag heller en konto som du gir passord til til den/dem du ønsker å gi tilgang til, og bytt heller passord inn i mellom, slik at du ikke mister kontrollen over hvem som har hva. Husk at sikkerhet aldri er større enn ditt svakeste punkt. Og Windows har mer enn nok sikkerhetsproblemer fra før, om ikke vi som brukere skal legge det enda mer til rette for andre (les: uønskede inntrengere) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå