Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil til 120000, 4wd godt med HK


Anbefalte innlegg

Det som er veldig viktig når du kjøper import på den måten er :

Ikke under noen omstendigheter kjør bilen hjem før det er norske skilter på den. Det er så mye useriøst og mange blir lurt og har verstingbiler på tunet som de aldri kan få skilter på. La selger ordne med alle papirer selv om det tar litt lenger tid før du får med deg bilen.

( Apropos registerreimen så koster det nok ikke 25.000. Surret litt. Det er prisen for å bytte toppakning)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp.

Skriv en kontrakt som sier noe om bilen;

Hva slags årsmodell, hvilket utstyr som følger med, skader, lakk osv. og at du kjøper denne bilen om den på overleveringsdagen er i henhold til kontrakt/avtale. Bli enige om et depositum på bilen, eksempelsvis 5000,- slik at han vet at du er interessert og ikke ordner alt dette for deg forgjeves.

 

Den dagen du henter bilen tar du med deg en krysset sjekk på restbeløpet.

 

Han skal ha ordnet med: NAF test, Vognkort og skilter.

Hvis bilen er i henhold til det dere skrev i kontrakten så er alt ok, men hvis ikke så har du ikke kjøpt deg noen bil og skal ha 5000 tilbake. Er det mangler på NAF testen så er det brudd på kontrakten eller bli enige om en pris å trekke fra.

 

Dette fungerte veldig bra når jeg gjorde det selv, men nå var han ikke ute etter å lure meg, så om dette oppsettet er bombesikkert får du vurdere selv.

Lenke til kommentar

Ja lett å bli lurt. Selvfølgelig må jo dette med skilter osv. også skrives i kontrakten og så kan du godt få en kopi av kvitteringen for betalt engangsavgift så du ikke får en liten regning i posten noen måneder etterpå. :p ( Det tryggeste av alt er jo å kjøpe en som har vært norskeid da )

Lenke til kommentar

18 tom passer fint på den. Blir ikke for stort, bare tøft. :cool:

 

Og så kan du melde deg inn i Toyotaklubben www.ts-ogn.no

Der kan du få masse tips og hjelp av andre entusiaster.

Endret av d4d
Lenke til kommentar

Jeg kunne jo kanskje forsøkt å importere selv, eller få noen andre gode importører til å gjøra masse av jobben.. Men dette blir vel som å se bilen usett...

 

 

 

EDIT: En feil her, og en feil der

Endret av SpoileD
Lenke til kommentar
Jeg kunne jo kanskje forsøkt å importere selv, eller få noen andre gode importører til å gjøra masse av jobben.. Men dette blir vel som å se bilen usett...

 

 

 

EDIT: En feil her, og en feil der

6391210[/snapback]

Å sjå bilen usett ja... bra formulering :p

Ikkje så masse arbeid med import av bil...

 

www.mobile.de

finn bilen du vil ha. kjøp "eksport" skilt med forsikring (rundt 150€) då får du også avregistrert den i tyskland. innom tollvesenet på veg heim(når du seier at du skal fortolle bilen så pleier dei ikkje å sjekke ke så er inni bilen, kan ta med litt av kvart då :p). der fyller du ut papirer at du og får 5 dagesrfrist for å møte opp på eit tollvesen i nærheten og betale moms og eingongsavgift. (www.toll.no har ein kalkulator for beregning av avgiftene) tur til biltilsynet og vups ferdig registrert bil. har gjort det 3 gonger og ein gong importert bil for oppbygging av totalvrak...

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Nei tror ikke jeg gidder å importere selv... Blir så mye mas :p

Får se hvordan bilene er når jeg drar til den selgeren i helga.

Er noen på TS-OGN som selger biler å fant jeg ut..

Endret av SpoileD
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...