nthing Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Hei Sitter her å tenker på et script som lager en grafe ut av hvor mye båndbrede som blir brukt.. Problemet er hvordan jeg skal måle det. Må nok bruke exec/system/etc. men vet ikke hvordan jeg skal bruke de. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 HeiSitter her å tenker på et script som lager en grafe ut av hvor mye båndbrede som blir brukt.. Problemet er hvordan jeg skal måle det. Må nok bruke exec/system/etc. men vet ikke hvordan jeg skal bruke de. 6131621[/snapback] Mener du båndbredden totalt som webserveren bruker eller kun en side? Lenke til kommentar
nthing Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 nei, har en linux,gentoo server ståans.. Bruk den til å laste ned forsjkellige ting.. Derfor måle hvor mye som blir lastet ned/opp.. Også få crontab til å kjøre scriptet feks. hver time Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 ja okey. Nå jeg ikke noen linux-ekspert, eller linux-noe som helst. Men da foreslår jeg at du finner en cli kommando for å sjekke båndbredden / hvor mye som er lastet opp. Tror du skal kunne "pipe" og hente ut dette via proc_open og proc_close() men er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
nthing Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 ok, takk har sett litt på: http://no2.php.net/proc_open ... Skjønnte ikke så mye men noen som har prøvd å su'e seg inn med proc_open som vet hvordan det gjøres? Kan bruke kommandoen "nload" for å skjeke båndbredde opp/ned Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 ok, takk har sett litt på: http://no2.php.net/proc_open ... Skjønnte ikke så mye men noen som har prøvd å su'e seg inn med proc_open som vet hvordan det gjøres? Kan bruke kommandoen "nload" for å skjeke båndbredde opp/ned 6132896[/snapback] nload er vel om du har net-analyser innstallert? Lenke til kommentar
nthing Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 nload er installert ;D Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Evt så kan du installere ntop, som logger alt som skjer, og presenterer det via et web grensesnitt. Se mer her Lenke til kommentar
nthing Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 hm joda.. Men litt av meningen er at jeg gjerne vil finne ut hvordan det gjøres selv osv. men ellers takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå